آمریکا و بحران بزرگترین ترافیک تاریخ در جریان کسوف کامل

آمریکا و بحران بزرگترین ترافیک تاریخ در جریان کسوف کامل
  • 1396/4/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اکنون به یکی از بزرگترین رویدادهای نجومی چند سال گذشته یعنی کسوف کامل ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) تنها حدود دو ماه دیگر زمان باقی مانده است. اما آمریکا از هم اکنون خود را در برابر سوالی بزرگ و یافتن جوابی مناسب برای آن می بیند: چه تعداد خودرو در مسیر خورشید گرفتگی تصمیم به حرکت به سمت مناطقی که کسوف رویت می شود، دارند؟

گویا آی تی – دو ماه دیگر خورشید گرفتگی پیش بینی شده که تنها در خاک آمریکا قابل رویت است، به وقوع می پیوندد و به همین خاطر پیش بینی می شود نه تنها جمعیت زیادی از مردم این کشور بلکه هوادارن مسایل نجوم از سایر کشورها هم خود را به آمریکا رسانده و برای تماشای آن در مسیری طولانی، اتومبیل های خود را آماده کنند. این خورشید گرفتگی از ارگان تا کارولینای جنوبی قابل مشاهده خواهد بود.
یکی از کارشناسان ضمن پیش بینی این نکته که بین ۱.۸۵ تا ۷.۴ میلیون نفر همزمان با وقوع خورشیدگرفتگی، در جاده قرار خواهند گرفت و همزمان با آن حرکت خواهند کرد گفت: تصور کنید تا ۲۰ برابر جشنواره هایی که تا ۴۰۰ هزار نفر در آن شرکت می کنند به طور همزمان در جاده ها حرکت کنند!بزرگترین ترافیک تاریخ امریکا

اما این تنها یک تخمین ساده است و بعضی این عدد را بسیار بیشتر ارزیابی کرده است.
از هم اکنون مقامات در آمریکا نگران ازدحام جمعیتی بزرگی هستند که همزمان با آغاز خورشید گرفتگی در جاده های این کشور روی خواهد داد.
حدود ۴۰ سال پیش آخرین باری بود که در آمریکا خورشید گرفتگی کلی اتفاق افتاده است. سایه ماه در آن رویداد تاریخی، بر فراز ۵ ایالت آمریکا دیده شد.
اما امسال سایه قمر زمین ۱۴ ایالت آمریکا را پشت سر می گذارد. این بدان معناست که خورشید گرفتگی کامل از ساحل غربی شروع و تا ساحل شرقی ادامه می یابد.
در هشتم ژوئن سال ۱۹۱۸ یعنی نزدیک به یک قرن پیش فقط یک مورد خورشید گرفتگی دیگر تاکنون از این نوع به ثبت رسیده است.
موضوعی که با قاطعیت می توان گفت این است که ۱۲ میلیون نفر در مسیر حرکت سایه ماه زندگی می کنند. این مسیر ۱۰۹ کیلومتر پهنا و ۴ هزار کیلومتر درازا دارد.
برخی کارشناسان البته پیش بینی کرده اند که چیزی درحدود دو سوم کل جمعیت آمریکا یعنی ۲۰۰ میلیون نفر برای یک روز رانندگی جهت تماشای این پدیده مهم اخترشناسی آن هم به مسافت حدود ۸۰۰ کیلومتر مهیا شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *