بررسی و مقایسه مشخصات فنی برلیانس H330 با بسترن B30

بررسی و مقایسه مشخصات فنی برلیانس H330 با بسترن B30
  • 1396/6/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 2

یکی از پرفروش ترین سدان های حال حاضر کشور، برلیانس H330 می باشد. اما از آن جا که یک سدان جدید به نام بسترن B30 وارد کشور شده است و ممکن است به رقیب برلیانس H330 در این کلاس تبدیل شود، بهتر دانستیم تا مقایسه ای میان مشخصات این دو خودرو داشته باشیم. با گویا آی تی همراه باشید.

گویا آی تی – یکی از پرفروش ترین سدان های حال حاضر کشور، برلیانس H330 می باشد. اما از آن جا که یک سدان جدید به نام بسترن B30 وارد کشور شده است و ممکن است به رقیب برلیانس H330 در این کلاس تبدیل شود، بهتر دانستیم تا مقایسه ای میان مشخصات این دو خودرو داشته باشیم. با گویا آی تی همراه باشید.

۱) برلیانس H330:

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
اکثر خودروهای چینی اگر در کشور ما با فروش بالایی رو به رو شده اند، به سبب طراحی زیبا و لوکس آن ها بوده است. برلیانس H330 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این سدان، از طراحی ظاهری بسیار خوب و قابل قبولی برخوردار است. چراغ های لوکس و شیک، گلگیرهای خاص و برجسته و البته وجود خطوط و برجستگی های مناسب بر روی این خودرو، به آن زیبایی خاصی بخشیده اند.

در داخل کابین نیز اوضاع خوب و قابل قبول است. اول از همه باید به کیفیت خوب متریال استفاده شده در کابین اشاره داشت. استفاده از دو رنگ در داخل کابین و جلو کابینِ زیبا و لوکس از دیگر مواردی هستند که داخل کابین برلیانس H330 را زیبا نشان می دهند. افزون بر این، فضای داخل کابین نیز به نسبت یک سدان مناسب به نظر می رسد. صندوق ۴۶۰ لیتری این سدان نیز از جمله نقاط مثبت آن به شمار می رود. در کل می توان گفت کابین برلیانس H330 از ارگونومی مناسبی برخوردار است.

ب) سواری:
سواری برلیانس H330 نرم و لذت بخش است. این سواری نرم را می توان مدیون هندلینگ و سیستم تعلیق مناسب این سدان چینی دانست.

ج) مشخصات فنی:
پیشرانه ی برلیانس H330 از نوع ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری بوده که قادر است تا ۱۰۳ اسب بخار قدرت تولید کند. گشتاور حاصل از این پیشرانه حداکثر ۱۳۸ نیوتن متر است. با توجه به آن که این سدان چینی برای استفاده ی شهری ساخته شده است، اما از شتاب و قدرت خوبی برخوردار است. مصرف سوخت برلیانس H330 از دیگر ویژگی های مثبت آن به شمار می رود. این سدان در ازای هر صد کیلومتر تنها ۶٫۷ لیتر مصرف دارد. گیرباکس این خودرو از نوع ۴ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک بوده و باعث تعویض دنده ای نرم و قابل قبول شده است. در کل از لحاظ شتاب، استهلاک، قدرت و همچنین تعویض دنده برلیانس H330 بسیار قابل قبول است.

۲) بسترن B30

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
طراحی خودروی بسترن B30 بر عهده ی ایتال دیزاین بوده است. این خودرو در روی بدنه ی خود از خطوط بسیاری بهره برده است. چراغ های جلو بسیار خشن و لوکس هستند و انسان را به یاد خودروهای آمریکایی می اندازند. در کل طراحی بسترن B30 با برلیانس متفاوت است، اما هر دو از طراحی ظاهری خوبی برخوردار هستند.
در قسمت داخل کابین نیز با ظاهر خوبی رو به رو هستیم، هر چند متریال استفاده شده کیفیت پایین تری به نسبت برلیانس H330 دارد.

ب) سواری:
سواری این سدان نیز نسبتاً خوب است. اما در نسبت با برلیانس H330 در رتبه ی پایین تری قرار می گیرد.

ج) مشخصات فنی:
بسترن B30 از پیشرانه ای ۴ سیلندر و ۱٫۶ لیتری بهره برده است و توانایی تولید ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی حاصل از پیشرانه توسط یک گیربکس ۶ سرعته به چرخ ها منتقل می شود. در کل هم از لحاظ تعویض دنده و هم از لحاظ سرعت و شتاب، بسترن B30 در وضعیت مناسبی قرار دارد و گزینه ی خوبی برای استفاده ی شهری محسوب می شود.

۳) حرف آخر:
با وجود آن که بسترن B30 از پیشرانه ی مناسبی برخوردار بوده و از لحاظ امکانات نیز تقریباً در یک سطح با برلیانس H330 قرار دارد، اما با این حال تجربه ی استفاده از برلیانس H330 بیشتر از بسترن B30 است. این تجربه نشان داده است که برلیانس H330 خودرویی راضی کننده بوده و از بازار خوبی برای خرید و فروش برخوردار است. پس به نظر می رسد در رنج قیمت زیر ۶۰ میلیون، خرید برلیانس H330 مقرون به صرفه تر باشد، هر چند اختلاف زیادی با بسترن B30 ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. دو سه تا تفاوت بزرگشون رو نگفتی. بسترن دارای کزوز کنترل هست. گارانتی سه ساله یا صدهزار کیلومتر داره.

  2. با سلام. مقایسشون درست نیست چون b30 جدیدتره. من برلیانس h320 اتومات داشتم. زوتی هم داشتم. B30 رو تست کردم برای اسفند تحویل میگیرم. هندلینگ برلیانس و سواریش خیلی ضعیفتر از b30 هست. گیربکس b30 در حالت نرمال اصلا گیج نمیزنه. البته من ۲۰ دقیقه رانندگی کردم باهاش. زوتی هم خیلی بهتر از برلیانس بود. تو سربالایی و ترافیک خیلی بهتر ازبرلیانس بود. البته آریو های سایپا رو تست نکردم و نمیدونم مثل زوتی هست یا نه. اگر به برلیانیم فشار نیاریم ماشین خوبیه اما b30 چند سر و گردن ازش بهتره و از همه مهمتر گروه بهمن و گارانتی خوبش.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *