۱۰ حقیقت شگفت انگیز در مورد اسپیس-ایکس الون ماسک

۱۰ حقیقت شگفت انگیز در مورد اسپیس-ایکس الون ماسک
  • 1396/6/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

از زمانی که اسپیس-ایکس در حدود ۱۵ سال پیش راه اندازی شده است، این شرکت که زاده ذهن الون ماسک است به معروف ترین نام در صنعت هوا و فضا تبدیل شده است.

گویا آی تی – هدف ماسک استفاده از فناوری موشکی نوآورانه ی این شرکت، نه تنها برای فرستادن توریست ها به فضا است، بلکه او قصد دارد یک اجتماع پایدار روی مریخ تشکیل دهد و هر چه زودتر هم این کار را انجام دهد. او گفته است که هدف او آغاز مأموریت‌های انسانی به این سیاره قرمز رنگ تا سال ۲۰۲۲ است. ما منتظر هستیم.
در ادامه ۱۰ حقیقت جالب را در مورد این شرکت بخوانید.
نام مختصر و جالب
اسپیس-ایکس نام واقعی این شرکت نیست. نام کامل کمپانی، شرکت فناورهای اکتشافی فضا است.
مشارکت های جدید
در سال ۲۰۱۲، اسپیس ایکس، به نخستین شرکت خصوصی فضایی تبدیل شده که با ایستگاه فضایی بین المللی در ارتباط است.
نگاه به آینده
با برقراری اولین ارتباط با ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، اسپیس-ایکس یک کار بی نظیر انجام داد – آزمایش های علمی که اسپیس-ایکس به عنوان محموله حمل می کرد توسط ۱۵ دانشجو طراحی شده بود.
ارتباط با تاریخ
در سال ۲۰۱۷، اسپیس-ایکس با پرواز موشک فالکون ۹ این شرکت از سکوی Launch Complex 39A در مرکز فضایی کندی، به بخشی از یک سنت قدیمی تبدیل شد. مأموریت های فضایی آپولو یازده نیز از این منطقه آغاز شده بود. بعلاوه این اولین بار بود که یک شرکت پس از کنار گذاشتن این مجموعه در سال ۲۰۱۱، دوباره از آن استفاده می کرد.
شکستن مرزها
در سی ام مارس ۲۰۱۷، اسپیس-ایکس اولین نهادی بود که توانستن یک موشک کلاس اوربیتال با قابلیت استفاده مجدد را پرتاب کرده و به پرواز درآورد.
فراتر از موشک ها
اسپیس ایکس تنها برای دنبال کردن هدف خود برای ایجاد یک جامعه در مریخ اقدام به ساخت فضاپیماهای بزرگ نکرده است. این شرکت برای ساخت لباس های فضایی نیز با ناسا همکاری می کند.
وزن بسیار سنگین
کپسول دراگون می تواند تا وزن ۱۳۲۲۸ پوند را به فضا حمل کند. موشک سنگین فالکون که برای سفر به مریخ طراحی شده است، می تواند حدود ۱۱۹۰۰۰ پوند بار حمل کند، که اسپیس-ایکس آن را “جرم معادل یک هواپیمای جت ۷۳۷ می داند که پر از مسافران، خدمه، بارها و سوخت شده باشد”.
پیشگام بودن در بسیاری موضوعات
این شرکت در بسیاری از موضوعات مهم، پیش گام بوده است و برای نمونه می توان به این اشاره کرد که اسپیس-ایکس نخستین شرکت خصوصی است که توانسته است با موفقیت تمام مراحل ساخت و پرتاب موشک را از قبیل تأمین هزینه ها، ساخت، پرتاب و قراردادن آن در مدار و فرود ایمن ان انجام دهد.
بی احترامی در رفتار ماسک کاملا مشهود است!
فضاپیمای دراگون با توجه به آهنگ “Puff the Magic Dragon” نام گذاری شده است. موشک های فالکون ۹ و فالکون سنگین نیز، همانطور که حدس می زنید، بر اساس فالکون هزاره در فیلم‌های جنگ ستارگان نام گذاری شده است. اگر این اسم برای هان سولو (شخصیتی در جنگ ستارگان) مناسب است… چرا اینجا نباشد.

تاکسی فضایی
قرار است از سال ۲۰۱۸ به عنوان بخشی از برنامه سرنشینان تجاری، فضانوردان ناسا به جای تکیه بر حمل و نقل موسسات بین المللی فضایی، مانند روسکوسموس روسیه، توسط موشک های اسپیس-ایکس به فضا سفر کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *