مقایسه مشخصات فنی چانگان CS35 و لیفان X60 اتوماتیک

مقایسه مشخصات فنی چانگان CS35  و لیفان X60  اتوماتیک
  • 1396/5/31
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

دو خودروساز کشور در حالی خودروهای چانگان CS35 و لیفان X60 را تولید می کنند که رقابت سختی بین آنها در بازار داخلی وجود دارد؛ در ادامه به بررسی مشخصات فنی و مقایسه قیمتی این دوکراس اوور با محدوده قیمتی ۷۰ میلیون می پردازیم.

گویا آی تی – دو خودروساز کشور در حالی خودروهای چانگان CS35 و لیفان X60 را تولید می کنند که رقابت سختی بین آنها در بازار داخلی وجود دارد؛ در ادامه به بررسی مشخصات فنی و مقایسه قیمتی این دوکراس اوور با محدوده قیمتی ۷۰ میلیون می پردازیم.

۱) لیفان X60:

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
لیفان X50 نیز مانند سایر خودروهای چینی از طراحی ظاهری خوبی برخوردار است. اما در قسمت داخل نمی توان از این خودرو تعریف چندانی داشت. البته نمی توان به گنجایش مناسب فضای داخل کابین اشاره نکرد.

ب) امکانات:
برخی از امکانات لیفان X50 عبارتند از:
• سنسور دنده عقب
• سانروف
• کنتل سیستم صوتی از روی فرمان
• شیشه های برقی
• سنسور نور
• فرمان تلسکوپی
• آینه ها و شیشه های برقی
• دوربین دنده عقب
• سیستم ترمز ABS و EBD

ج) سواری:
لیفان X50 از سیستم تعلیق مک فرسون برای جلو و از اکسل یک پارچه برای عقب بهره می برد و در کل نمی توان از این خودرو سواری خیلی نرم و دلچسبی را انتظار داشت.

د) مشخصات فنی:
پیشرانه ی لیفان X50 از نوع ۴ سیلندر و ۱٫۸ لیتری بوده که توانایی تولید ۱۳۱ اسب بخار قدرت به همراه ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودرو از گیرباکس اتوماتیک CVT بهره می برد و دارای وزنی معادل ۱۳۳۰ کیلوگرم است. مصرف سوخت دقیقی برای این خودرو گزارش نشده است، اما احتمالاً لیفان X50 به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸٫۳ لیتر مصرف ترکیبی داشته باشد.

۲) چانگان CS35:

الف) طراحی ظاهری و داخلی:

چانگان CS35 نیز از طراحی زیبا و لوکسی برخوردار است. فضای داخلی این خودرو نیز آنچنان چنگی به دل نمی زند، اما ناگفته نباید بماند که از متریال خوبی برای کابین استفاده شده است. همچنین گنجایش کابین چانگان CS35 از لیفان X50 کمتر است.

ب) امکانات:
از لحاظ امکانات، چانگان CS35 تقریباً همانند لیفان X50 است، با این تفاوت که این خودرو از کروز کنترل و دی لایت نیز برخوردار است، اگر چه برای داشتن مانیتور و دوربین دنده عقب، باید یک میلیون و پانصد هزار تومان بیشتر هزینه کرد!

ج) سواری:
این خودرو نیز از سیستم تعلیق مک فرسون برای جلو و از اکسل یک پارچه برای عقب برخوردار است. فرمان این خودرو نیز از نوع برقی است که البته سفتی و در کل راحتی آن بستگی به سرعت دارد. در کلیت امر، چانگان نیز همچون لیفان از سواری خیلی خوبی برخوردار نیست.

د) مشخصات فنی:
چانگان CS35 دارای پیشرانه ای ۱٫۵ لیتری از نوع بولوکور بوده و قابلیت تولید ۱۲۳ اسب بخار قدرت را داراست. گشتاور تولیدی معادل ۱۶۰ نیوتن متر است. این خودرو از یک گیرباکس چهار سرعته اتوماتیک تیپرونیک بهره می برد و می توان گفت تعویض دنده ی نرم و دقیقی دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به لطف فناوری Bluecore در ازای هر صد کیلومتر، ۷ لیتر است که رقم مناسبی به نظر می رسد. وزن چاگان CS50 به نسبت لیفان X50 کمتر بوده و معادل ۱۲۹۰ کیلوگرم است.

۳) قیمت:
این دو خودرو، که تقریباً در یک سطح قرار دارند، از لحاظ قیمت نیز هم سطح هستند. سایپا قیمت چانگان CS35 را ۶۸ میلیون تومان و کرمان خودرو قیمت لیفان X50 را ۶۴ میلیون تومان اعلام کرده است. هرچند برخی نمایندگان این شرکت در سایت خود لیفان را با قیمت ۶۱ میلیون تومان به فروش می رسانند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *