معرفی دوربین ۳۶۰ درجه Meeting Owl برای کنفرانس های ویدیویی

معرفی دوربین ۳۶۰ درجه Meeting Owl برای کنفرانس های ویدیویی
  • 1396/4/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اخیرا محصول تازه طراحی شده ای به نام «Meeting Owl» برای انجام بهتر نشست های کاری و گفتگوهای ویدیویی توسط Owl Labs رونمایی شده است.

گویا آی تی – شرکت Owl Labs در ماساچوست آمریکا قرار دارد که از پشتیبانی مالی کمپانی Essential و اندی روبین بهره می برد، Meeting Owl بر روی میز کنفرانس قرار خواهد گرفت و کلیه حاضرین را تحت کنترل دارد. برخلاف دیگر دوربین های ۳۶۰ درجه مانند سامسونگ Gear 360 یا Ricoh Theta S و دیگر ابزارهایی که برای ثبت ویدیوهای واقعیت مجازی به کار می روند. این دستگاه با ارتفاع حدود ۳۰ سانتیمتر و وزن ۱٫۱ کیلوگرم، مجهز به چیپست اسنپدراگون ۴۱۰، دوربین اچ دی ۷۲۰p با لنز فیش آی، میکروفن ۸ تایی، و اسپیکر داخلی گردیده که قادر است به صورت اتوماتیک روی چهره افراد متمرکز شود.
دوربین 360 درجه Meeting Owl برای کنفرانس های ویدیویی
این اسپیکر با اکثر اپلیکیشن های تله کنفرانس مانند اسکایپ، هنگ اوتز و زوم سازگاری داشته و توسط کابل USB به کامپیوتر وصل می شود. هدف از تولید Meeting Owl طبیعی تر جلوه دادن جلسات و نشست های اینترنتی است تا دیگر نیازی نباشد که یک نفر به صورت دستی دوربین را به طرف شخص سخنران در حال گفتگو متمایل کند.
این دوربین یک نمای ۳۶۰ درجه پانورامیک از کلیه اشخاص حاضر در جلسه را به شکل نواری در بالای صفحه نشان می دهد و هنگامی که فردی اقدام به صحبت کند، روی چهره او زوم می نماید. با وارد شدن هر فرد به گفتگو Meeting Owl به صورت اتوماتیک ، پنجره ویژه ای را به او اختصاص داده و چهره اش را به صورت بزرگ نمایش خواهد داد.
شایان ذکر است در حال حاضر شرکت Owl Labs دارای بیش از ۲۰ کارمند است و تا به امروز تحت حمایت اندی روبین، بیش از ۷٫۳ میلیون دلار سرمایه جذب نموده است. این استارتاپ در ادامه راه تصمیم دارد ، اپلیکیشن موبایل اختصاصی دوربین مذکور را برای کنترل از راه دور به بازار عرضه نموده، و نرم افزار تحلیل نشست را نیز ارائه دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *