با برخی اختراعات گوگل که هر روز از آن ها استفاده می کنید آشنا شوید

با برخی اختراعات گوگل که هر روز از آن ها استفاده می کنید آشنا شوید
  • 1396/6/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

در این نوشته به چند مورد از اختراعات و آپشن های گوگل اشاره خواهیم داشت. آپشن هایی که کمتر کسی است که در دنیای مدرن زندگی کند، اما از این آپشن ها استفاده نکند.

گویا آی تی – در این نوشته به چند مورد از اختراعات و آپشن های گوگل اشاره خواهیم داشت. آپشن هایی که کمتر کسی است که در دنیای مدرن زندگی کند، اما از این آپشن ها استفاده نکند.

۱- پلتفرم کلاود:
پلتفرم کلاود از جمله آپشن های موفق گوگل است که می توان گفت در همه جا حضور دارد!

۲- موتور جستجو:
زندگی مجازی بدون استفاده از موتور جستجوی گوگل غیرممکن است. این آپشن، تمامی استفاده کنندگان از اینترنت، و حتی معدود کسانی که از اینترنت استفاده نمی کنند را نیز، تحت تأثیر قرار داده است.

۳- کوکی ها:
کوکی ها به اندازه ای می توانند شما را ردیابی کنند که اگر تنها یک بار به یکی از سایت های گوگل سر بزنید، به محض ورود دوباره به آن سایت، کوکی ها اطلاعات زیادی از شما و رفتارتان خواهند داشت.

۴- اسپم جیمیل:
گوگل تلاش زیادی برای مبارزه با اسپم کرده و می کند. در واقع، حتی اگر جزو کسانی باشید که از جیمیل استفاده نمی کنند نیز، حتماً به طور غیر مسقیم از فیلتر اسپم جیمیل تأثیر پذیرفته اید.

۵- ویدئو آنالیتیکس:
ویدئو آنالیتیکس سیستمی است که در عوضِ یک جستجوی ساده، بر روی متغیرهای پیچیده تری متمرکز است.

۶- جعبه های پاسخ:
گوگل با استفاده از جعبه های پاسخ، می تواند اطلاعات خوب و زیادی در مورد کاربرانش به دست بیاورد.

۷- گراند تروث:
گراند تروث یکی از ابزارهای بسیار قویِ گوگل محسوب می شود. هدف این ابزار این است که از تمامی نقاط دنیا به شکل مستقیم اطلاعات استخراج کند.

۸- ری کپچا:
کپچا گزینه ی خوبی برای در امان ماندن اینترنت بود. اما گوگل نیز با تلاش های فراوان خود سعی در بهینه کردن آن داشت. ری کپچا یکی از همین تلاش های گوگل برای بهینه کردن کپچا است. ری کپچا در صورتی فعال می شود که تشخیص دهد شما انسان نیستید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *