انتشار امکانات شگفت انگیز آیفون ۸

انتشار امکانات شگفت انگیز آیفون ۸
  • 1396/3/18
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در این روز ها که اخبار راجع به مشخصات و تصاویر آیفون ۸ در بازار حسابی جنجال برانگیز شده است، این گوشی هوشمند و ۱۵ ویژگی دیگر آن که در اینترنت نیز منتشر شده جنجال زیادی به راه انداخته است. به همین خاطر مطالعه آن ها چندان خالی از لطف نیست.

گویا آی تی – شاید کاربران و علاقه مندان زیادی به اپل و گوشی هوشمند آیفون با دلایل مختلف خود انتظار چنین گوشی هوشمندی را از سال ۲۰۰۷ تا این لحظه کشیده باشند. اینگونه اعلام شده است که اپل در آیفون ۸ تغییرات چشم گیر و قابل توجهی را به وجود آورده است و هر روز در گوشه و کنار وب اخبار و گزارش هایی در این زمینه منتشر می شود که به جنجالی تر شدن این موضوع دامن می زند.
در ابتدا باید از سه کارمند Foxconn به خاطر سرنخ ها و اطلاعات بسیار ارزشمندی که راجع به آیفون جدید اپل و محصولات آن در اختیار کاربران گذاشتند تشکر ویژه ای را به عمل آورد. این در صورتی است که هویت منتشرکنندگان این مشخصات با سند و مدرک تایید شده است تا در این زمینه مشکلی پیش نیاید.

در زیر مشخصات تازه انتشار یافته از آیفون ۸ را بیان می کنیم:
۱٫ iPhone X نامی است که آیفون جدید با آن شناخته خواهد شد. البته هنوز معلوم نیست که این یک اسم کد است یا چیز دیگر
۲٫ به احتمال خیلی زیاد آیفون جدید شبیه به مدل وسطی در تصویر بالا خواهد بود
۳٫ دو دوربین اصلی با چیدمان عمودی در پشت آیفون جدید قرار خواهند گرفت
۴٫ قاب جلو بسیار باریک تر خواهد بود
۵٫ تست ها خبر از وجود حسگر تشخیص اثر انگشت زیر شیشه می دهند
۶٫ هیچ گونه اسکنر اثرانگشت در پشت گوشی قرار داده نشده است
۷٫ در آیفون جدید ماژول اثرانگشت لمسی خازنی AuthenTech جایگزین شده است
۸٫ قابلیت و توانایی شناسایی چهره و اسکنر رتینا را در آیفون جدید شاهد خواهیم بود
۹٫ ماژول های دوربین در جلوی گوشی نیز ما را حیرت زده خواهند کرد
۱۰٫ هیچ گونه تغییری در میزان رم گوشی نسبت به آیفون ۷ پلاس مشاهده نخواهیم کرد. رم همان ۳ گیگابایت خواهد بود!
۱۱٫ شیشه کامپوزیت جایگزین بدنه آلومینیومی شده است
۱۲٫ امکان شارژ وایرلس در پشت آیفون دوست داشتنی جدید قرار داده شده است.
۱۳٫ نگران خیس شدن آن نباشید! اپل باز هم قابلیت ضد آب را در آیفون ۸ قرار داده است.
۱۴٫ اپل از پورت لایتنینگ در آیفون جدید استفاده کرده است و پورت USB-C منسوخ شده است.
۱۵٫ اما متاسفانه تولید و عرضه آیفون کمی به تاخیر افتاده است.

در میان تمامی گزارش ها و اخباری که از گوشه و کنار اینترنت به دستمان رسیده است، هیچ گونه خبر و یا حتی شایعه ای درباره تغییر صفحه نمایش مشاهده نشده است. انتظار داشتیم که صفحه نمایش آیفون جدید بلندتر و نازک تر باشد تا باز هم از زیبایی آن شگفت زده شویم، اما جای امیدواری است که خبرهایی راجع به این تغییر را در آینده ای بسیار نزدیک نیز در لیست مشخصات آیفون ۸ بگنجانیم تا همه از خواندن آن لذت ببرند.
البته عوامل داخلی فاکس کان آب سرد را نیز بر روی دست کاربران ریختند! طبق آخرین خبر آن ها، دو مدل دیگر آیفون که نام آنها آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس و همزمان با آیفون ۸ یا آیفون ایکس منتشر خواهند شد، بدنه آن ها همان بدنه آلومینومی خواهند بود که این موضوع به معنای عدم بهره مندی از شارژ وایرلس است! بنابراین شاید تنها دلخوشی و امید دوست دارن و علاقه مندان به اپل، انتشار آیفون ۸ یا آیفون ایکس باشد تا بتواند انتظارات آن ها را براورده کند.
شایان ذکر است که انتشار این اخبار با کنفرانس WWDC 2017 اپل مصادف شده است که ، همان طور که قول داده شده بود، در این سخنرانی قرار است مک بوک ها و آی پد های جدید اپل معرفی شوند. البته کاربران باید منتظر معرفی نسخه جدید سیستم عامل یعنی آی او اس ۱۱ نیز باشند! بنابراین، در این سخنرانی نباید منتظر شنیدن اخبار و گزارشی راجع به آیفون های جدید بود هر چند خود این موضوع می تواند بازار گمانه زنی ها و شایعات مربوطه را بیش از پیش داغ و جنجالی سازد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *