جنجال یک پست اینستاگرامی؛ اینترنت حجمی حذف می شود؟

جنجال یک پست اینستاگرامی؛ اینترنت حجمی حذف می شود؟
  • 1396/4/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

چندی است که دولت در حال تدوین مصوبه‌ای می باشد که بر اساس آن فروش اینترنت حجمی در بازار ADSL خاتمه خواهد یافت و فروش سرویس‌های نامحدود در این بخش می پردازد.

گویا آی تی – در صفحه اینستاگرامی وزیر ارتباطات از تدوین این مصوبه‌ برای پایان دادن به فروش اینترنت حجمی خبر داده شده است. واعظی خبر داده است که مدتی است در جستجوی اجرای طرحی است بر اساس آن مدل قیمت گذاری اینترنت ثابت که تا پیش از پایان زمان بر روی کار آمدن دولت یازدهم، تغییر نماید. گفتنی است این برنامه ربطی به بسته‌های اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه نخواهد داشت و فعلا در نظر دارد که مدل قیمت‌گذاری اینترنت ثابت را تغییر دهد .

اجرای این طرح به گفته واعظی وزیر ارتباطات، قدمی بزرگ در راستای احیای حقوق مصرف‌کننده بوده و از تولید کننده داخلی حمایت خواهد کرد.در مصوبه‌ی ۲۴۹رگولاتوری مذکور، به گفته‌ی روابط عمومی یکی از اپراتورها، مبنای طرح بر این است که بعضی بسته‌های تلفن همراه توسط اپراتورها حذف شوند یا آنها راتغییر دهند. به ازای هر گیگابایت کمتر از ۳ هزار تومان این بسته‌های ارائه شده به کاربر تعلق می گیرد. این تغییرات عکس العمل اعتراض آمیز کاربران را در پی داشت و وزیر ارتباطات به این اعتراضات واکنش نشان داد. اپراتورها به دستور وزیر هم اکنون از اجرای این طرح خودداری نموده اند و به مناسبت عید فطر حتی بسته‌هایی را نیز در اختیار کاربران قرار دادند.

درباره‌ی پست اینستاگرامی واعظی، سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیحاتی را ارائه کرده است. در این پست محمدرضا فرنقی‌زاد به دو موضوع اشاره نمود و مورد بررسی قرار داد. بحث نخست مربوط به اپراتورهای تلفن همراه می باشد که قرار است بسته‌های جدیدی به کاربران ارائه شود و بحث دوم مربوط به شرکت‌های ارائه دهنده‌ی ADSL می باشد که قرار است توقف فروش حجمی اینترنت توسط آنها در مرحله اجرا قرار بگیرد. در حال حاضر این موضوع فقط در حد یک پیشنهاد است و در کمسیون مربوط مطرح نشده است.
معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی‌ پیش از این درباره طرح‌های رایج جهانی گفته بود در سراسر دنیا ارایه اینترنت ثابت به صورت فروش حجمی اینترنت مداول نمی باشد. شاهکوه در مورد حذف محدودیت سرویس حجمی اظهار داشت :
باید محتوا با حجم بالاتر آسانتر در اختیار مردم قرار گیرد و محدودیت‌های حجم از میان برداشته شود؛ زیرا الگوی مصرف اینترنت ایرانی‌ها نشان دهنده آن است که مشترکان فعلی اغلب از سرویس‌های حجیم ویدیویی و داخلی بهره میگیرند.
از میان برداشتن اینترنت حجمی در ایران می‌تواند به عنوان یکی از پراهمیت ترین و سودمندترین رویدادهای چند ‌سال گذشته در زمینه فناوری اطلاعات کشور باشد و خشنودی کاربران را فراهم نماید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *