آشنایی با آپشن های گران قیمت خودروهای میلیاردی کشور

آشنایی با آپشن های گران قیمت خودروهای میلیاردی کشور
  • 1396/3/22
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اگر شما نیز از آن دسته کسانی هستید که از لحاظ اقتصادی برای خرید اتومبیل مشکلی ندارید و ایده خرید یک خودرو جذاب و منحصر به فرد را هم در آینده ای نزدیک در ذهن خود مرور میکنید تا از آخرین فناوری های روز دنیا بی اطلاع نباشید، چندین مدل اتومبیل متنوع لوکس و گران قیمت از صفر کیلومتر هم اکنون در کشور با مبلغ هایی باور نکردنی و گزاف در حال فروش هستند. این اتومبیل ها دارای امکانات ویژه ای هستند و خیلی دشوار می توان نقص یا کمبودی را در زمینه امکانات و تجهیزات در آنها پیدا کرد.

گویا آی تی – کسانی که هزینه بالایی برای اینگونه اتومبیل ها می پردازند در جستجوی امکانات معمول و عمومی نیستند که در خودروهای کره ای یا حتی چینی نیز یافت می شوند بلکه به دنبال ویژگی هایی خاص و جذاب هستند که اتومبیل شان را نسبت به سایر خودروها منحصر به فرد و جذاب کند.
هر یک از تولیدکننده ها با توجه به تجربه خود گزینه هایی خاص و مدرن در ساخته های خود در نظر می گیرند تا مشتری را هر چه بیشتر مجذوب خود کنند. در ادامه این مطلب افزون بر عنوان کردن آپشن های رایج خودروها به سراغ این امکانات خاص می رویم و آنها را بررسی می کنیم.

AIRTOUCH
ب ام و یکی از تازه ترین امکاناتی که در خودروهای تازه تولید شده خود قرار داده، تشخیص حرکات دست از طریق سیستم چندرسانه ای این اتومبیل است. این امکان و فناوری که با نام AIRTOUCH مشهور شده است، از راه حسگرهای سه بعدی که در کنسول تا آینه میانی خودرو قرار دارد، حرکات دست انسان را تشخیص می دهد. این سیستم از حواس پرتی راننده جلوگیری نموده و راننده قادر خواهد بود کارهایی مانند کم و زیاد کردن صدای موزیک، رد کردن تماس تلفن همراه، تغییر موج های رادیویی و آهنگ ها را با حرکات دست خود انجام دهد.
برای نمونه، اگر انگشت اشاره خود را به صورت پاد ساعتگرد بچرخانید عمل کم کردن صدای موزیک انجام می شود. این امکان نیز وجود دارد که شما هم می توانید یک حرکت خاص را برای این سیستم تعریف کنید تا به وسیله آن، عملیات مورد نظرتان را انجام دهید. همچنین شما حتی زمانی که دست تان روی فرمان است می توانید عملیات تعریف شده را انجام دهید.
فضای لوکسی را در عقب این انتومبیل نیز همچنان شاهد هستیم. در بخش استراحتگاه آرنج و کمی جلوتر یک تبلت ۷ اینچی در نظر گرفته شده که از طریق آن راننده قادر است صندلی های عقب و جلو (به جز راننده) را تنظیم کند. افزون بر آن کارهایی همانند فعال و غیرفعال کردن ماساژور، تنظیم تهویه عقب، بالا و پایین کردن پرده های آفتابگیر و نورپردازی اتومبیل را نیز می توانید انجام دهید. افزون بر این موارد، از این تبلت برای کاربردهای روزانه نیز می توانید بهره بگیرید.

ب ام و ۷۳۰ Li
چندی پیش توسط نمایندگی رسمی خود، جدیدترین مدل از سری ۷ کمپانی ب ام و رونمایی شد اتومبیلی که در حال حاضر در ۶ تیپ مختلف با برچسب قیمتی بین ۷۰۰ الی ۷۶۵ میلیون تومان در کشور به بازار ارائه می شود. این اتومبیل به پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۵۸ اسب بخار مجهز شده است. در این اتومبیل امکاناتی مانند صندلی های برقی مجهز به ماساژور با ۸ حالت متنوع، سیستم اتصال به اینترنت از راه WIFIHOTSPOT، سیستم نورپردازی داخلی اتومبیلی، سیستم پارک اتوماتیک، کروز کنترل هوشمند، شارژر وایرلس گوشی های هوشمند، سیستم صوتی BOWERS&WILKINS با ۱۴۰۰ وات قدرت سیستم روشن و خاموش شدن اتوماتیک در ترافیک، هدآپ دیسپلی، دوربین ۳۶۰ درجه و … وجود دارد اما موضوعی که این خودرو را از سایر اتومبیل ها متمایز می کند، ویژگی های خاص آن است.

حالت رانندگی ADAPTIVE
یکی دیگر از امکانات منحصر به فرد این اتومبیل دارا بودن حالت ADAPTIVE برای رانندگی افزون بر حالت های COMFORT، COMFORTPLUS و SPORT می باشد. در حالت ADAPTIVE اتومبیل با توجه به شیوه رانندگی شما تصمیم به انجام تنظیمات گوناگون می گیرد. برای نمونه اگر شما در حالت رانندگی آرام باشید، خودرو تنظیمات را به گونه ای انجام می دهد که در حالت اقتصادی بوده و کمترین مصرف سوخت را برای شما داشته باشد اما زمانی که شما نیاز به افزایش سرعت و شتابگیری داشته باشید، خودرو عملیاتی مانند کاهش ارتفاع و سفت شدن کمک فنرها را انجام می دهد و واکنش پدال گاز به حرکت پای شما هوشمندانه تر خواهد شد.

ریموت کنترل لمسی و هوشمند
یکی دیگر از آپشن های جالب این تولید کننده خودرو، ریموت کنترل هوشمند با صفحه نمایش لمسی می باشد که برای سری ۷ تعبیه شده است. یکی از مهم ترین ویژگی های این ریموت کنترل، امکان هدایت خودرو به درون یک پارکینگ تنگ یا خارج کردن از پارکینگ در هنگامی که شما خارج خودرو ایستاده اید است. این ریموت کنترل اطلاعات دیگری مانند میزان سوخت و مسافتی که می توان با آن پیمود و همچنین باز یا بسته بودن شیشه های خودرو سانروف را نیز نشان می دهد.

سیستم امنیتی داخل شهر
رویداد متداولی که در اکثر شهرها اتفاق می افتد، روبرو شدن دو خودرو با هم در سر پیچ ها و تصادف آنهاست. اولین اتومبیل ساز در جهان شرکت ولوو است که از اینگونه تصادفات پیشگیری می کند و خودرو به صورت اتوماتیک اقدام به ترمزگیری در این موارد می کند. این خودرو دارای سیستمی است که عابران پیاده، موتورسیکلت ها و دوچرخه ها را نیز تشخیص می دهد و از برخورد با آنها ممانعت می نماید.

ولوو XC90
این خودروساز سوئدی بزرگ ترین و لوکس ترین شاسی بلند می باشد که توسط افرا موتورز، نمایندگی رسمی ولوو با پیشرانه ۳ لیتری توربو در ایران محصولات خود را ارائه می کند؛ اتومبیلی که بیشتر مورد توجه افراد میانسال قرار می گیرد و در بازار، قیمتی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دارد.
در زمینه امکانات این اتومبیل می توان به مواردی چون هدآپ دیسپلی، سیستم ترمز خودکار در مواقع ضروری، هشدار ترافیک در پشت سر خودرو، هشدار برخورد از جلو، هشدار و جلوگیری از خروج خودرو از جاده و برخورد با گاردریل، صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن و سردکن، صندلی راننده تعویض شونده در ۱۲ حالت همراه با ۳ حافظه، رادار حرکت بین خطوط، پشت سری های برقی، سیستم تهویه دوگانه مجزا برای جلو و عقب و سیستم صوتی مجهز به ۱۹ بلندگو و … اشاره کرد.
از سال های پیش شرکت ولوو پیشگام در زمینه های امنیتی و حفظ جان افراد درون خودرو و حتی خارج خودرو بوده است. این اتومبیل نیز از این قضیه مستثنی نیست و انبوهی از ویژگی ها و تجهیزات ایمنی در آن وجود دارد.

کاهش صدمات در تصادف از پشت
موضوع دیگری که ممکن است برای همه اتفاق بیفتد، برخورد یک اتومبیل با شما از پشت سر است که در این موقع عملا کاری از دست شما بر نمی آید اما ولوو در این زمینه نیز یک فناوری در این بخش خودرو قرار داده است که با توجه به رادارهای موجود در عقب خودرو احتمال اینگونه تصادفات را پیش بینی می کند. خودرو برای کاهش شتاب سرنشینان و محافظت از جان آنها در این حالت ترمزها را قفل و کمربندها را سفت تر می کند. طراحی صندلی های این خودرو به طوری است که بیشترین میزان جذب انرژی و ضربه ناشی از تصادفات را دارند.

کروز کنترل هوشمند
در سیستم کروز کنترل عادی شما با نزدیک شدن به اتومبیل روبرو ناچار می شوید ترمز کنید اما با دارا بودن این ویژگی خودرو با نزدیک شدن به خودروی مقابل به صورت خودکار سرعتش را کاهش داده و پس از آزاد شدن مسیر به سرعت تعیین شده باز می گردد. این امکان در همه اتومبیل هایی که در این مطلب در مورد آنها توضیح دادیم وجود دارد.

مرسدس بنز CLA45
خودرویی سوپر اسپرت با پیشرانه ۲ لیتری توربو و ۳۶۵ اسب بخار توان که در حال حاضر قیمتی متغیر بین ۶۵۰ الی ۸۰۰ میلیون دارد. بیشتر اتومبیل های وارد شده از این مدل دارای پکیج AMG هستند.
در نسخه جامع این اتومبیل ویژگی های خاصی مانند صندلی های برقی مجهز به ماساژور و گرمکن برای صندلی های جلو، سیستم صوتی هارمن کاردون، تنظیم چهار حالت مختلف رانندگی، سیستم روشن و خاموش شدن خودکار خودرو در ترافیک، دکمه تنظیم صدای اگزوز، سیستم ترمز خودکار هنگام برخورد از جلو، نمایش میزان فشار لاستیک ها، سیستم کنترل پایداری، رادار حرکت بین خطوط، اتصال به اینترنت از طریق WIFIHOTSPOT و … وجود دارد.
این خودرو به سیستمی مجهز است که ۷۰ پارامتر گوناگون در رانندگی شخص را مورد بررسی قرار می دهد و اگر احساس کند که راننده در حالت خواب آلودگی به سر می برد، او را از طریق پیام های صوتی و تصویری آگاه و بیدار می سازد.

ترمزهای پیش بینی کننده
اگر به صورت ناگهانی شما پای خود را از روی پدال گاز بردارید، لنت های ترمز به صورت خودکار به دیسک ها نزدیک می شوند. این اقدام آمادگی و عکس العمل سریع تری را هنگام ترمزگیری به همراه دارد. همچنین زمان و فاصله توقف کوتاه تر و از وقوع حادثه جلوگیری می شود.

پورشه ماکان
شاسی بلند محبوب و جذاب پورشه که می تواند هر کسی را به خریدش وسوسه کند. اتومبیلی که درحال حاضر با قیمت ۶۰۰ الی ۷۵۰ میلیون تومان در کشور در حال ارائه به بازار است. از نظر ویژگی ها و امکانات، این اتومبیل مجهز به صندلی های برقی با حافظه همراه با گرمکن و سردکن برای صندلی های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی BOSE با ۱۴ اسپیکر یا سیستم صوتی BURMSTER با ۱۶ اسپیکر، رادار حرکت بین خطوط، گیربکس ۷ سرعته PDK، سیستم روشن و خاموش شدن اتوماتیک در ترافیک، سیستم کنترل کشش، نمایش میزان فشار لاستیک ها، ترمزهای سرامیکی، چراغ های LED، سیستم کنترل پایداری، سیستم نورپردازی داخل و شیشه های عایق صدا و … است.

ESP سه مرحله ای
این خودرو با این هدف تولید شده است که شخص بتواند از پیچ های گوناگون به راحتی و با نهایت هندلینگ عبور کند. ESP سه مرحله ای به صورت جداگانه برای هر یک از چرخ ها کار می کند. این سیستم از طریق ترمزگیری در یک یا چند چرخ موجب می شود که گشتاور کاهش یابد و کنترل خودرو از دست راننده خارج نشود. علاوه بر این، این اتومبیل دارای سیستمی به نام ESP CURVE است که تکمیل کننده سیستم ESP اصلی است و به چرخش خودرو در سرعت های بالا و افزایش ایمنی خودرو کمک بزرگی می کند.

زمان سنج
یکی از ویژگی های جالب که در این اتومبیل و برخی مدل های دیگر پورشه وجود دارد، قرارگیری یک زمان سنج در وسط داشبورد است. این زمان سنج به دو صورت آنالوگ و دیجیتال است که زمان کلی رانندگی شما، رکوردهای زده شده و میزان فاصله دورهای پیست را برای شما نمایش می دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *