پرسش هایی در مورد خورشید گرفتگی ۲۱ آگوست آمریکا

پرسش هایی در مورد خورشید گرفتگی ۲۱ آگوست آمریکا
  • 1396/5/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اخبار حاکی از ان است که در بیست و یکم آگوست، یعنی روز دوشنبه، یک خورشید گرفتگی از شمال غرب تا جنوب شرق آمریکا قابلیت مشاهده خواهد داشت. دیگر قسمت های آمریکا، این خورشید گرفتگی را به صورت نسبی تجربه خواهند کرد.

گویا آی تی – در حین خورشید گرفتگی امکان مشاهده ی تاج خورشید (کورونا) وجود دارد. برخی اعتقاد دارند این پدیده زیباترین پدیده ای است که می توان مشاهده کرد. اما هشدار بسیار مهمی که وجود دارد این است که نباید با چشم غیر مسلح به خورشید نگاه کرد.
در ادامه به چند پرسش متداول پیرامون این خورشید گرفتگی، پاسخ خواهیم داد.

۱- مسیر این خورشید گرفتگی دقیقاً در کجای آمریکاست؟
مسیر این خورشید گرفتگی از اورگان، آیداهو، وایومینگ، نبراسکا، کانزاس، میزوری، ایلینوی ،کنتاکی، تنسی، جورجیا، کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی می گذرد.

۲- این خورشید گرفتگی چقدر طول خواهد کشید؟
در نواری که خورشید گرفتگی کامل اتفاق خواهد افتاد، تاریکی به صورت کامل دو دقیقه طول خواهد کشید. طولانی ترین خورشید گرفتگی را کاربوندیل در ایلینوی تجربه خواهد کرد. (۲ دقیقه و ۴۴ ثانیه)
خورشید گرفتگی، کل مسیر را از غرب تا شرق در عرض ۹۰ دقیقه طی خواهد کرد.

۳- این خورشید گرفتگی در حیوانات چه تأثیری دارد؟
بر طبق گزارش ها، حیوانات از این خورشید گرفتگی بسیار هراسان و پریشان خواهند شد. برای مشاهده ی تغییرات می توانید به حیوانات خانگی خود توجه داشته باشید.

۴- قدمت پیش بینی خورشید گرفتگی به کجا می رسد؟
ناسا می گوید بابلی ها با پیش بینی ماه گرفتگی آشنا بودند اما پیش بینی خورشید گرفتگی بسیار دشوارتر است. اما گویا «تالس» در سال ۶۱۰ پیش از میلاد توانست خورشید گرفتگی را پیش بینی کند، البته تنها سال آن را و نه ماه و روز خورشید گرفتگی را. ولی پس از بطلمیوس پیش بینی خورشید گرفتگی دقیق تر صورت گرفت.
می گویند اولین خورشید گرفتگیِ ثبت شده در تاریخ بشر مربوط به ۱۱ اکتبر ۲۱۳۴ سال پیش از میلاد برمی گردد. این خورشید گرفتگی توسط دو منجم چینی ثبت شده، البته تنها ثبت شده و نه آن که آن را پیش بینی کرده باشند.
بابلی ها خورشید گرفتگی ۳ می ۱۳۷۵ قبل از میلاد را پیش بینی و ثبت کرده بودند و می توان گفت این اولین پیش بینی موفق در این زمینه بوده است.

۵- خورشید گرفتگی بعدی در آمریکا در چه زمانی خواهد بود؟
خورشید گرفتگی بعدی آمریکا، ۷ سال بعد یعنی در روز ۸ آوریل سال ۲۰۲۴ خواهد بود. البته پیش از این خورشید گرفتگی، یک خورشید گرفتگی دیگر در شیلی و آرژانتین رخ خواهد داد. این خورشید گرفتگی مربوط به سال ۲۰۱۹ است و سال بعد، یعنی سال ۲۰۲۰ نیز در جایی دیگر خورشید گرفتگی رخ خواهد داد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *