انتشار ویدئویی از هایپرلوپ، با سرعتی بیشتر از ۲۰۰ مایل در ساعت

انتشار ویدئویی از هایپرلوپ، با سرعتی بیشتر از ۲۰۰ مایل در ساعت
  • 1396/6/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

از زمانی که الون ماسک طرح های اولیه خود برای هایپرلوپ را منتشر کرده است، جامعه مهندسی به سرعت در این مسیر گام برداشته است و هایپرلوپ ها دیگر از همه جا سر در می آورند. هایپرلوپ، یک سیستم حمل و نقلی انقلابی است که پتانسیل آن را دارد که انسان ها را با سرعت هایی بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت (۷۴۶ مایل در ساعت) جابه جا کند.
و حالا الون ماسک ویدئویی از یک نمونه آزمایشی را منتشر کرده است که با سرعتی در حدود ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت (۲۰۱ مایل در ساعت) تنها در مدت چند ثانیه مسافتی را در فضا می پیماید و …

گویا آی تی – این رقابت در مقر اصلی SpaceX در هاتورن در کالیفرنیا برگزار شد و طرح برنده– که هایپرلوپ WARR نام دارد – توسط تیمی ۳۰ نفره از دانشجویان دانشگاه فنی مونیخ در آلمان ساخته شده است.
توان هایپرلوپ WARR را یک موتور الکتریکی ۵۰ کیلو واتی تأمین می کند که از فیبر کربن ساخته شده است و وزنی در حدود ۸۰ کیلوگرم (۱۷۶ پوند) دارد.
طرح انتخاب شده، با شکست دادن تیم های رقیب به بیشترین سرعت در زمان حال دست یافته است – و الون ماسک باور دارد که تونل آزمایشی که رقابت ها در آن انجام می شد، در آینده این امکان را فراهم می کند که قطار هایپرلوپ بتواند حتی سریع تر از سرعت صوت حرکت کند.
تبریک به تیم WARR از دانشگاه فنی مونیخ برای برنده شدن در دومین مسابقه ی هایپرلوپ. حداکثر سرعت ممکن ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت که بیش از ۲۰۰ مایل بر ساعت است!!
– الون ماسک ۲۸ آگوست ۲۰۱۷

ممکن است دستیابی به سرعت های بالاتر از سرعت صورت نیز در تونل های هایپرلوپ محقق شود، حتی با توجه به آن که طول آن تنها ۰٫۸ مایل است. اما برای این کار به سیستم های شتاب گیری/ترمز گیری بسیار قدرتمندی نیاز است…
– الون ماسک ۲۰ آگوست ۲۰۱۷

جالب است نه؟ این ویدئوی کامل حرکت این قطار است:

ماسک پس از این مسابقه بیان کرده است که قرار نیست یک هایپرلوپ واقعی مسافربری این نوع فلش های عجیب و غریب را همراه داشته باشد- استفاده از این فلش ها تنها برای آزمایش است.
و شتاب گیری نیز در نسخه مسافربری تا این اندازه ناگهانی نخواهد بود – این تونل آزمایشی تنها ۲/۱ کیلومتر (۷۵/۰ مایل) طول دارد، بنابراین شتاب گیری در آن باید بسیار سریع باشد.
در طراحی های بزرگتر، شتاب گیری باید طوری تنظیم شود که با آسایش همراه باشد، تا مسافران در حین آشامیدن یک لیوان نوشیدنی در کابین های نرم و راحت خود، حتی متوجه آن نشوند.
اگر بخواهیم دقیق تر صحبت کنیم، نسخه مسافری یک هایپرلوپ تأثیر فلش های نوری خیره کننده را (که تنها برای آزمایش طراحی شده اند) نخواهد داشت، و شتاب گیری آن نیز مسافران را ناراحت نخواهد کرد.
۲۸ آگوست ۲۰۱۷- ساعت ۹ بعد از ظهر

ضمنا، تنها دلیلی که سیستم شتاب ‌دهنده باید بسیار سریع و قدرتمند باشد کوتاه بودن تونل است. برای حمل و نقل مسافرات، می توان این فرآیند را در فاصله ای با طول بیش از ۲۰ مایل توزیع کرد، تا هیچ نوشیدنی در قطار به زمین نریزد.
۲۸ آگوست ۲۰۱۷- ۶:۱۶ صبح
سیستم هایپرلوپ با استفاده از آهنرباهایی کار می کند که یک قطار شناور را در درون یک تونل که خلاء جزئی دارد به حرکت در می آورند. با این روش، قطارها بدون اصطکاک با سرعت های بسیار بالا حرکت می کنند که دستیابی به آن ها در صورت وجود مقاومت هوا غیر ممکن خواهد بود. ایده اصلی این سیستم، از لوله های انتقال بادی گرفته شده است که حدود ۱۰۰ سال قبل مورد استفاده قرار می گرفتند.
طبق محاسبات، یک هایپرلوپ ایده آل می تواند با سرعت های بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت (۷۴۶ مایل در ساعت) حرکت کند، و می تواند رقیبی برای هواپیماهای تجاری باشد.
زیرساخت های آزمایشی هایپرلوپ در نوادا و کالیفرنیا ساخته شده است و قرار است که مدل های تمام مقیاسی از آن ها نیویورک و واشنگتن، ابوظبی و دوبی، و پاریس و آمستردام را در سال های آینده به یکدیگر متصل کنند.
حتی سخنانی در مورد استفاده از فناوری هایپرلوپ در زیر آب شنیده می شود که می تواند سفرهای بین قاره ای را ممکن سازد.
اگر این آینده مسافرت است، همه ی ما از آن استقبال می کنیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *