وزیر ارتباطات: از فیلتر شکن استفاده نمی کنم

وزیر ارتباطات: از فیلتر شکن استفاده نمی کنم
  • 1396/6/5
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در حین یک برنامه ی تلوزیونی، گفت از فیلترشکن استفاده نمی کند، زیرا او در چارچوب قوانین و مقررات می تواند به کارگروه تعیین مصادیق درخواست رفع فیلتر دهد.

گویا آی تی – محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، در حین یک برنامه ی تلوزیونی، گفت از فیلترشکن استفاده نمی کند، زیرا او در چارچوب قوانین و مقررات می تواند به کارگروه تعیین مصادیق درخواست رفع فیلتر دهد.
او در ادامه، بستن نرم افزاری های ارتباطی مجازی را مانند یک مسکن دانست و نه راه حل و درمان. به زعم وزیر ارتباطات، این گونه نرم افزارها هم از مزایای خاص خود بهره مندند و هم از مضرات، اما تاکنون مزایای آن ها بیشتر از مضراتشان بوده است. او در ادامه به کاهش دادن مضرات این نرم افزارها تأکید داشت و بر این نظر بود که بایستی مضرات این نرم افزارها را به خصوص در حوزه ی فرهنگی کاهش داد.
جهرمی در ادامه در مورد فیلتر یوتیوب و توییتر چنین گفت: به دلیل نگاه قبلی، موضع اصلی بستن این شبکه ها بوده است، اما می توان این نگاه را با احترام به فرهنگ و اطمینان دادن به مراجع تغییر داد.
او در ادامه تصریح کرد که خودِ توییتر از ما درخواست کرده که به فرهنگ و عقاید ما احترام گذاشته و شرایط ما را بررسی کند.
بنابراین پس از منعکس شدن این مسئله در شورای عالی فضای مجازی، اگر مشکلات حل شود فیلتر توییتر و یوتیوب برطرف خواهد شد.
دسترسی به سرعت ۲۰ مگی در طی برنامه ی ۴ ساله، از دیگر مواردی بود که جهرمی بدان اشاره داشت. او خاطرنشان کرد که تا ۴ سال دیگر متوسط سرعت اینترنت خانگی از ۶-۸ مگابیت بر ثانیه، به حداقل ۲۰ مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.
آذری به اعتراض مردم در خصوص قطعی های اینترنت نیز اینگونه پاسخ داد که اکثر اینترنت کشور از فیبر نوری موجود در جنوب تأمین می شود و با لنگر انداختن کشتی ها ممکن است قطعی ها و اختلالاتی ایجاد شود. او در ادامه به انتقال چگالی توزیع اینترنت به شمال اشاره داشت و بر این نظر بود که این امر می تواند قطعی ها و اختلالات اینترنت را حل کند و کیفیت بهتری را به ارمغان بیاورد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد مسائل مربوط به ماهواره ی مصباح نیز صحبت کرد. او افزود: در برگرداندن ماهواره به ایران نکته ی خاصی نیست، بلکه موضوع مهم پرتاب آن است. ما بنا داریم در این دولت از ظرفیت بخش خصوصی به صورت ۵۱ و ۴۹ استفاده کنیم تا با استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی بتوانیم ماهواره ی خود را در مدار قرار دهیم. از این ماهواره ها یکی مصباح است که حتماً در مورد آن جدی خواهیم بود.
آذری جهرمی در ادامه از اساتیدش تشکر کرد و با اشاره به توانایی های خود گفت اگر در خود توانایی نمی دید، وزیر نمی شد. آذری جهرمی پیش از به اتمام رساندن صحبت های خود به هجمه هایی که علیه او در دوره ی فعالیتش در وزارت اطلاعات وجود دارد پاسخ داد. او گفت در حوزه ی فنی وزارت اطلاعات هیچ زمان مدیر کل شنود نبوده است و این موضوع چیزی نیست جز عملیاتی برای تخریب.
او درخواست حمایت از سوی مردم را داشت زیرا بر این عقیده بود که بدون حمایت مردم موفق نخواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *