نکاتی برای رانندگی بهتر با ماشین های شاسی بلند در فصل زمستان

نکاتی برای رانندگی بهتر با ماشین های شاسی بلند در فصل زمستان
  • 1396/5/31
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بر هیچ کس پوشیده نیست که رانندگی در فصل زمستان گاه می تواند خطرناک باشد. اما یک نکته ی منفی که وجود دارد این است که برخی گمان می کنند استفاده از ماشین شاسی بلند خطرات رانندگی در فصل زمستان را از بین می برد. البته که خطرات رانندگی با ماشین شاسی بلند در فصل زمستان کمتر از دیگر خودروها است، اما این مدل خودرو نیز از برخی خطرهای رانندگی در فصل زمستان مبرا نیست. به همین سبب بهتر است نکاتی که در ادامه می آیند را مطالعه کرده و از آن‌ ها استفاده کنید.

گویا آی تی – بر هیچ کس پوشیده نیست که رانندگی در فصل زمستان گاه می تواند خطرناک باشد. اما یک نکته ی منفی که وجود دارد این است که برخی گمان می کنند استفاده از ماشین شاسی بلند خطرات رانندگی در فصل زمستان را از بین می برد. البته که خطرات رانندگی با ماشین شاسی بلند در فصل زمستان کمتر از دیگر خودروها است، اما این مدل خودرو نیز از برخی خطرهای رانندگی در فصل زمستان مبرا نیست. به همین سبب بهتر است نکاتی که در ادامه می آیند را مطالعه کرده و از آن‌ ها استفاده کنید.

۱) اولین نکته که باید به یاد داشته باشید این است که خطر لیز خوردن برای ماشین های شاسی بلند نیز وجود دارد.
۲) حتماً و ضرورتاً به تایرهای خودروی خود دقت کنید. باید تایرهای خودروی شما با شرایط فصل زمستان تناسب داشته باشند. بنابراین بهتر است از تایرهای زمستانی استفاده کنید. روی این تایرها نشانه ی (M+S) وجود دارد. افزون بر این همواره به فشار باد تایرها نیز توجه داشته باشید.
۳) هنگام رانندگی، حتماً فاصله ی مناسبی با خودروی جلویی داشته باشید. به خاطر داشته باشید که خودروهای شاسی بلند وزن بیشتری دارند و به همین سبب از زمان ترمز گرفتن تا توقف کامل فاصله ی بیشتری به نسبت خودروهای معمولی طی می کنند.
۴) رانندگی یک امر جمعی است. منظور این است که تنها شما نیستید که در جاده اید، خودروهای دیگر نیز در جاده حضور دارند و این امر یعنی اینکه حتی اگر شما کاملاً مراقب باشید باز هم خطر از جانب دیگر خودروها وجود دارد. پس همواره چه از عقب، چه از جلو و چه از کنار از سایر خودروها فاصله ی کافی داشته باشید.
۵) زمانی که دور می زنید باید دقت زیادی داشته باشید. خودروهای شاسی بلند در سر پیچ ها بیشتر ممکن است لیز بخورند. بنابراین هنگامی که قصد دور زدن دارید، نه تنها پا را از روی پدال گاز بردارید، بلکه ترمز هم نکنید. این امر موجب اصطکاک بیشتر تایرها می شود. فقط در حین دور زدن، آن هم بسیار آرام، پدال گاز را فشار دهید.
۶) در هوای برفی و سرد، سعی کنید باک شما از بنزین پر باشد. هرچه بیشتر بنزین داشته باشید وزن خودروی شما نیز بیشتر است و در سر پیچ ها از اطمینان بیشتری برخوردار است. علاوه بر این، باکِ پر موجب جلوگیری از میعان آب در داخل آن می شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *