آموزش تبدیل صفحات وب، یادداشت و مقاله به PDF در iOS با دکمه Print

آموزش تبدیل صفحات وب، یادداشت و مقاله به PDF در iOS با دکمه Print
  • 1396/3/15
  • زهرا معبودی
  • 0

اپل امکان ایجاد فایل های PDF برای کاربران خود فراهم کرده است. در واقع کاربران آیقون و آی پد اپل، توسط iBooks می توانند صفحات وب خود را به PDF تبدیل کنند. این کار در iOS10 شدنی است اما مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از کاربران، با گوگل درایو و ابزارهای اینچنینی آشنا تر هستند و تمایل دارند PDF هایی را که ایجاد می کنند را در این سرویس ها آپلود کنند چرا که امکان اشتراک گذاری و استفاده از فایل ها توسط ابزارهایی غیر از iBooks بیشتر فراهم است. از سویی iBooks دارای نسخه ویندوزی و یا اندرویدی نیست. به طور کامل تر اگر بخواهیم بگوییم باید به این نقطه برسیم که اپل با ایجاد این راهکار در IOS 10 و در iBooks فقط فرصتی ایجاد کرده که کاربران انحصاری اش که فقط از سیستم های منتسب به اپل استفاده می کنند، بتوانند از این ابزار استفاده کنند. با این حال، ما با استفاده از قابلیتی که در خود آیفون وجود دارد امروز به شما یاد می دهیم که چگونه فایل های خود را به PDF تبدیل و آن ها را ذخیره کنید به طوری که بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. بدین منظور با گویا آی تی همراه باشید.

مطابق با ترفندی که ما پیش روی شما قرار می دهیم شما می توانید نوت ها و یادداشت ها، صفحات وب و هر نوع سند متنی را در آیفون و به کمک قابلیت خود آیفون به PDF تبدیل کنید و در هر سرویسی که تمایل داشته باشید آن را به اشتراک بگذارید. روش کار بسیار ساده است.

فرض می کنیم که در آیفون، شما قصد دارید که یک نوت یا وب پیج را به پی دی اف تبدیل کنید. برای این کار، فایل مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه  share را از شیت مورد نظر انتخاب می کنید. وقتی که این گزینه را انتخاب کردید، یک پاپ آپ بالا می آید، که در آن باید Print را انتخاب کنید.

بعد از این شما بسته به امکانی که دارید باید روش متفاوتی در دست بگیرید. مثلا اگر آیفون شما از تاچ ۳ بعدی بهره مند است برای این موقع باید با یک لمس ساده و کم فشار، بر روی thumbnails، امکان مشاهده نسخه پیش نمایش را فراهم کنید. زمانی که بخواهید ورژن کامل را هم مشاهده کنید باید با قدرت بیشتری از تاچ استفاده کنید تا به این هدف برسید.

اگر هم سیستم موبایلی تان از تاچ سه بعدی بهره مند نیست می توانید با استفاده از انگشت ها برای زوم کردن، نسخه را به حالت فول ورژن تبدیل کنید و به طور کامل مشاهده کنید. بعد از این با یک ضربه می توانید فایل مورد نظر را به پی دی اف تبدیل کنید.

در ادامه یک پاپ آپ دیگر بالا می آید که شما می بایست از میان اپ های پیشنهادی آن، گزینه ای را انتخاب کنید که طی آن، بتوانید به سادگی، فایل پی دی اف خود را در آن سرویس ذخیره کنید. به تصویر زیر دقت کنید:

در این لیست، می توانید اپلیکیشن های مختلفی را مشاهده کنید. از هر نوع آیفونی که استفاده می کنید خواه با حالت تاچ سه بعدی، خواه به صورت عادی، می توانید یکی از این سرویس ها را انتخاب کنید.

بدین صورت می توانید فایل مورد نظر را به هر صورت که بخواهید به اشتراک بگذارید. به طور کلی می توانید از این ترفند در سرویس هایی استفاده کنید که دکمه PRINT داشته باشند.

از آن جا که سرویس های اپل، کمی محدودیت زا هستند، شما می توانید با داشتن یک اکانت جیمیل یا گوگل، به راحتی از سرویس های گوگل نظیر گوگل درایو استفاده کنید و فایل های خود را از طریق آن بارگذاری و به اشتراک بگذارید.

تبدیل صفحه وب به پی دی اف از طریق مرورگر در آیفون/ آی پد

همانطور که می دانید در آیفون از مرورگر اینترنتی سافاری برای پیمایش وب و وبگردی استفاده می شود. شما می توانید صفحات وب را از طریق این مرورگر هم به پی دی اف تبدیل کنید. بدین منظور کافی است که به مرورگر در قسمت اکشن مراجعه کنید. این دکمه در واقع یک دکمه مربع شکل است که یک فلش جهتی روی آن است. وقتی که این گزینه را فشردید، می توانید به راحتی دکمه Save PDF را مشاهده کنید که با زدن آن، صفحات اینترنتی تان در سرویسی مثل دراپ باکس ذخیره کنید. دراپ باکس هم مثل گوگل درایو امکان این را فراهم کرده که هم روی اندروید نصب می شود و هم روی ویندوز و بدین ترتیب به شما کمک می کند که به سادگی بتوانید فایل ایجاد شده تان را به اشتراک بگذارید و محدود به سرویس های اپل نشوید.

نظرتان در مورد این ترفند چیست؟ آیا تا کنون روش های دیگری در این باره تست کرده اید؟ دیدگاه ها و نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *