آموزش بروز رسانی iOS10 به iOS11 Beta برای iPad ،iPhone و iPod touch

آموزش بروز رسانی iOS10 به iOS11 Beta برای iPad ،iPhone و iPod touch
  • 1396/3/16
  • زهرا معبودی
  • 0

اپل دیروز جدیدترین سیستم عامل موبایلی اش یعنی IOS 11  را معرفی کرد. این سیستم عامل قرار است دیوایس هایی نظیر آیفون، آی پد، و آی پاد ها را همراهی کند. این نسخه از iOS دارای ویژگی ها و قابلیت های برجسته ای است اما متاسفانه تا سه ماه دیگر یعنی سپتامبر در دسترس کاربران به طور رسمی قرار نخواهد گرفت اما کاربران اگر بخواهند از نسخه بتا یا آزمایشی آن استفاده کنند می توانند به راحتی این نسخه را دانلود و نصب کنند.

برای اینکه بتوانید IOS 11  را نصب کنید باید در یکی از دو حالت زیر باشید

اول اینکه به عنوان توسعه دهنده اکانتی داشته باشید 

دوم اینکه برنامه منتشر شده نسخه بتا را داشته باشید.

به هر حال این کار ساده است و تا سه ماه به شما کمک می کند تا با فید بک هایی که به اپل می فرستید، در موعد اصلی، یک سیستم عامل تر و تمیز تر و مطمئن تر داشته باشید.

iOS-11

برای اینکه از نسخه ۱۱ آی او اس استفاده کنید، ابتدا باید یک بک آپ از کلیه اطلاعات خود روی گوشی ها و دیوایس های اپلی خود بگیرید و در جایی مطمئن نگهداری کنید. می توانید اطلاعات خود را در  iCloud یا iTunes آپلود کنید.

بعد از اینکه از اطلاعات خود بک آپ گرفتید، به مسیر  iTunes -> Preferences بروید. بعد از این به قسمت منو ها بروید و روی تب  Devices کلیک کنید. در این بخش لیستی از بک آپ هایتان را می توانید مشاهده کنید. روی بک آپ مورد نظر خود راست کلیک کنید و از آن جا گزینه Archive را انتخاب کنید. این کار کمک می کند که از بک آپ شما به طور ویژه حفاظت و مراقبت صورت بگیرد.

IOS 11  با کدام سیستم ها سازگاری دارد؟

وقتی که اپل سیستم عامل را به روز رسانی می کند، به این معنی نیست که تمامی دستگاه های اپلی مبتنی بر IOS می توانند از آن استفاده کنند اما به نظر می رسد آی او اس ۱۱ از آیفون ۵ به بعد قابل ارائه و استفاده باشد بدین صورت می توان از میان محصولات اپل به موارد زیر اشاره کرد که با این سیستم عامل سازگاری دارند:

  • iPhone 5S, SE, 6, 6 Plus, 6S, 6S Plus, 7, 7 Plus
  • iPad Air, Air 2, mini 2, mini 3, mini 4, Pro (12.9 inch … both gens), Pro (9.7 inch), iPad (9.7 inch), Pro (10.5 inch)
  • iPod touch (6th gen)

چگونه iOS 11 را نصب کنیم؟

نا گفته نماند که این سیستم عامل از بعد از این ماه در اختیارتان قرار خواهد گرفت که اگر در برنامه ریزی های اپل دوباره تجدید نظر شود قبل از به اتمام رسیدن این ماه در اختیار کاربران قرار گیرد اما برای اینکه این سیستم عامل را داشته باشید، باید ابتدا نرم افزار و برنامه Apple Beta Software را داشته باشید. اگر قرار باشد از طریق این برنامه ای او اس ۱۱ را در اختیار بگیرید باید کمی صبور باشید و تنها شیوه استفاده از این سرویس را در این مقاله بخوانید و منتظر انتشار نسخه بتا از این سرویس باشید. اما اگر واقعا صبور نیستید باید فردی را پیدا کنید که دارای developer account است تا به شما نیز پروفایلی اختصاص دهد تا بتوانید سریع تر آن را دانلود کنید و روی گوشی تان اجرا کنید. اما به لیست زیر نگاه کنید تا بخش های مختلف نصب نسخه بتای ای او اس ۱۱ را مشاهده کنید:

iOS-11

آموزش نصب iOS 11 به طور معمولی

بر روی آیفون خود روی beta.apple.com. کلیک کنید.

با باز شدن آدرس مورد نظر، روی دکمه  Sign Up نیز کلیک کنید.

در این بخش با Apple ID و پسوردی که دارید، ورود کنید.

بعد از این دستگاه خود را در  beta.apple.com/profile ثبت کنید.

مطمئن باشید که یک بک آپ گرفته اید و آن را آرشیو کرده اید ( روش آرشیو و محافظت از بک آپ را در ایتونز در بالا توضیح دادیم )

وقتی از این قضیه اطمینان حاصل کردید روی گزینه Download profile کلیک کنید

بعد از این به مسیر  Settings -> General -> Software Update بروید و بعد از اتمام دانلود، آی او اس ۱۱ را نصب کنید.

این ها شیوه ای بود که اگر بخواهید از نرم افزار بتا استفاده کنید، در دسترس تان خواهد گرفت که البته بعد از این ماه در اختیارتان قرار می گیرد. اما اگر مدل توسعه دهندگان بخواهید سیستم عامل خود را آپدیت کنید روش زیر را باید بدانید.

آموزش نصب iOS 11 برای Developer Beta

اگر شما از نسخه توسعه دهندگان استفاده می کنید در این سرویس اکانت دارید می توانید هم اکنون iOS 11 را روی گوشی تان نصب کنید. در واقع این سرویس به صورت پولی بوده و برخی از کاربران در آن پروفایل دارند. در ادامه شیوه آپدیت iOS 11 را خواهید آموخت.

اول اینکه مطمئن باشید که گوشی تان فول شارژ است و بهتر است که آن را به شارژر وصل کنید و بعد به شبکه ی وای فای تان وصل شوید.

ایفون خود را فعال کنید و به ادرس developer.apple.com/download. بروید و از ان جا با developer account ورود کنید.

در این سرویس عبارت iOS 11 beta را مشاهده خواهید کرد که روبروی آن عبارتی مثل Download وجود دارد که به صورت یک لینک است. روی ان کلیک کنید

با کلیک بر این لینک آیفون از شما در مورد نصب نسخه جدید آی اواس سوال خواهد پرسید و شما با پاسخ درست به این سوال Install را انتخاب می کنید تا هم آن را دانلود و به موقع به طور اتوماتیک آن را نصب کنید.

عملیات دانلود و نصب خیلی سریع تر از آن چه فکر کنید رخ خواهد داد و این هم از مزین نسخه توسعه دهندگان است اما باید گوشی تان را ریستارت کنید. بعد از این باید Software Update را بزنید تا بروز رسانی ها به خوبی صورت بگیرد.

بدین صورت می توانید به راحتی به دو شیوه IOS 11  را روی گوشی و یا آی پد و آی پاد خود نصب کنید و از تکنولوژی جدید اپل در آن لذت ببرید. شما می توانید این سرویس را به طور رسمی، ( نسخه بتای IOS 11 ) در انتهای این ماه دریافت کنید اما با داشتن اکانت توسعه دهندگان خیلی زودتر یعنی همین حالا این نسخه بروز رسانی شده در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

نا گفته نماند که این نسخه آزمایشی آخرین سیستم عامل اپل تا کنون است پس قرار نیست همه چیز بی عیب باشد، بنابراین ممکن است روی گوشی تان به درستی کار نکند یا مشکلی برایتان ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است پیش از هر کاری بک آپی داشته باشید و بعد از آن کمی با گوشی تان مدارا کنید تا در ماه ۹ میلادی و درست زمانی که اپل به انتشار و معرفی آیفون ۸ خود می پردازد آن را دریافت کنید و از یک سیستم عامل قوی و بی عیب بهره مند شوید.

در این باره دیدگاه ها و نظرات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *