معرفی بهترین رم های DDR4 بازار

معرفی بهترین رم های  DDR4 بازار
  • 1396/3/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اگر به دنبال راهی برای به روز رسانی کامپیوترهای گیمینگ خود هستید، استفاده از یک مجموعه رم جدید برای تقویت ظرفیت حافظه می تواند اقدام مناسبی باشد که با توجه به مشخصات کامپیوتری کنونی شما، می تواند با هزینه ای مناسب، عملکرد آن را بهبود ببخشد.

گویا آی تی – مدتی قبل، ۸ گیگا بایت مموری برای اکثر بازی های کامپیوتری حتی بیش از مقدار لازم بود، اما بازی های مدرن مانند Battelfield 1 رم های ۱۶ گیگابایت یا بیشتر را توصیه می کنند. رم های DDR4 در حال حاضر با قیمت های مناسب ارائه شده و رایج هستند، بنابراین زمان آن فرا رسیده است که روی یک سیستم جدیدتر سرمایه گذاری کنید.
طرفداران بازی ها می دانند که در به روزرسانی سیستم ها یا سرهم بندی یک سیستم جدید، رم تا چه اندازه مهم است. اما خرید این جزء از دستگاه ها، با توجه به تخصصی و پیچیده بودن مشخصات رم ها، می تواند قدری سخت و دلهره آور باشد. به جز ظرفیت، کاربران باید عواملی چون سیستم خنک کننده، کانال های رم، تأخیر CAS و سرعت کلاک را نیز در نظر بگیرند.
ما زمان طولانی را صرف آزمودن رم های مختلف کرده ایم تا بهترین گزینه ها را برای گیمینگ در کامپیوترهای شخصی پیدا کنیم. اگر شما به دنبال به روز رسانی و استفاده هرچه بیشتر از مزایای یک پلت فرم جدید نظیر Z170 یا X99 هستید، به انتخاب ما به عنوان بهترین رم نوع DDR4 توجه کنید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد رم ها و دلیل انتخاب شدن آن ها داشته باشید، به بخش مربوط به نحوه آزمودن رم ها مراجعه کنید.

بهترین مجموعه DDR4 از نظر اقتصادی Kingston HyperX Fury Black 16GB DDR4-2133 است.
مزایا:
• عالی بودن میزان حافظه
• طراحی براق و ظریف
• اورکلاکینگ ساده
معایب:
• فقدان گزینه های رنگی مشابه HyperX Fury

یکی از قدیمی ترین شرکت های سازنده مموری در بازار، کینگستون است که توانسته است با گذشت سالها، نام خود را تثبیت کند. برند “HyperX” مخصوص به گیمینگ این شرکت، تا حدی جدید و نوپا است اما تقریبا تمام محصولات این بخش نیز، در آزمون های ما، نشانه هایی از استانداردهای کیفی این شرکت را داشته اند. مجموعه مموری های جدید DDR4 نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

مدل HyperX Fury Back 16GB ممکن است ارزان ترین مجموعه مموری DDR4 نباشد، اما از نظر ما، حتی زمانی که بودجه مشخصی داشته باشید، بسیار ارزشمند است. این مجموعه خاص، در کمترین سرعت موجود برای DDR4، یعنی ۲۱۳۳ مگاهرتز عرضه شده است، اما آزمون های گسترده به صورت مکرر اثبات کرده اند که رم های سریع تر، در رابطه با موضوع گیمینگ، مزایای قابل توجهی ندارند.

برای افرادی که می خواهند از تمام امکانات ارائه شده در HyperX Fury استفاده کنند، باید گفت که اورکلاکیینگ ساده می تواند عملکرد این رم را تا حد گزینه های بسیار گران قیمت تر از رم های DDR4 بهبود ببخشد. یکی از عالی ترین خصوصیات در مورد DDR4 آن است که معمولا با ولتاژ ۱٫۲ ولت کار می کند (که از ۱٫۵ ولت مربوط به DDR3 کمتر است)، به این معنا که حتی افزایش ناچیز در میزان ولتاژ می تواند توان بیشتری در اختیار شما بگذارد، در عین اینکه نسبت به DDR3 خنک تر است.
ما با اندکی تنظیمات در BIOS ، آن را در حالت اورکلاکینگ قرار دادیم، و توانستیم به راحتی مجموعه HyperX Fury با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز را، به فرکانس های ۲۶۶۶، ۲۸۰۰، و ۳۰۰۰ مگاهرتز برسانیم. با توجه به تمام آزمون های اورکلاکینگ، متوجه شدیم که مدل HyperX Fury کاملا انعطاف پذیر است، چرا که تقریبا در هر سطحی، در پایداری کامل بود. بعلاوه، با رد کردن مرز محافظه کاری در اورکلاکینگ، می توان به راحتی به سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتز نیست دست یافت.

با توجه به اینکه یک مجموعه ۱۶ گیگابایتی با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز، می تواند قیمتی در حدود دوبرابر قیمت مدل HyperX Fury با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز داشته باشد، می توان گفت که این مدل، از میان موارد آزموده شده، بهترین است. اگر شما در حال حاضر از یک سیستم DDR3 با ظرفیت و سرعت رم کافی استفاده می کنید، استفاده از نوع DDR4 آن چنان منطقی به نظر نمی رسد، مگر در صورتی که بخواهید کامیپوتر خود را تا حد زیر و رو شدن تغییر دهید. اما با توجه به پردازشگرهای Kaby Lake که در حال حاضر وجود دارد، به نظر می رسد که بهترین زمان برای ایجاد یک تغییر فرا رسیده باشد، چرا که قیمت مادربوردهای Z170 و پردازشگرهای Skylake، نسبت به هر زمان دیگری مناسب تر هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *