۱۰ نفر از ثروتمندترین مردان در دنیا در سال ۲۰۱۷

۱۰ نفر از ثروتمندترین مردان در دنیا در سال ۲۰۱۷
  • 1396/5/12
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

به اعتقاد بسیاری از افراد امروزه پول و ثروت است که در دنیا حکمرانی می کند. در واقع جهان حول وضعیت مالی افراد تأثیر گذار می چرخد. حتما لیستی را که مدتی پیش با عنوان خوش قیافه ترین مردان در آمریکا تهیه کرده بودیم به یاد می آورید. بیش افرادی که در آن لیست حضور داشتند در حقیقت انسان هایی هستند که یا حساب های بانکی آن چنانی دارند و یا از افراد سرشناس به شمار می روند.

گویا آی تی – افرادی نظیر بیل گیتس (مایکروسافت)، مارک زوکربرگ (فیسبوک) و آلیکو دانگوت (دانگوت) به دنیا ثابت کرده اند که پول واقعا می‌تواند تا حد قابل قبولی می تواند در خلق روابط موثر باشد.
در دنیای امروز، کارآفرینی موضوعی است که به شدت در جوامع تشویق و ترغیب می شود، چرا که بیشتر افراد در جوامع مدرن تصمیم گرفته اند از راهبرد کسب و کار استقبال کنند. در سال های اخیر، بلومبرگ فهرستی از ثروتمندترین افراد در دنیا را به همراه ارزش خالص شرکت های آن ها بر حسب میلیارد دلار منتشر کرده است.
در ادامه به برخی از این افراد اشاره می شود.

۱۰٫ اینگوار کامپراد
اینگوار کامپراد از کشور سوئد، در واقع یکی از شاخص ترین افراد در دنیای کسب و کار است. او بنیان گذار شرکت IKEA است، که یک کمپانی خرده فروشی با تخصص در تولید لوازم و اسباب منزل است.
این سرمایه دار بزرگ در تاریخ سی ام مارس ۱۹۲۶ به دنیا آمده است و اکنون نود سال دارد.

۹٫ لارنس ژوزف
از بین ده سرمایه گذار ثروتمند جهان، قطعا یکی از آن ها باید در محدوده ی دنیای کامپیوتر باشد. لارنس ژوزف امروزه جایگاه نهم را در این لیست به خود اختصاص داده است. لارنس یک تاجر آمریکایی است که یکی از بنیان گذاران شرکت اوراکل به شمار می آید و در واقع تا اواخر سال ۲۰۱۴ مدیر عامل اجرایی آن بوده است.
ثروت این فرد چیزی در حدود ۴/۴۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

۸٫ مارک زوکر برگ
ممکن است نام مارک زوکر برگ تا حدی برای شما عجیب به نظر برسد. اما اگر او را به عنوان مدیرعامل اجرایی فیسبوک معرفی کنیم چطور؟ مارک در واقع در میان ثروتمند ترین افراد دنیا، جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است.
گفته می شود که ارزش خالص دارایی های او در حدود ۴/۶۲ میلیارد دلار ( در سال ۲۰۱۷) است. همسر او پریسیلیا چان است. مارک متولد سال ۱۹۸۴ بوده و یکی از برنامه نویسان و کارآفرینان اینترنتی بزرگ در آمریکا به شمار می آید.

۷٫ کارلوس اسلیم
کارلوس اسلیم نامی نیست که در فهرست تروتمندترین مردان دنیا فراموش شود.
کارلوس اسلیم هِلو یک کارشناس و راهنما در زمینه ی کسب و کار، یک سرمایه گذار و یک خیر است. او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳، به عنوان ثروتمند ترین فرد در دنیا شناخته می شد.
کارلوس در ۲۸ ژانویه ی ۱۹۴۰ به دنیا آمده است. گفته می شود که ارزش خالص دارایی هایی او ۴/۵۵ میلیارد دلار است.
او ازدواج کرده و صاحب فرزند است، و خودش هم شش خواهر و برادر دارد.

۶٫ دیوید کوچ
دیوید کوک یک بازرگان آمریکایی و در عین حال یک فعال سیاسی است. او در اصل یک مهندس شیمی است. دیوید به صنایع خانوادگی کوک پیوسته است که بر اساس یکی از گزارش های اخیر در ویکیپدیا، این مجموعه در میان بزرگترین شرکت های خصوصی در ایالات متحده، رتبه ی دوم را دارد.
دیوید در سوم ماه می ۱۹۴۰ متولد شده و دارایی او چیزی در حدود ۴۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است. او همسر جولیا فلشر و دارای سه فرزند است.

۵٫ چارلز کوک
چارلز کوک نیز یک تاجر آمریکایی و اهدا کننده در عرصه ی سیاست است. او برادر دیوید کوک بوده و به عنوان معاون اول اجرایی شرکت مشغول به کار است.
چارلز متولد یکم نوامبر ۱۹۳۵ بوده و ارزش دارایی های او ۶/۴۸ میلیارد است.
او با لیز کوک ازدواج کرده است.

۴٫ جف بزو
جف بزوس مدیر اجرایی ارشد شرکت آمازون است. او یکی از کارآفرینان فناوری و خرده فروشی و یک سرمایه گذار آمریکایی است. او موسس شرکت آمازون است، که یکی از بزرگترین وبسایت های خرید و فروش آنلاین در دنیا به شمار می رود.
جف متولد دوازدهم ژانویه ی ۱۹۶۴ است و ارزش دارایی های او ۳/۷۳ میلیارد دلار برآورد شده است.
او همسر مکنزی بزوس بوده و اخیرا در فیلم Star Trek Beyond حضور پیدا کرده است.

۳٫ وارن بافت
مدت ها است که وارن بافت در فهرست ثروتمندترین انسان های دنیا قرار دارد و این خبر تازه ای نیست. او یکی از موفق ترین سرمایه گذاران در دنیا محسوب می شود و زمانی در رتبه ی دوم ثروتمندترین مردان دنیا قرار داشته است.
وارن در سی ام آگوست متولد شده است و ارزش خالص دارایی او چیزی در حدود ۱/۷۶ میلیارد دلار است.
او دارای سه فرزند به نام های پیتر، هوارد گراهام، و سوزان آلیس است.

۲٫ آمانسیا اورتگا
آمانتیا اورتگا موسس و مدیر گروه مد Inditex است، شرکتی که توسط برند زارا در سراسر دنیا شناخته می شود.
دارایی این سرمایه دار متشخص چیزی در حدود ۸/۷۵ میلیارد دلار بوده و او در میان ثروتمندترین مردان جهان، دومین نفر است.
آمانسیا متولد ۲۸ مارس ۱۹۳۶ است، و اکنون ۸۰ سال سن دارد.

۱٫ بیل گیتس
فکر می کنم در مورد بیل گیتس دیگر به توضیح نیازی نباشد. او مدت هاست که این جایگاه را به خود اختصاص داده است و در مقام ثروتمندترین مرد جهان قرار گرفته است.
بیل گیتس موسس کمپانی مایکروسافت است که بزرگترین کمپانی نرم افزارهای کامپیوتری در دنیا به شمار می رود.
او در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ متولد شده است.
همسر او ملیندا گیتس است و آن ها صاحب سه فرزند هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *