کسب و کارها چگونه محتوای خود را ترویج می کنند

کسب و کارها چگونه محتوای خود را ترویج می کنند
  • 1396/3/24
  • مهدی پیوندی
  • 0

بازاریابی محتوایی پشت و پناه اصلی بسیاری از استراتژی های بازاریابی برای تمامی شرکت های کوچک و بزرگ است. شما ساعت ها وقت صرف می کنید تا موضوعی پیدا کنید که مخاطب شما به آن علاقمند باشد، پس از یافتن آن موضوع، ساعت های بیشتری را صرف نوشتن آن می کنید و به دنبال تصاویر مناسب می گردید. به علاوه، ممکن است که برای تبدیل محتوای نوشتاری خود به یک کتاب الکترونیکی، اینفوگرافیک یا هر قالب محتوایی دیگر، به یک طراح یا مهارت های خاصی نیز نیاز داشته باشید. اما پس از آنکه محتوای مورد نظر را آماده کردید، باید به ترویج آن بپردازید تا خوانندگان بیشتر و بیشتری به سوی آن جلب شوند. اما این کار را چگونه انجام می دهید؟

لینکدین و برایت تاک، با مشارکت بیش از ۶۰۰ متخصص بازاریابی، یک نظرسنجی انجام دادند و دریافتند که محبوب ترین کانال برای ترویج محتوا، ترویج از طریق رسانه های اجتماعی است. البته این منطقی است، چرا که به بودجه ای نیاز ندارد؛ تنها به وقت بازاریاب نیاز است.

بخش نگران کننده این آمار اینجا است که تنها ۴۵ درصد به هنگام برنامه ریزی برای ترویج محتوای خود، استفاده از سئو را مد نظر قرار می دهند. این در حالی است که با کمی اطلاعات درباره سئو می توانید هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت، حجم قابل توجهی از ترافیک را به سوی محتوای خود روانه کنید. سئو این پتانسیل را دارد که برای ماه ها و حتی سالها همچنان کاربران را به سوی محتوای شما هدایت کند، اما طول عمر یک پست اجتماعی حداکثر چند روز است.

سئو عملا رایگان تمام نمی شود، زیرا برای بازده مناسب به صرف وقت و تلاش نیاز دارد، اما اجباری به هزینه کردن بودجه اضافی -مثلا برای AdWords گوگل- وجود ندارد.

 

منبع: گزارش بازاریابی محتوایی بنگاه به بنگاه (B2B)

جامعه آماری: ۶۲۰ متخصص بازاریابی B2B از سراسر جهان (۷۸ درصد از آمریکای شمالی، ۱۰ درصد از اروپا، ۶ درصد از آمریکای لاتین، ۶ درصد از آسیا-اقیانوسیه)

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *