رندرهای جدید اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه فاش شد؛ گلکسی C10 جذاب است!

رندرهای جدید اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه فاش شد؛ گلکسی C10 جذاب است!
  • 1396/3/11
  • مقدم
  • 0

انتظار می‎رود که شرکت سامسونگ، از یک گوشی‌هوشمند جدید در طی چند هفته آینده رونمایی کند؛ این محصول اولین گوشی از سری گلکسی و اولین گوشی‌هوشمند سامسونگ خواهد بود که به دوربین دوگانه مجهز می‎شود. به‌تازگی، گلکسی C10 در تعدادی رندر جدید فاش شده است و این رندرها، طراحی نهایی گوشی رده‎بالای جدید سامسونگ را نشان می‎دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

با اینکه انتظار می‌رفت گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus به عنوان اولین محصولات سامسونگ با دوربین دوگانه معرفی شود، این سازنده کره‌ای از ارائه آن‌ها با دوربین دوگانه صرف‌نظر کرد. در این رابطه، شایعات گوناگونی پیرامون دلیل انصراف سامسونگ از معرفی گلکسی S8 با دوربین دوگانه وجود دارد؛ عده‌ای مدعی هستند که پرچم‌داران ۲۰۱۷ سامسونگ به دلیل ارائه طراحی جذاب، نمی‎توانستند به دوربین دوگانه مجهز شوند و با توجه به جای‌گیری حسگر اثرانگشت در پشت دستگاه و ایده سازنده برای چینش عمودی شاترها، طراحی گوشی به یک فاجعه شباهت داشت!

برخی دیگر نیز مدعی هستند که شرکت سامسونگ، در آن زمان نتوانست ماژول دوربین دوگانه را برای استفاده در گوشی پرچم‎دار جدید خود آماده نماید؛ در نتیجه تصمیم گرفت تا از یک دوربین مشابه با گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge برای گوشی‎های پرچم‎دار جدیدش استفاده کند.

 گلکسی C10

به هرحال، گلکسی C10 اولین گوشی رده‌بالای سامسونگ با دوربین دوگانه است؛ بعد از آن، گلکسی نوت ۸ با دوربین دوگانه و نمایشگر بدون حاشیه به بازار عرضه خواهد شد. رندرهای جدید گلکسی C10 براساس تصاویر فاش‌شده از فایل‌های CAD این دستگاه در کارخانه سازنده به‎دست آمده است.

همان‌طور که مشاهده می‌شود، گلکسی C10 طراحی نزدیک به گوشی‌های دیگر شرکت سازنده خواهد داشت و تنها دوربین دوگانه با چینش عمودی در پشت دستگاه جای گرفته است. این گوشی که به نمایشگر ۵٫۵ اینچی Full HD مجهز خواهد بود، ابعادی ۱۵۲٫۵ در ۷۴٫۸ در ۷٫۶۸ میلی‌متری دارد و البته کمی در مقایسه با گلکسی C9 Pro ضخیم‎تر است.

علاوه‌براین، ماژول دوربین دوگانه از بدنه بیرون‌زدگی دارد؛ مشکلی که در گوشی‌های دیگر سامسونگ نیز کم و بیش وجود دارد و با توجه به ناموزون‌شدن طراحی، آزاردهنده است. گلکسی C10 تنها به دلیل مجهز شدن به یک دوربین دوگانه خارق‌العاده نخواهد بود و شرکت سامسونگ، این گوشی را به دستیار اختصاصی خود یعنی بیکسبی مجهز نموده است.

 گلکسی C10

برای فعال‌شدن این دستیار صوتی، به دکمه اختصاصی آن احتیاج خواهید داشت و به همین جهت، گلکسی C10 از چهار دکمه فیزیکی استفاده می‌کند. دکمه دستیار اختصاصی سامسونگ در پایین دکمه‌های کنترل حجم صدا و در لبه سمت چپ قرار دارد؛ در لبه سمت راست نیز، دکمه‎ پاور دیده می‌شود.

گلکسی C10 به درگاه یواس‌بی Type-C مجهز خواهد بود و سنسور اثرانگشت با دکمه فیزیکی Home ادغام می‌شود. لازم به‌ذکر است که در حال‌حاضر، به‎نظر می‌رسد که حسگر اثرانگشت اولتراسونیک خواهد بود؛ هرچند امکان دارد مانند گوشی‌های پیشین سامسونگ، دکمه فیزیکی قابل فشردن باشد.

گوشی رده‎بالای جدید سامسونگ با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰، شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگاایت حافظه‎داخلی، رقیب مناسبی برای محصولات هم‎قیمت خود در بازه ۵۰۰ دلار خواهد بود. شرکت سامسونگ این گوشی را در رنگ‎‌های صورتی، رز طلایی و مشکی به بازار عرضه خواهد کرد. شایعات نشان می‌دهد که گلکسی C10 در ماه آینده یا شاید اوایل سه ماهه سوم معرفی شود.

ژوئن، زمان مهمی برای شرکت سامسونگ خواهد بود زیرا این سازنده تصمیم دارد تا از فبلت پرچم‎دار گلکسی نوت ۷R نیز در این ماه رونمایی کند. هم‌چنین، نسخه جان سخت گلکسی اس ۸ با نام Galaxy S8 Active در این ماه به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *