مقایسه مشخصات فنی لیفان X50 و رنو ساندرو

مقایسه مشخصات فنی لیفان X50 و رنو ساندرو
  • 1396/5/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دو خودرویی که در این نوشته به مقایسه ی آن ها می پردازیم، هر دو هاچ بک هستند اما در عین حال از لحاظ طراحی ظاهری شباهت هایی با کراس اوور دارند. در ابتدا به مشخصات لیفان X50 و سپس به مشخصات رنو ساندرو می پردازیم.

گویا آی تی – دو خودرویی که در این نوشته به مقایسه ی آن ها می پردازیم، هر دو هاچ بک هستند اما در عین حال از لحاظ طراحی ظاهری شباهت هایی با کراس اوور دارند. در ابتدا به مشخصات لیفان X50 و سپس به مشخصات رنو ساندرو می پردازیم.

۱) لیفان X50:

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
لیفان X50 طراحی ظاهری زیبایی دارد، هر چند ممکن است اجزای بیرونی آن با یکدیگر آنچنان تناسب نداشته باشند. نکته ی جالب در مورد طراحی لیفان X50 شباهت آن با آلفارمئو جولیتا است.

طراحی داخلی X50 با استفاده از رنگ قرمز بسیار زیبا شده است. نکته ی جالب توجه در داخل ایکس ۵۰ دور موتور بزرگ آن است که انسان را به یاد خودروهای فراری می اندازد.
اما در خصوص گنجایش فضای داخلی می توان گفت لیفان X50 از فضای خوبی برای سرنشینان عقب برخوردار نیست. علاوه بر این صندلی راننده نیز قابلیت تنظیم ارتفاع ندارد.

ب) امکانات:
برخی از امکانات لیفان X50 عبارتند از:
• سانروف
• سنسور دنده عقب
• تهویه مطبوع اتوماتیک
• و …

ج) سواری:
لیفان X50 هندلینگ مناسبی ندارد و در سرعت های بالا خیلی باب پسند نیست. اما از ترمزهای خوبی برخوردار است و می توان گفت خودروی مناسبی برای استفاده ی شهری می باشد.

د) مشخصات فنی:
لیفان X50 دارای پیشرانه ای ۱٫۵ لیتری با توانایی تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۳ نیوتن متر گشتاور و گیرباکس CVT است. مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی به ازای هر صد کیلومتر ۹ لیتر است.

۲) رنو ساندرو:

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
رنو ساندرو طراحی ظاهری آنچنان زیبایی ندارد. این خودرو به علت شباهت زیاد با ال ۹۰ از طراحی ساده ای برخوردار است و به نظر نمی رسد زیاد باب پسند باشد.
طراحی داخل کابین این خودرو نیز چنگی به دل نمی زند. طراحی داشبورد، جلو کابین و در کل داخل کابین بسیار ساده است و در قیاس با کابین X50 ضعیف به نظر می رسد.
اما فضای داخلی رنو ساندرو به نسبت لیفان X50 گنجایش بیشتری دارد و سرنشینان ردیف عقبی در رنو از راحتی بیشتری به نسبت لیفان برخوردارند.

ب) امکانات:
رنو ساندرو در برابر لیفان از امکانات بسیار کمتری برخوردار است. تهویه مطبوع این خودرو دستی بوده و تنها دارای شیشه ها و آینه های برقی است.

ج) سواری:
سیستم تعلیق رنو ساندرو نیز همچون لیفان X50 تعریفی ندارد. از لحاظ ترمز نیز برگ برنده در دست لیفان X50 است، زیرا رنو ساندرو ترمزهای مطمئن و قابل قبولی ندارد.

د) مشخصات فنی:
ساندرو دارای پیشرانه ای ۱٫۶ لیتری است و توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور را داراست و این نیرو را از طریق گیربکس ۴ سرعته به چرخ ها منتقل می کند.

۳) حرف آخر:
کشش و سرعت رنو ساندرو از لیفان X50 بهتر است و می تواند در سفرهای برون شهری گزینه ی مناسبی به نظر برسد. اما لیفان X50 از امکانات و طراحی بهتری برخوردار است. در قسمت خدمات پس از فروش نیز بیشتر می توان به رنو ساندرو اعتماد کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *