Facebook Messenger Lite چیست و چگونه باید آن را فعال کرد؟

Facebook Messenger Lite چیست و چگونه باید آن را فعال کرد؟
  • 1396/3/11
  • زهرا معبودی
  • 0

از زمانی که فیس بوک روی کار آمد هدف آن ایجاد بستر ارتباطی بین کاربران در فضای مجازی بود. هر چند هدف فیس بوک کانکت کردن دوستان به یک دیگر بود اما این روزها در لیست دوستان در فیس بوک می توانید افرادی غیر از دوستان نیز مشاهده کنید که این کار موجب شده نیاز به آنفرند کردن در این شبکه به مرور بیشتر شود تا جایی که پیش از این لازم شد آموزشی در گویا آی تی قرار دهیم، تا در چنین شرایطی بتوانید لیست دوستان خود را مدیریت کنید. اگر شما هم می خواهید بدانید که چگونه دوستان خود را در فیس بوک Unfriend کنیم؟ کافیست روی لینک یاد شده کلیک کنید و آموزش مورد نظر را کاملا دنبال کنید.

توصیه ها تاکید بر این دارند که جز با دوستان خود در این شبکه مرتبط نباشید اما برای ارتباط بیشتر و بهتر فیس بوک اقدام به ایجاد مسنجر فیس بوک نمود. این مسنجر بعد ها به طور مجزا روی پلتفرم های موبایلی ارائه شد.

قابلیت های مسنجر فیس بوک چشم گیر است به طوری که حتی شما می توانید بیاموزید که چگونه بدون کدنویسی یک بات مسنجر فیس بوک بنویسیم؟! این موضوعی است که پیش از این در گویا آی تی بدان پرداخته شده است.

اما محدودیتی که مسنجر فیس بوک دارد این است که نسخه اپلیکیشن اندرویدی آن ۲۵ مگابایت است. حالا فرض کنید فردی قصد دارد این اپلیکیشن را با اینترنت ضعیف دانلود کند و نصب کرده و بعد استفاده کند. مطمئن باشید که پشیمان خواهد شد. اما فیس بوک برای اینکه، کشورهای در حال توسعه که از پهنای باند و اینترنت مفید برخوردار نیستند امان ارتباط را فراهم سازد. از این رو اقدام به ارائه اپلیکیشن Facebook Messenger Lite نموده است.

Facebook Messenger Lite در مقابل مسنجر مرسوم فیس بوک، با ۲۰ مگابایت کاهش حجم فرصتی فراهم کرده که کاربران به راحتی بتوانند آن را دانلود کنند و نصب کنند.

 Facebook Messenger Lite چیست و چگونه باید آن را فعال کرد؟

Facebook Messenger Lite با توسعه عملکرد ها کاری کرده که گوشی هایی که از تکنولوژی های نهایی برخوردار نیستند بتوانند رابطی برای ارتباطات بهینه باشند. ارتباطات بهینه یعنی اینکه نیازی نیست که نگران کاهش حجم ترافیک اینترنتی تان باشید و البته می توانید حجم شارژ باتری تان را هم خیلی دیر مصرف کنید. این بهترین چیزی است که فیس بوک در معرفی Facebook Messenger Lite به آن پرداخته است.

رابط کاربری این اپلیکیشن ساده، بسیار ساده است به طوری که افرادی که تا کنون شاید حتی به مسنجر هم دسترسی نداشته اند می توانند شیوه راه کار کار کردن با آن را خود آگاه بدانند و دنبال کنند. گفته شده که رابط کاربری این اپلیکیشن ساده است و در مقایسه با اپلیکیشن رسمی مسنجر فیس بوک بسیار تفاوت دارد بنابراین این تفاوت ها شما را به شبهه نیندازد.

برای نصب این اپلیکیشن مثل بقیه اپلیکیشن های اندرویدی عمل کنید. بدین صورت که ابتدا مطمئن باشید که خاصیت “Unknown Sources” در گوشی شما فعال باشد. در نهایت روی لینک زیر کلیک کنید، تا آخرین نسخه از این اپلیکیشن را دانلود کنید. دقت کنید که اپلیکیشنی که در زیر ارائه شده اندرویدی است.

نرم افزار Facebook Messenger Lite برای Android را از اینجا دانلود نمایید

Facebook Messenger Lite

بعد از اینکه اپلیکیشن را دانلود کردید، ان را اجرا کنید تا آماده به نصب شود. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در صفحه توضیحات قابلیت های این اپلیکیشن را ذکر کرده اند که در ادامه به آن ها می پردازیم. این قابلیت ها شامل موارد زیر هستند:

گرفتن عکس و فیلم با برنامه Facebook Messenger Lite

امکان جستجو و پیدا کردن اکانت با Facebook Messenger Lite

خواندن استتوس ها و موجودیت ها در این برنامه

قابلیت ضبط صدا در نرم افزار Facebook Messenger Lite

و…

بدین صورت روی دکمه install کلیک کنید ( لمس کنید ) و بعد از اتمام با صفحه ای مطابق زیر روبرو خواهید شد که حاکی از این است که نصب با موفقیت همراه بوده و حالا می توانید از اپلیکیشن تان استفاده کنید:

Facebook Messenger Lite

در نهایت می توانید اپلیکیشن را باز کنید و بعد از ارائه درخواست هایی که اپلیکیشن از شما می خواهد، به راحتی سرویس را در اختیار بگیرید. البته نا گفته نماند که Facebook Messenger Lite نسبت به نسخه اصلی کم و کاست هایی هم دارد مثلا اینکه شما نمی توانید با این مسنجر مثل مسنجر کامل فیس بوک، گیف ارسال کنید. اما می توانیم تضمین کنیم که با یک مسنجر فوق العاده سریع روبرو خواهید بود که کارکردن با آن واقعا لذت بخش است. در صورتی که شما می خواهید بعد از آشنایی با Facebook Messenger Lite به سراغ مسنجر اصلی فیس بوک بروید، بد نیست که با ۱۵ ترفند جالب و مخفی در مسنجر فیس بوک نیز آشنا شوید تا بتوانید کاربری تان را ارتقا دهید و به عنوان یک فرد حرفه ای در این مسنجر در ارتباطات ظاهر شوید.

در صورتی که شما با هر دو نسخه از اپلیکیشن مسنجر فیس بوک کار کرده اید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید و به ما بگویید که در کار کردن با هر کدام، چه دیدگاهی داشته اید و آیا موافق هستید که مسنجر جدید، سریع تر از مسنجر اصلی و رسمی عمل می کند؟ با این حال آیا می توان این مورد را جایگزین خوبی برای مسنجر اصلی دانست؟ آن چه که به ذهنتان می رسد را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی نشر دهید تا به دست علاقمندان برسد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *