نمایشگر کشیده ۶ اینچی JDI معرفی شد؛ منتظر عرضه گوشی‌های بدون حاشیه سونی باشید!

نمایشگر کشیده ۶ اینچی JDI معرفی شد؛ منتظر عرضه گوشی‌های بدون حاشیه سونی باشید!
  • 1396/3/31
  • مقدم
  • 0

ژاپن دیسپلی (JDI) به‎تازگی اعلام کرده است که نمایشگرهای کشیده ۶ اینچی با نسبت ابعاد ۲ به ۱ را وارد خط تولید خود نموده و این پنل‎های صفحه‎نمایش، به‎زودی به صورت عمده در اختیار سازندگان قرار خواهد گرفت. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

پنل نمایشگر ۶ اینچی JDI با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹، بدون حاشیه است و از رزولوشن Quad HD (یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) بهره می‎برد. شرکت JDI، این صفحه‎نمایش کشیده را «فول اکتیو» یا Full Active می‎نامد و باید گفت که برخلاف پنل به کار گرفته شده در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس که یک پنل OLED به حساب می‎آید، پنل جدید شرکت ژاپن دیسپلی LCD است.

به لطف تغییرات صورت گرفته در پنل نمایشگر JDI که از جمله آن‏ها می‎توان به یک طراحی مدار جدید اشاره کرد، حاشیه‎های بسیار کمی در اطراف نمایشگر وجود دارد و تنها در قسمت انتهایی صفحه‏نمایش، حاشیه اندکی مشاهده می‌شود. شرکت JDI از نسل دوم فناوری Pixel Eyes استفاده کرده است و به همین جهت، عمق رنگ مشکی در پنل جدید این سازنده ژاپنی، بیشتر خواهد بود. علاوه‌براین، به لطف تغییرات اعمال شده، اکنون می‎توان با انگشت خیس نیز با پنل جدید JDI نیز کار کرد و نمایشگر نیز پاسخ‎گو خواهد بود.

مهم‌تر از رونمایی از پنل نمایشگر JDI، همکاری این سازنده ژاپنی با شرکت سونی است و به همین جهت، انتظار می‎رود که شرکت سونی از پنل جدید JDI بر روی گوشی‎های پرچم‎دار ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ خود استفاده نماید. شرکت سونی، پیش‎تر اعلام کرده بود که در حال‌حاضر، سونی پیکچرز از این نسبت تصویر پشتیبانی نمی‎کند اما زمانی‎که محتوای مناسب برای نمایشگرهای کشیده وجود داشته باشد، شرکت سونی نیز به توسعه گوشی‌هایی با نمایشگر کشیده و البته بدون حاشیه فکر خواهد نمود.

اینکه کدام‌یک از محصولات جدید سونی به نمایشگر بدون حاشیه مجهز می‎شود، هنوز مشخص نیست اما احتمال دارد که اکسپریا X Ultra که پیش‌تر شایعاتی مبنی بر عرضه آن با نمایشگری با نسبت ابعاد غیرعادی ۲۱ به ۹ شنیده می‎شد؛ اولین محصول این سازنده با نمایشگر کشیده جدید JDI باشد. البته، اکسپریا X Ultra یک گوشی رده‌بالا است و بعید می‌دانیم که به عنوان یک گوشی پرچم‎دار وارد بازار شود زیرا اعلام شده است که این مدل از چیپ‎ست اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام استفاده می‎کند. به همین جهت، شاید این گوشی به پنل جدید JDI با نسبت تصویر ۲ به ۱ و رزولوشن Quad HD مجهز نشده باشد.

پیرامون مشخصات‏فنی اکسپریا X Ultra، باید گفت که این مدل به دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود و از گواهی IP68 بهره می‎برد؛ دریافت این گواهی برای گوشی میان‎رده یا رده‎بالای جدید سونی، به معنای مقاومت بالای آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است. این گوشی، هم‎چنین از یک باتری ۳۰۵۰ میلی‎آمپر ساعت استفاده می‌کند که شارژ سریع آن به لطف فناوری QC 3.0 امکان‏پذیر است.

سیستم‏عامل اندروید نوقا ۷٫۰، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی که می‌توان آن‎را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد و پشتیبانی از NFC، از جمله دیگر قابلیت‏هایی است که برای گوشی کشیده اکسپریا X Ultra انتظار داریم. با این وجود، هنوز مشخص نیست که گوشی بدون حاشیه جدید سونی، اکسپریا X Ultra خواهد بود یا یک گوشی پرچم‎دار از سری XZ مانند XZ 2 یا … با پنل نمایشگر کشیده جدید JDI روانه بازار می‎شود.

یکی از مشکلات عمده محصولات سونی، حاشیه‎های قابل‎توجه در اطراف نمایشگر است و در صورتی‎که این سازنده ژاپنی موفق شود تا محصولاتی را با پنل جدید JDI وارد بازار نماید، طلسم حاشیه‎های زیاد اطراف محصولات سونی شکسته خواهد شد و محصولات این سازنده نام‌آشنا نیز در میان گوشی‌های بدون حاشیه سامسونگ، ال‌جی، شیائومی و اپل جای خواهد گرفت.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *