بررسی مشخصات فنی گوشی های سونی اکسپریا XZ1 و XZ1 Compact

بررسی مشخصات فنی گوشی های سونی اکسپریا XZ1 و  XZ1 Compact
  • 1396/6/12
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

کمپانی ژاپنیِ سونی، امسال در ایفا ۲۰۱۷ از اکسپریا ایکس زد ۱ و اکسپریا ایکس زد ۱ کامپکت رونمایی کرد. این دو را می توان اولین گوشی های هوشمندی دانست که از نسل جدید سیستم عامل آندروید، یعنی آندروید اوریو، بهره می برند. در ادامه، به این دو پرچمدار جدید سونی نگاهی مختصر خواهیم داشت. با گویا آی تی همراه باشید.

گویا آی تی – کمپانی ژاپنیِ سونی، امسال در ایفا ۲۰۱۷ از اکسپریا ایکس زد ۱ و اکسپریا ایکس زد ۱ کامپکت رونمایی کرد. این دو را می توان اولین گوشی های هوشمندی دانست که از نسل جدید سیستم عامل آندروید، یعنی آندروید اوریو، بهره می برند. در ادامه، به این دو پرچمدار جدید سونی نگاهی مختصر خواهیم داشت. با گویا آی تی همراه باشید.
نگاهی به مشخصات فنی گوشی های سونی اکسپریا XZ1 و  XZ1 Compact
الف) طراحی ظاهری:
آن چه که در نگاه نخست می تواند بسیار جلب توجه کند، وجود حاشیه های زیاد صفحه نمایش است. در حالی که کمپانی های دیگر به دنبال کاهش میزان حاشیه های صفحه نمایش هستند، اما سونی همچنان مانند قبل اعتقادی به کاهش حاشیه ها ندارد.
ایکس زد ۱ از صفحه نمایشی ۵٫۲ اینچی و ایکس زد ۱ کامپکت از صفحه نمایشی ۴٫۶ اینچی بهره می برند. هر دو گوشی با استفاده از گوریلاگلس ۵ از نمایشگر خود محافظت می کنند.
بدنه ی فلزی ایکس زد ۱ در کنار طراحی ظریف و باریک آن جلوه ای زیبا و دلپسند به آن بخشیده اند. این در حالی است که ایکس زد ۱ کامپکت، برخلاف ایکس زد ۱، از بدنه ای پلاستیکی بهره می برد و می توان گفت ظاهری زمخت و خشن دارد و چندان به دل نمی نشیند.
نگاهی به مشخصات فنی گوشی های سونی اکسپریا XZ1 و  XZ1 Compact
ب) دوربین:
هم ایکس زد ۱ و هم ایکس زد ۱ کامپکت هر دو دارای سیستم دوربین موشن آی (Motion Eye) هستند، یعنی همان سیستمی که سونی اولین بار آن را در ایکس زد پرمیوم به کار برد.
دوربین اصلی هر دو گوشی ۱۹ مگاپیکسل است و هر دو دارای فناوری Predictive Capture هستند. این فناوری قادر است تصاویر را چند ثانیه پیش از فشار دادن دکمه ی شاتر ضبط کند تا به این وسیله باعث جلوگیری از عدمِ ثبت برخی لحظه های خاص شود.
دوربین سلفی ایکس زد ۱، ۱۳ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی ایکس زد ۱ کامپکت، ۸ مگاپیکسلی.
سایر ویژگی های دوربین این دو گوشی عبارتند از:
• فیلمبرداری ۴K
• عدم استفاده از لرزش گیر اپتیکال تصویر
• استفاده از فناوری SteadyShot (برای جلوگیری از ثبت لرزش در فیلم ها)
• استفاده از اسکن سه بعدی (با استفاده از اسکن سه بعدی می توان با اسکن یک جسم، تصویری سه بعدی از جسم مورد نظر را ثبت کرد.

ج) مشخصات فنی:
هر دو گوشی جدید کمپانی سونی از پردازنده ی هشت هسته ای و ده نانومتری اسنپدراگون ۳۵ بهره می برند. رم آن ها ۴ گیگابایت است و ایکس زد ۱ از حافظه ی داخلی ۶۴ گیگابایتی و ایکس زد ۱ کامپکت از حافظه ی داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره می برند.
سایر ویژگی ها عبارتند از:
• باتری ۲۷۰۰ میلی آمپر
• درگاه مشترک سیم کارت دوم و رمِ میکرو اس دی
• آندروید ۸٫۰ (اوریو)

از ۲۸ شهریور، قرار است ایکس زد ۱ با قیمت ۶۹۹ دلار و از ۱۲ مهر قرار است ایکس زد ۱ کامپکت با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *