تایید ساخت اسلحه لیزری بسیار قدرتمند در آمریکا

تایید ساخت اسلحه لیزری بسیار قدرتمند در آمریکا
  • 1396/3/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در پی طراحی و ساخت اسلحه با به کار گیری فناوری لیزر برای حفظ مسائل امنیتی است.

گویا آی تی – با توجه به اخبار منتشر شده، مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده اند که به دنبال انجام پروژه ۳.۲ میلیون دلاری با همکاری دانشگاه کلمسون، برای طراحی و ساخت اسلحه فوق قدرتمند با استفاده از فناوری لیزری می باشد.
این درحالی است که در حال حاضر آمریکا اسلحه های زیادی برای جلوگیری از حمله پهباد ها و موشک ها دارد که از فناوری لیزر برخوردارند. اما این کشور قصد دارد تا در طی دو پروژه مجزا مشکلات زیر بنایی موجود در به کارگیری این فناوری را حل کند تا بتوان از این فناوری برای اهداف گسترده تری استفاده کرد.
جان بالاتو و لین ژو نام دو دانشمند این دانشگاه است که قصد دارند با به کار بستن دو متد مختلف و متفاوت، اشعه لیزری با انرژی بالا تولید کنند که به عنوان اسلحه استفاده می شود.
مهمترین چالش پیش روی جان بالتو کشف و یافتن ماده ای است که در فیبرهای بصری استفاده می شود که سبب کاهش قدرت لیزر نشود. لین ژو نیز سعی دارد فعالیت روی دی یودهایی هاست که الکتریسیته را به نور تبدیل می کنند را کنترل و هدایت کند.
البته از روزی که فناوری لیزر کشف شده است دانشمندان زیادی برای حل مشکلات استفاده از آن و افزایش قدرت آن تلاش کرده اند و این دو دانشمند از نمونه های اخیر آن هستند. به طوری که از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون تنها پنج دانشمند برای انجام تحقیقات در زمینه لیزر، حدود ۱۶ میلیون دلار از بودجه وزارت دفاع آمریکا را دریافت کرده اند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *