همکاری واقعیت مجازی و فضای ابری برای پیشرفت یکدیگر

همکاری واقعیت مجازی و فضای ابری برای پیشرفت یکدیگر
  • 1396/3/20
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

خرید یک وی آر که نام دیگر آن هدست فناوری واقعیت مجازی می باشد، اولین دریچه ای برای ورود به دنیای واقعیت مجازی است. وی.آر از یک دستگاه هدست با فناوری محاسباتی بسیار قوی می باشد بنابراین کاربران آن نیز باید به استفاده کردن از این فناوری علاقه‌مند باشند.

گویا آی تی – پشتیبانی کردن از این قدرت محاسباتی قوی نیازمند سخت ‌افزار اختصاصی است که بتواند نیازهای پردازشی و گرافیکی را پوشش دهد.
در درجه اول کاربر به یک کامپیوتر با فناوری رده بالا و جدید نیاز دارد، بنابراین تهیه این الزامات اولیه را به راحتی می ‌توان انجام داد. اما مشکل اساسی از آنجایی شروع می شود که، امروزه رشد تکنولوژی و فناوری ها بسیار سریع انجام می شود و بالاخص رشد این روزهای دنیای واقعیت مجازی این در حالی است هر یک از دستگاه های سخت افزاری هر چقدر هم اختصاصی و خاص باشند، به همان سرعت از رده خارج می شوند. اما این مشکل باعث نخواهد شد تا کاربران از تقاضای خود برای منعطف بودن و مقرون به صرفه بودن قیمت ها کم کنند. و اینجاست که فضای ابری می ‌تواند نقش استثنائی خود را ایفا کند.
ارائه یک مثال از همکاری دنیا واقعیت مجازی و فضای ابری خالی از لطف نیست. بازی‌ ها و گیم های که مربوط به همکاری و اشتراک بین دنیای واقعیت مجازی و فضای ابری است، گزینه ها و المان های سنگین یک نرم‌افزار که در مرکز داده ارائه شده است را مورد بررسی قرار می دهد و آن را به صورت واقعی در هدست به کاربر انتقال می دهد.
این روزها تمامی شرکت های تولید کننده فناوری اطلاعات تقاضا محور عمل می کنند و سعی دارند فناوری هایی را به مرحله تولید و عرضه برسانند که مورد استقبال و اقبال عمومی باشد در این میان رشد فناوری های پردازشی در همه زمینه ها از الزامات بیشتری برخوردار است و شرکت ها و سازمان هایی که مسئول گسترش و رشد فضای مجازی هستند، سعی دارند تا از پیشرفت این عرصه را به پیشرفت فناوری های پردازشی گره بزنند.
به تازگی محققان دانشگاه دوک به همکاری با شرکت ماکروسافت روی سیستمی به نام کاهاوای کار می کنند. کاهاوای سیستمی است که استفاده از پهنای باند را به یک ششم کل پهنای باند مصرفی توسط پخش ابری متداول کاهش می ‌دهد.
این سیستم ما بین گوشی های همراه و سرورها، عملیات و پردازش هایی برای این کاهش مصرف را انجام می دهد، به گونه ‌ای که دستگاه‌ های تلفن همراه، یک طرح تقریبی و سرور از راه دور، جزئیات کامل را ارائه خواهد داد.
محققان شرکت مایکروسافت همچنین، بر روی یک سیستم بازی که با فضای ابری کار می کند، به نام دلوریان، نیز کار کرده‌اند که این سیستم، تلاش دارد تا هر حرکت یا تفکری را که کاربر بعداً انجام می‌دهد را پیش بینی کند و تأخیرها را به حداقل برساند.

گفتنی است هر دو سیستمی که از آنها یاد شد، در مرحله پژوهش و تحقیق قرار دارند و اما سعی بر این است که دنیای واقعیت مجازی از سطح بازی و گیم فراتر رفته و به دنیای روزمرگی را یابد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *