BMW M4 CS به طور رسمی وارد بازار شد

BMW M4 CS به طور رسمی وارد بازار شد
  • 1396/3/21
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بعد تجربه موفق عرضه ماشین بی ام و M4 این شرکت آلمانی تصمیم گرفت تا با قوی تر و سبک تر کردن این خودرو نسخه بی ام M4CS آن را با قیمت ۸۹۱۳۰ پوندی وارد بازار کند. این خودرو هم‌اکنون به طور کامل مراحل تولید ، معرفی و عرضه را طی کرده و قابل سفارش است و از لحاظ میزان فروش در جایگاهی مابین M4 Competition Pack و مدل تولید محدودGTS قرار گرفته است.

گویا آی تی – اگرچه ب‌ام‌و تولید CS را چندان محدود نکرده اما تولید آن بسته به ظرفیت تولید این کارخانه نیز دارد، و با محدودیت های مذکور، تولید آن اکنون به ۱۰۰۰ دستگاه در هرسال می‌رسد.
طراحان شرکت ب‌ام‌و در زمان طراحی M4 CS بخش عظیم زمان خود را پای لپ‌تاپ نشسته‌اند تا به برنامه‌ریزی و طرح ریزی دوباره و تیونینگ عملکرد پیشرانه و تنظیم کردن سیستم تعلیق و فرمان سرگرم باشند. در نهایت در نتیجه این تلاش ها می توان به بیرون کشیدن ۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر از دل پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی M4 Competition Pack اشاره کرد. حالا شاهد خروجی ۴۵۴ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری هستیم. در نتیجه قابل ذکر است که گشتاور این خودرو با مدل GTS برابر است. با توجه به اینکه هیچ گاه تغییری در بخش سخت‌افزاری صورت نگرفته، افزایش گشتاور ماشین بسیار قابل ‌توجه است.

M4 CS به خاطر داشتن پیشرانه‌ی توانای خود توانایی این را دارد که در طی مدت‌زمان ۳٫۹ ثانیه از سرعت صفر، خود را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند (۰٫۳ ثانیه پر سرعت تر از M4) و حداکثر سرعت ثبت شده برای این خودرو سرعت ۲۸۰ کیلومتر بوده است. این محصول جدید ب‌ام‌و فقط با گیربکس ۷ سرعته DCT بخش M ارائه می‌شود.
شاسی مربوط به این خودرو نیز مانن پیشرانه توانمندش با امکانات الکترونیکی بهینه شده است. بخش M هر آنچه را که در زمان تولید GTS فرا گرفته بوده می‌توانست به این خودرو تزریق کند اما بجای آن روی ارتقای فنرها و دامپرها و میله‌های ضد لغزش M4 Competition Pack تمرکز کرده است و هر یک از آن‌ها را ارتقا داده است؛ قابل ذکر است که همین اتفاق درباره‌ی سیستم فرمان نیز صدق می کند؛ این ماشین در سه حالت راحت، اسپورت و اسپورت پلاس در دسترس عمومی می باشد. رینگ‌های ۱۹ (جلو) و ۲۰ اینچی (عقب) در وسط لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ جای گذاری شده است.
واضح است که M4 CS خیلی فراتر از یک ارتقای برنامه‌ریزی الکترونیکی و استفاده از لاستیک‌های چسبان ارتقا یافته است. کاپوت CFPR این خودرو، که نه‌تنها ورودی مرکزی بزرگ‌تری دارد، بلکه ۲۵ درصد سبک‌تر از کاپوت M4 است. از دیگر تغییرات در ظاهر این خودرو اسپلیتر جلو، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و دیفیوزر عقب فیبر کربنی، بال عقب بزرگ‌تر و سقفی با پوشش کربنی است. همه این تغییرات باعث شده است تا با کاهش وزن ۳۲ کیلو گرمی این خودرو مواجه باشیم و وزن کل خودرو ۱۵۸۰ کیلو شده است.

داخل کابین این ماشین یک جفت صندلی سبک‌وزن اسپورت با پوشش کاملا چرم و کنسول تنظیمات دستی قرار دارند. غربیلک فرمان نیز به آلکانترا زیبا تر شده است.
با نشستن بر روی صندلی راننده فوراً می‌فهمید در حال تجربه‌ی احساسی جدید از یک ماشین فوق حرفه ای هستید. موقعیت رانندگی شما به صورت خوابیده و عمیق بوده در حالی که پاها به راحتی به پدال می‌رسند و این موقعیت رانندگی با صندلی‌های پاکتی ثابت GTS متفاوت است.
این حس خوب با غرش پیشرانه ۶ سیلندر خطی کاملتر خواهد شد. کابین طوری طراحی شده است که صدای پیشرانه مکانیکی‌تر و طبیعی‌تر به داخل نفوذ می کند.
به زودی با پیش رفتن در استفاده از امکانات دیگر این ماشین خواهید فهمید که موارد دوست‌داشتنی M4 CS تنها به موقعیت رانندگی و صدای غرش پیشرانه آن ختم نمی شود. زمان زیادی نیاز نیس تا متوجه شوید بازی کردن با سیستم‌های رانندگی M به شما اجازه می‌دهد تا حالت اسپورت پلاس را برای پدال گاز، حالت اسپورت را برای فرمان و حالت راحت را برای دامپرها انتخاب کنید. در این صورت CS خودرویی مناسب جاده خواهد شد. هر سه حالت یاد شده باعث تیز شدن پدال گاز می‌شوند اما در حالت اسپورت پلاس توان واقعی پیشرانه ظهور پیدا خواهد کرد و باید تکان ها و واکنش های مهیج آن را تحمل کرد. دور پیشرانه به‌گونه‌ای بالا می‌رود که پیش از این در M4 دیده نشده است.
شاسی خودرو نیز عملکرد عالی از خود بروز می دهد. تغییراتی که می‌توان در دامپرها ایجاد کرد باعث خواهد شد که راننده به راحتی این تغییرات در پیکربندی دیفرانسیل عقب و پیشرانه جلو را متوجه شود. خودرو در پیچ‌ها سرعت عمل بیشتری دارد و یکی از دلایل آن این است که تغییرات سیستم تعلیق و فرمان با یکدیگر هماهنگی فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهند. در این میان لاستیک‌های کاپ ۲ نیز نقش موثری ایفا می کنند.

هنگامی که خودرو که در اوج یک پیچ تند باشد،چسبیدن CS به زمین شما را متحیر خواهد کرد . جایی که M4 استاندارد شاید نیازمند کنترل کشش باشد، CS به شما اجازه می‌دهد تا بهترین عملکرد را از شاسی و پیشرانه انتظار شما را به بهترین وجه انجام دهد. ب‌ام‌و M4 CS شما را به وجد خواهد آورد و باعث خواهد شد به عناوین مختلف این خودرو را برای محدودیت های مختلف به چالش بکشید. تا جایی که احساس می‌شود M4 در حال کار بر ضد راننده است، اما CS همیشه همراه راننده بوده و نیاط های وی را به بهترین نحو برطرف می کند و بهترین خودرو در سبد خرید شما، M4 عزیز است.
ب‌ام‌و با ساخت M4 CS یکی از زیباترین نمونه ها را از یک کوپه‌ی اسپورت میدسایز برای عرضه وارد بازار کرد. با قدرت بیشتر، شاسی ارتقا یافته تر و تنظیمات فرمان کامل، M4 CS بهترین M4 ب‌ام‌و ساخته شده است؛ اما جای این نکته خالی است تنها طرفداران متمول M خواهند توانست از عهده‌ی خرید این خودرو بربیایند.

مشخصات فنی ب‌ام‌و M4 CS
قیمت: ۸۹۱۳۰ پوند
مشخصات پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۴۵۴ اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳٫۹ ثانیه
توان سرعتی: ۲۸۰ کیلومتر در ساعت
میزان مصرف سوخت: ۸٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *