بررسی و مقایسه مشخصات فنی کیا اسپورتیج در برابر هیوندای IX35

بررسی و مقایسه مشخصات فنی کیا اسپورتیج در برابر هیوندای IX35
  • 1396/5/26
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

رقابت کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 در بازار، ما را برآن کرد تا آن ها را با یکدیگر از بعد مشخصات فنی و قیمتی مقایسه کنیم. ابتدا به کیا اسپورتیج و سپس به هیوندای IX35 می پردازیم.

گویا آی تی – رقابت کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 در بازار، ما را برآن کرد تا آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. ابتدا به کیا اسپورتیج و سپس به هیوندای IX35 می پردازیم.

۱) کیا اسپورتیج:

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
به جرأت می توان گفت که فروش بالای کیا اسپرتیج تا به حد زیادی به سبب ظاهر بسیار زیبای آن است. این خودرو در عین آن که از طراحی اسپرت و ظریفی برخوردار است، اما ابهت و بزرگی خاص خود را دارد.
در داخل خودرو، آن زیبایی بیرونی را نمی بینیم. طراحی کابین کیا اسپورتیج ساده و معمولی بوده و از قطعات پلاستیک سخت در آن استفاده شده است. علاوه بر این، داشبورد، کنسول و روکش ها کیفیت مطلوب و قابل قبولی ندارند. همچنین می توان گفت کابین عایق بندی خوبی ندارد. بدین صورت که هر چه بیشتر سرعت داشته باشید صدای بیشتری به داخل کابین خواهد رسید.

ب) سواری:
کیا اسپرتیج از سیستم ۴ چرخ متحرک دائمی استفاده کرده و همین امر خود به یکی از علل سنگینی این خودرو تبدیل شده است. سیستم تعلیق این خودرو تعریفی ندارد و سواری آن نیز خشک و کوبنده است. اما از لحاظ هندلینگ، می توان به کیا اسپتوریج امتیاز مثبت داد.

ج) مشخصات فنی:
این خودرو دارای پیشرانه ای به حجم ۲٫۴ لیتر بوده که توانایی تولید ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن متر گشتاور را داراست. قدرت پیشرانه از طریق گیرباکس ۶ سرعته تیپ ترونیک به چرخ ها منتقل می شود. مصرف سوخت کیا اسپرتیج به ازای هر صد کیلومتر ۹٫۲ لیتر است که گویا این رقم صرفاً روی کاغذ است و کیا اسپرتیج در عمل مصرف سوخت بسیار بیشتری دارد. این خودرو از گیربکس هماهنگی استفاده نمی کند و در کل از شتاب خوبی برخوردار نیست.

۲) هیوندای IX35

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
طراحی ظاهری هیوندای IX35 بسیار هماهنگ و چشم نواز است. طراحی داخلی نیز به مانند طراحی ظاهری از هماهنگی خوبی برخوردار است. کنسول و داشبورد با یکدیگر هماهنگی خوبی دارند و در کل جلو کابین چشم نواز است. فضای داخل کابین نیز تا حدودی مناسب است، اما طراحی سقف خودرو کوتاه است و این مورد باعث شده دید عقب آن چنان قابل قبول نباشد.

ب) سواری:
سواری هیوندای IX35 خشکی و کوبندگی کیا اسپرتیج را ندارد. سیستم تعلیق و هندلینگ مناسب بوده و ترمز ها نیز قابل قبول اند.

ج) مشخصات فنی:
هیوندای IX35 از پیشرانه ای ۴ سیلندر و ۲٫۴ لیتری بهره می برد که این پیشرانه توانایی تولید ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۲۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت پیشرانه از طریق گیرباکسی ۶ سرعته به چرخ ها منتقل می شود. مصرف سوخت این خودرو در ازای هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی ۹٫۲ لیتر است.

۳)جمع بندی:
هر دوی این خودروها از امکانات خوبی برخوردارند. امکاناتی همچون سنسور باران، ۶ ایربگ، سیستم صوتی چند منظوره، سقف پاناروما و … .
اما در کل می توان هیوندای IX35 را برتر از کیا اسپرتیج دانست. علل این برتری به قرار زیرند:
• موتور بهتر هیوندای IX35
• عملکرد بهتر گیربکس هیوندای IX35
• سواری نرم تر هیوندای IX35
• مصرف سوخت بهتر هیوندای IX35
• شتاب بهتر هیوندای به نسبت کیا اسپرتیج

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *