پنج عامل تعیین کننده در بازشدن ایمیل های بازاریابی

پنج عامل تعیین کننده در بازشدن ایمیل های بازاریابی
  • 1396/4/17
  • مهدی پیوندی
  • 0

چیزی نزدیک به نیمی از کمپین های ایمیل مارکتینگ دچار اشتباهاتی می شوند که به راحتی قابل اجتناب هستند

ما اخیرا به طور متناوب به انتشار مطلب در زمینه نکات و ترفندهای مرتبط با آموزش ایمیل مارکتینگ پرداخته ایم. دلیل ما این است که ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی، آخرین نوع از بازاریابی برونگرا (outbound marketing که با عناوین بازاریابی بیرونی، بازاریابی خروجی و بازاریابی سنتی نیز شناخته می شود) است که هنوز منجر به فروش و تولید مشتری راغب می شود.

در عین حال، پر واضح است که اگر هیچ کس ایمیل شما را باز نکند، کمپین ایمیل مارکتینگ شما هیچ فایده ای نخواهد داشت. بنابراین لازم و ضروری است که از پنج عاملی که در بازشدن ایمیل های بازاریابی نقش عمده و تعیین کننده ای را بازی می کنند اطلاع داشته باشید:

  1. زمان ارسال: احتمال بازشدن ایمیل هایی که در ساعات پیک کاری ارسال می شوند کمتر از آنهایی است که در خارج از این وقت فرستاده شده اند.
  2. فرستنده: احتمال بازشدن ایمیل های افراد ناشناس نسبت به ایمیل های دوستان و آشنایان به مراتب کمتر است.
  3. عنوان ایمیل: احتمال بازشدن ایمیل هایی که از عناوین طولانی و مبهم استفاده می کنند نسبت به ایمیل های حاوی عنوان های کوتاه و دقیق کمتر است.
  4. سلام ابتدای نامه (از آن با عنوان تحیّت یاد می شود): احتمال بازشدن ایمیل هایی که با عناوین رسمی آغاز می شوند («جناب آقای مدیری گرامی») نسبت به ایمیل هایی که با عبارات خودمانی تر شروع شده اند («مهران») کمتر است.
  5. پیش نمایش (همان بخشی از ابتدای ایمیل که بعد از عنوان در فهرست ایمیل ها در اینباکس مخاطب نشان داده می شود): احتمال بازشدن ایمیل هایی که ۱۰ تا ۲۰ کلمه ابتدای آنها بی معنی است نسبت به ایمیل هایی که سرآغاز معناداری دارند کمتر است.

این پنج مولفه اهمیت فراوانی دارند، زیرا همه آنها مستقیماً در اینباکس بیشتر برنامه های (تحت وب، اپ یا کامپیوتری) مشاهده ایمیل به نمایش در می آیند. به منظور آشنایی بیشتر با خطاهایی که در این رابطه اتفاق می افتند، به نمونه های زیر توجه کنید:

 

  1. هشدارهای بی معنی

در این نمونه، فرستنده با نشان دادن پیامی که فقط پس از بازشدن ایمیل معنا پیدا می کند، سرمایه ارزشمند پیش نمایش ایمیل در اینباکس را هدر داده است.

شرایط وقتی بیشتر وخیم می شود که این پیام این تداعی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که اگر ایمیل را باز کند، چه بسا به درستی نشان داده نشود، و البته در شرایطی که مخاطب شما باید نسبت به بازکردن ایمیل تان تصمیم بگیرد، ایجاد چنین تصوری ایده خوبی نیست.

حتی عنوان هم در این نمونه تا حدی حکایت از استیصال فرستنده دارد. به طور کلی چنین ایمیلی فریاد می زند که «مرا حذف کن و خودت را از دردسر نجات بده.»

 

  1. تکرار عنوان

در این نمونه از عنوان خوبی استفاده شده است؛ به هر حال، چه کسی نمی خواهد متخصص بشود؟

اما این نمونه باز هم با تکرار عنوان، سرمایه اینباکس را تلف می کند. کاربران اینترنت عموماً از تکرار متنفر هستند. تصور کنید تکرار در این فضای کوچک چه تاثیری بر ذهن مخاطب شما می تواند داشته باشد.

علاوه بر این، استفاده از عباراتی که مستقیماً حاکی از این هستند که هدف ایمیل یادآوری است هم تکرار را تداعی می کنند.

 

  1. تظاهر آشکار

به فضای بین سلام و ویرگول توجه کنید. نرم افزار ایمیل باید نام مخاطب را در این فضا قرار می داده، اما پر واضح است که فهرستی که بازاریاب در اختیار داشته، فاقد اسم کوچک مخاطب بوده و در نتیجه اینطور ارسال شده است.

این اشتباه متعاقبا با نشان دادن یک دغدغه و نگرانی تصنعی نسبت به سلامتی مخاطب تکمیل می شود و پس از آن نوید خبر خوشی داده می شود که عملاً در عنوان ایمیل لو رفته است.

برای اینکه ایمیل مارکتینگ شما به موفقیت دست پیدا کند، لازم است که به تمامی مواردی که می توانند در بازشدن ایمیل های شما کوچکترین نقشی داشته باشند اشراف داشته باشید، چرا که اگر ایمیلی که ارسال می کنید باز نشود، کمپین بازاریابی ایمیلی شما با شکست مواجه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا شما هم در موضوع آموزش ایمیل مارکتینگ و در راستای همین مطلب ایده ای دارید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، لطفا دیدگاه و نظر خود را با ما در گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *