واگذاری سیم کارت مجازی آغاز شد

واگذاری سیم کارت مجازی آغاز شد
  • 1396/6/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

صادق عباسی، معاون بررسی های فنی و صدور پروانه ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پس از آن که بر مطمئن بودن اپراتورهای مجازی بر توانایی ارتباط با اپراتورهای دیگر تأکید داشت، در مورد ارائه ی سرویس های جدید و لزوم خلاقیت در بازار رقابت صحبت کرد.

گویا آی تی – او در ادامه در مورد شرایط اپراتورهای مجازی اینگونه توضیح داد که هر کدام از اپراتورهای اصلی می بایست با دو اپراتور مجازی قرار ببندد. به همین سبب هر سه اپراتور قراردادهای خود را بسته اند و به این ترتیب پنج MVNO پروانه گرفته اند و به وسیله ی قراردادهایی که بسته اند، توانسته اند شماره نیز دریافت کنند.
از این پنج MVNO، دو مورد به طور جدی واگذاری سیم کارت را آغاز کرده اند و یکی از آن ها نیز قرار است سیم کارت های آزمایشی را عرضه کند تا مطمئن شود که قادر به برقراری ارتباط با هر اپراتوری خواهد بود.
صادق عباسی به کارِ سخت MVNOها اشاره داشت و گفت سیم کارت ها فعلا به صورت آزمایشی فعال و عرضه می شوند تا به تدریج مشکلات حل شده و سپس فروش سراسری سیم کارت های مجازی آغاز شود.
معاون بررسی های فنی و صدور پروانه ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ورود اپراتورهای مجازی به بازار را باعث ایجاد رقابت و افزایش حق انتخاب دانست و افزود: کاربران علاوه بر آن که می توانند از سه اپراتور موجود سیم کارت بگیرند، پس از این می توانند از سیم کارت های اپراتورهای مجازی استفاده کنند.
عباسی در پایان سخنان خود به عدم رقابت سیم کارت های مجازی در زمینه ی صوت دیتا با اپراتورهای اصلی اشاره کرد و گفت بازار دست اپراتورهای اصلی است و اپراتورهای مجازی در چنین زمینه هایی امکان رشد نخواهند داشت. اما یک راه وجود دارد که این اپراتورها، یعنی اپراتورهای مجازی، بتوانند در زمینه ی صوت و دیتا نیز با اپراتورهای اصلی رقابت کنند و آن راه این است که اپراتورهای مجازی سرویس های جدید و جذابی داشته باشند، وگرنه عرصه ی رقابت را در این زمینه به اپراتورهای اصلی واگذار خواهند کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *