مقایسه مشخصات فنی کیا اپتیما ۲۰۱۴ و هیوندای سوناتا ۲۰۱۴

مقایسه مشخصات فنی کیا اپتیما ۲۰۱۴ و هیوندای سوناتا ۲۰۱۴
  • 1396/5/31
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

کسانی که خواهان خرید یک سدان متوسط هستند، در اغلب موارد، کیا اپتیما ۲۰۱۴ و هیوندای سوناتا ۲۰۱۴ را در لیست خود می بینند. این دو خودرو، در عین آن که شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند، اما از تفاوت هایی هم برخوردار هستند. در ادامه به شباهت ها و تفاوت های این دو خودرو می پردازیم.

گویا آی تی – کسانی که خواهان خرید یک سدان متوسط هستند، در اغلب موارد، کیا اپتیما ۲۰۱۴ و هیوندای سوناتا ۲۰۱۴ را در لیست خود می بینند. این دو خودرو، در عین آن که شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند، اما از تفاوت هایی هم برخوردار هستند. در ادامه به شباهت ها و تفاوت های این دو خودرو می پردازیم.


الف) طراحی ظاهری و داخلی:
پلتفرم این دو خودرو یکی است، اما اگرچه سوناتا ۲۰۱۴ از یک طراحی ساده و در عین حال لوکس بهره می برد، با این حال اپتیما از طراحی جذاب تر و اسپرت تری برخوردار است. در واقع اگر به دنبال یک سدان لوکس هستید، هیوندای سوناتا می تواند گزینه ی خوبی باشد، اما اپتیما ۲۰۱۴ باب میل کسانی است که به دنبال یک طراحی اسپرت هستند.
در داخل این دو خودرو نیز همین رویه ی اسپرتی و لوکسی رعایت شده است. یعنی داخل کابین کیا اپتیما اسپرت تر از هیوندای سوناتا است، و در عین حال هیوندای سوناتا طراحی داخلی لوکس تری دارد. فضای عقب هر دو خودرو به یک اندازه بوده و در کل می توان گفت دیگر ویژگی های مربوط به داخلِ این دو خودرو تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند.

ب) امکانات:
از لحاظ امکانات نیز نمی توان آنچنان تفاوتی میان این دو خودرو نهاد. هر دوی این خودروها دارای امکانات زیر هستند:
• لوازم جانبی برقی
• ورود بدون نیاز به کلید
• صفحه نمایش ۸ اینچی
• بلوتوث
• سانروف پاناروما
• چراغ جلو زنون
• چرخ های ۱۷ اینچی آلیاژی
• گرم کن صندلی های جلو و عقب
تفاوتی که در میان امکانات این دو خودرو دیده می شود، سبستم اطلاعات سرگرمی آن هاست. کیا اپتیما دارای سیستم UVO و سوناتا دارای سیستم Blue Link است.

ج) مشخصات فنی:
کیا اپتیما۲۰۱۴ دارای پیشرانه ای ۴ سیلندر و ۲٫۴ لیتری بوده که توانایی تولید ۱۹۰ اسب بخار را درد. جالب اینجاست که هیوندای سوناتا نیز دقیقاً از چنین پیشرانه ای بهره می برد. هر دو خودرو نیز از گیرباکس ۶ سرعته اتوماتیک برخوردارند. پس می توان گفت میان موتورهای این دو خودرو تفاوتی دیده نمی شود.

د) حرف آخر
این دو خودرو تنها از لحاظ ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند. از آن چه گفته شد می توان گفت این دو خودرو در داخل، چه از لحاظ امکانات و چه از لحاظ قدرت موتور، شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند. نکته ی جالب اینجاست که هر دوی این خودروها فاقد قابلیت کروز کنترل تطبیقی هستند. در کل هیوندای سوناتا ۲۰۱۴ و کیا اپتیما ۲۰۱۴ تنها تفاوتی که با یکدیگر دارند در طراحی ظاهری آن هاست. پلتفرم، طراحی داخلی، قدرت و شتاب موتور و امکانات هر دو خودرو کاملاً با یکدیگر مشابه هستند. هر دو خودرو در بازار ایران موجود هستند و شما میتوانید حتی بصورت آنلاین خرید هیوندا در دیجی کالا را نیز تجربه نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *