۶ روش آسان برای تقویت ایمیل مارکتینگ

۶ روش آسان برای تقویت ایمیل مارکتینگ
  • 1396/4/30
  • مهدی پیوندی
  • 0

امروزه با وجود انبوهی از استارتاپ ها و کسب و کارهای کهنه کار و تثبیت شده متعدد، رقابت برای کسب و کارهای تازه وارد به شدت دشوار شده است. بسیاری از کسب و کارها فقط به این خاطر که با تکنیک های بازاریابی آشنایی کاملی ندارند با شکست مواجه می شوند. شما به عنوان یک کارآفرین یا صاحب کسب و کار گزینه های متعددی را برای کسب موفقیت در پیش رو دارید و هر یک از گزینه های بازاریابی برای کسب و کار شما مزایای منحصر به فرد خودش را دارد. ما در این مطلب از بخش آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی به یکی از این گزینه ها می پردازیم که بسیاری از شرکت ها درک درستی از آن ندارند؛ درست حدس (!) زدید، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی.

متاسفانه به عقیده بسیاری از افرادی که اطلاعات جامعی از دنیای بازاریابی ندارند، ایمیل مارکتینگ مضمحل شده و از بین رفته است، با این وجود، اگر بازاریابی ایمیلی خود را به درستی انجام بدهید، می توانید بازگشت سرمایه ای نزدیک به ۴۳۰۰ درصد را شاهد باشید. علاوه بر این، از این طریق می توانید رابطه سازی کنید و مشتریان جدیدی را نیز جذب کنید.

به نظرات یک متخصص inbound marketing (یا بازاریابی درونگرا، ربایشی یا جاذبه‌ای) توجه کنید: «ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین انواع بازاریابی است، زیرا ارتباط شما را مستقیماً با مشتری بالقوه برقرار می کند و برای شما فرصتی را فراهم می کند تا یک ارتباط عاطفی ایجاد کنید و طرف مقابل خود را متقاعد کنید تا عمل مورد نظرتان را انجام بدهد … آنگاه که رضایتش را کسب کنید، محصولات و خدمات شما را به دوستان و خانواده خود توصیه خواهد کرد

حال بیایید به اصل مطلب بپردازیم؛ موارد زیر موثرترین نکات برای تقویت ایمیل مارکتینگ کسب و کار شما هستند:

 

  1. مخاطب هدف خود را مشخص کنید

در همه انواع بازاریابی، اگر گروه نامناسبی را انتخاب کنید شکست خواهید خورد. به عنوان مثال، اگر می خواهید پیشنهاد ویژه خود برای فروش اسکوتر را ترویج کنید، استفاده از فهرستی که مشترکان آن در خانه سالمندان به سر می برند غیرمنطقی است. در این وضعیت فرضی باید به دنبال افرادی باشید که فرزندانشان در سنین مناسب با نوع اسکوتر شما قرار دارند. بیش از ۹۰ درصد از افرادی که اشتراک خود در خبرنامه های ایمیلی را ثبت می کنند از خواندن ایمیل لذت می برند، بنابراین اطمینان پیدا کنید که ایمیل خود را برای افرادی ارسال می کنید که واقعاً نسبت به مطالعه نوع محتوایی که به اشتراک می گذارید اشتیاق دارند.

 

  1. آداب ایمیل را رعایت کنید

در کمپین های ایمیلی خود باید آداب و رسوم رایجی که امتحان خود را پس داده است را رعایت کنید. امروزه، مردم پیام هایی را می خوانند که بیش از حد وارد حریم خصوصی آنها نمی شوند و اصل پیام را در چند جمله خلاصه می کنند. برای جذب مشتریان بالقوه تا می توانید مختصر و مفید بنویسید، طعمه را در ایمیل خود بگنجانید، یک لینک را به قلاب وصل کنید و مشتریان جدید را به سمت خود بکشید. متن خود را کوتاه کنید و محتوا را به نحوی درج کنید که مرور سریع کل ایمیل آسان باشد. توجه کنید که مردم غالباً همه ایمیل شما را مطالعه نمی کنند. به علاوه، همانطور که در مطالب قبلی اشاره کردیم، عنوان ایمیل شما از اهمیت حیاتی برخوردار است. بنابراین از عناوین جذاب استفاده کنید تا اساساً ایمیل شما به مرحله خوانده شدن برسد.

 

  1. لینک را فراموش نکنید

کمپین های ایمیلی با این هدف به راه انداخته می شوند که مردم را ترغیب کنند تا با استفاده از لینکی که در ایمیل خود قرار می دهید، به دنبال کسب اطلاعات بیشتری بروند. هدف شما هدایت ترافیک به صفحه فرود، صفحه محصول یا وبسایت تان است. از فراخوان به عمل های (call-to-action) جذاب استفاده کنید؛ اگر کسی روی لینک شما کلیک نکند، هیچ مشتری جدیدی را به دست نخواهید آورد.

 

  1. در استفاده از تصاویر زیاده روی نکنید

استفاده از تصاویر مختلف در وبسایت یا رسانه های اجتماعی می تواند موثر باشد، اما در کمپین های ایمیل مارکتینگ اینطور نیست. برخلاف رسانه های اجتماعی و بازاریابی از طریق پست مستقیم، استفاده از تصویر در کمپین های ایمیلی چالش آفرین است. شاید مشتریان بالقوه شما تصاویر را مشاهده نکنند، چرا که سرویس دهنده ایمیل آنها حداقل در وهله اول تصاویر را نمایش نمی دهد (مانند جیمیل)، یا شاید در وضعیتی قرار داشته باشند که نتوانند تصاویر را دریافت کنند (مثلاً بخاطر حجم تصاویر یا کُندی سرعت اینترنت). بنابراین، استفاده از تصاویر فقط وقت و پول شما را هدر خواهد داد. به جای استفاده از تصاویر، از طرح های html یا لینک به صفحه ای استفاده کنید که حاوی تصاویر مورد نظر شما است.

 

  1. گزینه لغو اشتراک باید واضح و مشخص و فرآیند آن ساده باشد

بسیاری از افرادی که خودشان در فهرست شما ثبت نام کرده اند، ممکن است پس از مدتی به دلایلی دیگر به دریافت ایمیل های شما تمایلی نداشته باشند. این افراد، مشتریان بالقوه جدیدی که شما می خواهید نیستند. شما مشتریان رضایتمندی می خواهید که استفاده از محصولات یا خدمات تان را به دیگران پیشنهاد کنند. بنابراین، امکان لغو اشتراک را تسهیل کنید تا سر از پوشه اسپم در نیاورید.

 

  1. به ابعاد ایمیل خود توجه کنید

درست مثل کمپین های چاپی، در ایمیل هم برای بیان آنچه که می خواهید بگویید فضای محدودی را در اختیار دارید. بهتر است از قالب هایی استفاده کنید که عرض آنها بیشتر از ۶۰۰ پیکسل نباشد. منافع و مزایایی که ارائه می کنید و یک لینک را در محدوده ۱۰۰ پیکسل ابتدایی بگنجانید. یک ترفند دیگر می تواند استفاده از یک ستون جانبی اضافی در سمت راست یا چپ باشد؛ در عین حال،مراقب باشید که ایمیل خود را شلوغ نکنید.

توجه به این نکات به بازاریابی کسب و کار شما از طریق ایمیل مارکتینگ کمک خواهد کرد. ما در بخش آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی نکات متعدد دیگری را نیز پوشش داده ایم. لطفاً مطالب این بخش را مطالعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *