پورشه ایستگاه شارژ فوق سریع ابداع کرد

پورشه ایستگاه شارژ فوق سریع ابداع کرد
  • 1396/6/10
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شرکت آلمانی پورشه اخیراً روش جدیدی را برای تأمین برق جریان مستقیم شارژهای فوق سریع ابداع کرده است.

گویا آی تی – پورشه شرکت مطرح خودروسازی جهان، که بیش تر در زمینه های تولید محصولات لوکس و اسپرت فعالیت دارد، اخیراً سرمایه گذاری بسیاری روی خودروهای برقی یا خودروهای الکترونیک کرده و قصد دارد تا با گسترش تحقیقات خود، طرح های سودمندی را برای این نوع خودرو در سال های آینده ارائه نماید.
اختراع جدید پورشه در ۸ فوریه سال ۲۰۱۷ در برنامه ی ثبت اختراعات آمریکا ثبت شده است. پورشه اولین شارژر ۳۵۰ کیلو وات جریان مستقیم CS Combo را به بهره برداری رسانده است. این شرکت قصد دارد تا با همکاری دیگر خودروسازان اروپایی تولید این دستگاه های شارژ فوق سریع را به میزان انبوه رسانده و هزاران ایستگاه شارژ فوق سریع را در سراسر اروپا نصب کند.
شاید مهم ترین نکته در مورد ایده ی شارژرهای فوق سریع این باشد که عوامل قدرت مربوط به تأمین برق مورد نیاز خودروهای برقی باید بهینه سازی شوند. برای رسیدن به این هدف و در جهت کاهش حداکثری اتلاف برق، حداقل یک ترانسفورماتور نیاز است که شامل یک سیم پیچ مثلث یا دلتا و ستاره باشد. انرژی به طور یکنواخت به این سیم پیچ ها منتقل می شود و در نتیجه فاز کنترل متعادل شده و باعث کاهش هارمونیک می گردد. به دنبال چنین بهینه سازی ای است که قدرت ایستگاه شارژر افزایش می یابد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *