بهترین دوربین در میان گوشی‌های هوشمند متعلق به کدام برند است؟

بهترین دوربین در میان گوشی‌های هوشمند متعلق به کدام برند است؟
  • 1396/3/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اغلب افراد هنگام خرید تلفن همراه یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که مد نظر دارند دوربین موبایل است. امروزه دیگر با پیشرفت فناوری در حوزه تلفن هوشمند دوربین موبایل‌ها هم رشد و توسعه جالب توجهی کرده‌ و به راستی می‌توان گفت نیاز به دوربین‌های SLR با در اختیار داشتن برخی تلفن‌های هوشمند موجود در بازار، به میزان زیادی از میان رفته است.

گویا آی تی – برخی از تولیدکنندگان تلفن های همراه به دنبال این موضوع، میزان زیادی از تمرکز خود را بر دوربین گذاشته‌اند و البته نباید از یاد ببریم نیاز بازار هم اینگونه ایجاب می‌کند. در حقیقت دوربین یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که اغلب خریداران موبایل به آن دقت می‌کنند و به دنبال آن تولیدکنندگان موبایل به این سمت می‌روند که دوربین گوشی‌هایشان را بهینه نموده و مخاطبان بیشتری جذب کنند. در این میان برخی تولیدکنندگان در این حوزه به چنان رشدی دست یافته اند که می‌توان ادعا کرد بهترین ویژگی‌ موبایلشان کیفیت دوربین آن است. در ادامه به معرفی موبایل‌هایی می‌پردازیم که برترین دوربین‌ها را در میان رقیبان خود دارند. اگر ویژگی‌های دیگر این تلفن‌های هوشمند برای شما مناسب است درباره دوربین آنها اطمینان خاطر داشته باشید که عکس‌های خوبی برای شما خواهند گرفت. بنابراین اگر دوربین موبایلی که می‌خواهید داشته باشید برایتان مهم است در مرحله اول به دنبال این گوشی‌ها بروید.

htc u11

HTC U11
اگر اخبار روز تلفن های هوشمند را دنبال کرده باشید حتما می دانید که حدود دو هفته پیش شرکت اچ‌تی‌سی از آخرین پرچمدار خود با نام HTC U11 رونمایی نمود. بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها درباره این محصول، این تلفن هوشمند دارای دوربین قدرتمند و پرسرعتی می باشد. با وجودی که دوربین اصلی این گوشی دوگانه نمی باشد، ولی از آنجا که دوربین این تلفن هوشمند از نسل سوم سنسورهای UltraPixel استفاده می‌کند می‌توان روی کیفیت بالای آن حساب کرد. دوربین اصلی U11 سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد و همچنین دوربین دوم آن هم ۱۶ مگاپیکسلی می باشد. دوربین اصلی آخرین پرچمدار اچ‌تی‌سی با گشودگی دیافراگم f/ 1.7 مجهز به فناوری های اچ‌دی‌آر، هایپرلپس، فیلمبرداری اسلوموشن و فیلمبرداری ۴K با قابلیت ضبط سه‌بعدی صدای «Acoustic focus» می باشد. این دوربین همچنین از نسل سوم فناوری اولتراپیکسل و فوکوس خودکار لیزری برای سیستم Dual Pixel Focus بهره می‌برد و به دلیل داشتن این سیستم دو پیکسلی سرعت فوکوس روی سوژه در این دوربین به میزان قابل توجهی بالاست. دوربین U11 در سایت DxOMark موفق به ثبت امتیاز ۹۰ شده که در حال حاضر بیشترین امتیاز در بین دیگر تلفن‌های هوشند است.

مقام نخست در این رتبه‌بندی، پیش از این از آن گوشی گوگل پیکسل بود. از دوربین که بگذریم این گوشی یک ویژگی جذاب دیگر دارد و آن سیستم تعاملی جدیدی موسوم به اج‌سنس (Edge Sense) است. این سیستم درواقع مجموعه‌ای سنسور در لبه‌های گوشی است که باعث می‌شود کاربر با فشردن لبه‌های صفحه نمایش کارهای متفاوتی را انجام دهد. ابعاد آخرین پرچمدار اچ‌تی‌سی ۹/ ۱۵۳ در ۹/ ۷۵ در ۹/ ۷ میلی‌متر و وزن آن نیز ۱۶۹ گرم است. از دیگر ویژگی‌های U11 می‌توان به نمایشگر ال‌سی‌دی و ۵/ ۵ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰، باتری ۳ هزار میلی‌آمپری، تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ و داشتن گواهی IP67 اشاره کرد. این تلفن هوشمند دارای چهار میکروفن در اطراف بدنه‌ اش می باشد که بر اساس اعلام شرکت اچ‌تی‌سی می تواند ضبط صدای ۳۶۰ درجه‌ای را به راحتی انجام دهد. قیمت این تلفن هوشمند ۶۵۰ دلار ارزیابی شده و البته این موضوع را نیز در اینجا باید گفت که U11 هنوز وارد بازار ایران نشده و تا حدود دو هفته دیگر پیش‌بینی می‌شود به دست کاربران ایرانی هم برسد.

دوربین گلکسی s8

Samsung Galaxy S8
سال گذشته شرکت سامسونگ به دنبال آتش‌گرفتن محصول نوت ۷ و حواشی و تبعات آن، دوره سختی را پشت سر گذاشت. با وقوع این رویداد این شرکت کره‌ای ناامید نشد و همه سعی خود را نمود تا رویداد‌های بد گذشته را از ذهن همه پاک کند و نکته جالب اینکه به میزان زیادی هم موفق شده است. اخیرا این شرکت از آخرین پرچمدار خود با نام Samsung Galaxy S8 رونمایی نموده که در جای خود گوشی قدرتمند و جالب توجهی محسوب می شود و با استقبال زیاد کاربران هم روبرو شده است. به گونه ای که پس از گذشت یک ماه از عرضه‌ جهانی بیش از ۵ میلیون دستگاه از این دستگاه تلفن همراه فروخته شده است. دوربین اصلی گلکسی S8 به سنسور ۱۲مگاپیکسلی مجهز شده است که از فوکوس Dual Pixel به همراه لنزی با f/ 1.7 پشتیبانی می‌کند. ویدئوی ۴K به میزان ۳۰ فریم بر ثانیه نیز از ویژگی‌های این دوربین است.
ضمنا دوربین سلفی گلکسی اس ۸ نیز ۸ مگاپیکسل به همراه دیافراگم F1.7 می باشد. دوربین دوم این گوشی هم از ویژگی فوکوس اتوماتیک بهره می‌گیرد. خلاصه مطلب اینکه این دوربین در سایت DxOMark امتیاز ۸۸ را به خود اختصاص داده است. صرف نظر از دوربین، گلکسی اس ۸ با ابعاد ۱/ ۶۸ در ۹/ ۱۴۸ و ضخامت ۸ میلی‌متر ارائه شده و با وزن ۱۵۵ گرم نمایشگر ۱/ ۵اینچی دارد. نمایشگر Super AMOLED، با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۹۶۰ پیکسل، استاندارد IP68، جک ۵/ ۳ میلی‌متری هدفون، سنسور اثر انگشت، حسگر تشخیص چهره و حسگر عنبیه‌، باتری با ظرفیت ۳ هزار میلی‌آمپر و پردازشگر Snapdragon 835 برخی قابلیت‌ها و امکانات مهم این گوشی به حساب می آید.

دوربین ایفون 7 پلاس

iPhone 7 Plus
همیشه شرکت اپل به دوربین‌های گوشی‌هایش مفتخر بوده و هست. اگرچه این گوشی‌ها هیچ‌وقت موفق نشدند در وب‌سایت DxOMark به مقام اول برسند با این حال همیشه این دوربین‌ها در عمل موفق بوده‌اند. این گوشی که سال گذشته معرفی شده است از دوربین دوگانه بهره می‌برد. ماژول دوربین دوتایی پشتی آی‌فون ۷ پلاس از یک لنز واید معادل ۲۸ میلی‌متر با دیافراگم f/ 1.8 و یک لنز تله‌فوتو معادل ۵۶ میلی‌متر با دیافراگم f/ 2.8 تشکیل شده است. هردو لنز این گوشی از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می کنند. حالت جدید Portrait mode یکی از قابلیت های جذاب این دوربین است. با استفاده از این قابلیت در حقیقت شما قادر هستید پس‌زمینه عکس‌های خود را به گونه ای محو کنید که تصویر نامعلومی از آن ثبت شود. حالت پرتره این دوربین ها از اطلاعات ثبت شده از طریق هر دو دوربین استفاده می‌کند تا یک نقشه‌ سه‌بعدی بسازد و تصمیم بگیرد کجای عکس را شارپ، کجا را نرم و کجا را کاملا محو کند. اپل در دوربین سلفی ۷ پلاس از یک سنسور ۷ مگاپیکسلی بهره برده است. از دیگر امکانات این تلفن هوشمند به صفحه نمایش ۵/ ۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، گواهی IP67، اسپیکر دوگانه، حذف جک هدفون ۵/ ۳ میلی‌متری، پردازنده‌ ۴ هسته‌ای A10 و همچنین باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را می‌توان برشمرد.

Google Pixel
سال گذشته شرکت گوگل از نخستین دستگاه تلفن هوشمند خود با نام پیکسل رونمایی نمود. این گوشی با ویژگی ها و امکانات جالب توجهی روانه بازار شد که یکی از این ویژگی ها دوربین قدرتمندش است. در وب‌سایت DxOMark این دوربین توانست مقام اول را به خود اختصاص دهد. البته همان‌گونه که گفتیم پس از آن اچ‌تی‌سی این مقام را از گوگل گرفت و اکنون پیکسل با رتبه ۸۹ در مقام دوم قرار دارد. پیکسل از دوربینی با ۱۲ مگاپیکسل به همراه دیافراگم f/ 2.0 استفاده میکند. به این‌ طریق که دوربین ۳۰ عکس در ثانیه می‌گیرد و از میان آنها ۱۰ عکس برتر از نظر رنگ و نور و موارد دیگر را انتخاب کرده و در گالری ثبت می‌کند. از دیگر قابلیت های دوربین پیکسل می‌توان به لرزشگیر الکترونیکی تصویر، فوکوس لیزری و فلش LED از نوع Dual-Tone اشاره کرد. دوربین پیکسل میتواند به ثبت ویدئو با رزولوشن‌ ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه و همچنین رزولوشن فول اچ‌دی با ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه و در نهایت با رزولوشن اچ‌دی با ۳۰، ۶۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه (اسلوموشن) بپردازد. دوربین سلفی این گوشی نیز ۸ مگاپیکسل با دیافراگم f/ 2.0 می باشد. از دیگر ویژگی‌های گوشی پیکسل می‌توان به نمایشگر ۰/ ۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل، باتری ۲۷۷۰ میلی‌آمپر ساعتی و همچنین پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ اشاره کرد. پیکسل با ابعاد ۵/ ۶۹ در ۸/ ۱۴۳ میلی‌متر ضخامتی معادل ۵/ ۸ میلی‌متر و وزنی برابر ۱۴۳ گرم دارد.

Sony Xperia XZ Premium
با وجودی که شرکت سونی در بازار تلفن های هوشمند آن‌گونه که باید نمی‌درخشد با این حال نمی‌توان دوربین قدرتمند پرچمدارش را نادیده گرفت. اسفند ماه سال گذشته سونی در کنگره جهانی موبایل از این محصول جدید و قدرتمند خود رونمایی کرد. Xperia XZ Premium دارای دوربینی ۱۹ مگاپیکسلی با امکان ثبت ویدئوهای ۴K است. این دوربین که گشودگی دیافراگم f/ 2.0 دارد شامل سنسور رنگ RGB است که به دوربین کمک می‌کند تصاویر باکیفیت تر و دقیق‌تری ثبت کند. گفتنی است شاتر این دوربین پرسرعت و ضد اعوجاج است، به‌گونه‌ای که هنگامی که سوژه در حال حرکت است از ثبت تصاویر به خصوص دارای شکم جلوگیری می‌کند. حالت اسلوموشن این گوشی یکی از ویژگی‌های جالب توجه آن است که چهار برابر آهسته‌تر از گوشی‌های هوشمند دیگر عمل می‌کند. از دیگر ویژگی‌های Xperia XZ Premium می‌توان به دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسلی، نمایشگر ۵/ ۵ اینچی با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰، پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵، ابعاد ۷۷ در ۱۵۶ در ۹/ ۷ میلی‌متر با وزن ۱۹۵ گرم اشاره کرد. باتری این گوشی نیز ۳۲۳۰میلی‌آمپرساعت است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *