چگونه در مرورگر فایرفاکس برای آیفون Night Mode را فعال کنیم؟

چگونه در مرورگر فایرفاکس برای آیفون Night Mode را فعال کنیم؟
  • 1396/5/17
  • زهرا معبودی
  • 0

مرورگرها از جمله ابزارهایی هستند که در گوشی های هوشمند بیش از هر چیز دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع با استفاده از این ابزارها است که می توانید وب گردی کنید و شبکه های اجتماعی را چک کنید و ساعت ها، مشغول باشید. از آن جا که فراغت بال و خاطر در شب بیشتر رخ می دهد، اغلب کاربران شبانه آنلاین می شوند، و از مرورگر ها استفاده می کنند بنابراین چیزی به نام Night Mode در مرورگر ها اهمیت پیدا می کند تا در این حالت، یعنی حالت شب، صفحه مرورگر به گونه ای تنظیم شود که کمترین آسیب را به چشم بزند و از طرفی، موجب بی خوابی و یا بد خوابی نشود و خوابی آرام برایتان تدارک ببیند.

در این مقاله گویا آی تی به شما یاد می دهد که اگر کاربر آیفون هستید و از پتلفرم های ios استفاده می کنید، چگونه حالت شب مرورگر فایرفاکس خود را فعال کنید.

حالت شب در مرورگر فایرفاکس به تازگی ارائه شده و طی آپدیت های جدید این مرورگر به این قابلیت، مجهز شده است. برای اینکه از این قابلیت استفاده کنید باید مرورگر فایرفاکس خود را در گوشی اپدیت کنید. این قابلیت از ورژن ۸٫۰٫۱  به بالا در دسترس عموم است.

برای فعال کردن این قابلیت، یک تب جدید باز کنید و از آن جا د انتهای صفحه، تب  hamburger را باز کنید:

حالت شب در ای او اس فایرفاکس

به اسکرین شات بالا نگاه کنید. در اسکرین شات سمت راست مشاهده می کنید که گزینه های مختلفی از جمله حالت شب وجود دارد اما آن چه در سمت راست می بینید مدل حالت شب است و در سمت چپ این قابلیت فعال نشده است. اگر روی نایت مود، ضربه بزنید تمام تب ها به همین حالت تبدیل خواهند شد خاصیت نایت مود، خاصیتی است که برای تمام تب ها در فایرفاکس فعال می شود و بدین طریق نیست که تنها برای یک تب خاص آن را فعال کرد که البته به احتمال زیاد در اپدیت های بعدی شاهد این ماجرا باشیم.

وقتی نایت مود فعال شود، آیکون ماه و ستاره به رنگ آبی در می آید که برای اینکه آن را غیرفعال کنید کافی است آن را لمس کنید.

Night Mode یا Night Shift؟

حالت شب با شیفت شب، این دو گزینه هایی هستند که در آیفون در دسترس هستند با این تفاوت که دومی مختص خود آیفون می باشد. اگر این دو را با هم فعال کنید قابلیت خواندن را بسیار بهتر خواهید کرد و بدین طریق می توانید از وضعیت بهتری در حالت شب در مرورگر نیز بهره مند شوید.

حالت شب در فایرفاکس به تاسی از میزان روشنایی صفحه در آیفون یا ای پد تنظیم می شود یعنی اگر نور زیادی برای نمایشگر انتخاب کرده باشید آن را باز نویسی می کند و اگر حالت کم نور برای نمایشگر انتخاب کرده باشید به تناسب آن عمل می کند.

به طور کلی هر بار که شما به صفحه نمایش و مرورگر خود نگاه می کنید و چشمتان آزار می بیند، در هر زمانی از روز که باشد با فعال کردن گزینه حالت شب می توانید آن را غیر فعال کنید و از گزند آن روی چشم خود، مصون باشید.

بدین صورت می توانید تجربه کاربری تان را با گوشی های ایفون از طریق فایرفاکس بهبود ببخشید و یک وب گردی آرامش بخش برای چشمان خود رقم بزنید.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *