تغییر کریستال های آب با قدرت ذهن انسان

تغییر کریستال های آب با قدرت ذهن انسان
  • 1396/6/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

این همان اتفاقی است که اکنون در حال رخ دادن است و در تمام سطوح دانشگاهی صحبت از آن است. اما هنوز راه بسیار زیادی برای رفتن پیش رو داریم. خوشبختانه گروهی از دانشمندان برجسته به دور یکدیگر جمع شده تا اهمیت آن چه در جامعه علمی کنونی دست کم گرفته شده را ثابت کنند: این حقیقت که ماده (پروتون ها، الکترون ها، هر آن چه جرم داشته باشد) تنها واقعیت موجود نیست.

گویا آی تی – ما به دنبال کشف حقیقت وجودی مان هستیم، اما اگر صرفا سیستم های فیزیکی را آزمایش کنیم و چشم خود را بر سایر واقعیت ها و احتمالات (مثل آگاهی و شیوه ای که با ماده تعامل می کند) ببندیم هرگز قادر به انجام این کار یعنی کشف حقیقت وجودی مان نخواهیم بود.
چند سال قبل این دانشمندان اقدام به برگزاری یک همایش بین المللی با موضوع علوم فراماده کردند و برای تاکید بر اهمیت موضوع بیانیه ای صادر کردند. دانشمندان معروفی در همایش مذکور شرکت داشتند که از جمله آنها می توان به این افراد اشاره کرد: دکتر ماریو بی یرگارد و دکتر گری ای. شوارتز از دانشگاه آریزونا، دکتر لیزا میلر از دانشگاه کلمبیا، دکتر آلکساندر موری ارا-آلمیدا، دکتر مارلین شلیتز، دکتر راپرت شلدریک و دکتر چارلز تارت.
با وجود چند صد مقاله علمی معتبر که نتایج قابل توجهی در این حوزه کسب کرده اند اما با این وجود متاسفانه بدنه اصلی دانشگاهی همچنان آن را پس می زند؛ اگر چه عده ای از دانشمندان برجسته دانشگاهی از آن حمایت می کنند. شاید بپرسید بالاخره چه خبر است؟
این مساله که ذهن روی واقعیت دنیای فیزیکی تاثیر گذار است چیز کمی نیست و این امر بارها و بارها از طریق نتایج قابل توجه به دست آمده از تحقیقات جالبی که توسط بعضی از نهادهای دولتی مثل موسسه علوم معرفت‌ بخشانه کالیفرنیا (که بنیانگذارش ادگار میچل بود) صورت گرفته، ثابت شده است.
چرا این دانشمندان (کسانی که بعضا در بالاترین سطوح دولت ها مشغول فعالیت اند) با وجود عدم سندیت قطعی، در حال مطالعه این شاخه از علم هستند.
کاربردهای این نوع علم بسیار زیاد هستند و به عقیده بسیاری از دانشمندان و صاحبنظران، فواید آن بسیار بیشتر از علوم مادی است. البته هرگز نمی توان منکر نقش علوم مادی در پیشبرد انسانیت بود اما گام بعدی ما خواه ناخواه، علوم غیرمادی است. افکار، احساسات، عواطف، آگاهی و … همه و همه با آن چه که تصور می کنیم واقعیت مادی فیزیکی ما باشد در هم تنیده شده اند.
علم آگاهی، پایه و اساس مکانیک کوانتوم است؛ علمی که اساس واقعیت مادی فعلی را به چالش می کشاند.
”من معتقدم آگاهی یکی از اساسی ترین اصول است. به نظر من ماده مشتق از آگاهی است. ما نمی توانیم از آگاهی عقب بمانیم. هر آن چه که از آن صحبت می کنیم، هر آن چه که از آن با عنوان موجود یاد می کنیم، شرط اصلی آن آگاهی است.“

ماکس پلانک، فیزیکدان و برنده جایزه نوبل به خاطر ارائه نظریه کوانتوم

افکار انسان و آب
آزمایشات چهار دهه گذشته این مساله که آیا نیت انسان به تنهایی می تواند روی ویژگی های آب تاثیر گذار باشد یا خیر را بررسی کرده اند. این سوال یکی از علایق تحقیقات طبق جایگزین هم بوده چرا که ۷۰ درصد از بدن انسان از آب تشکیل شده است. اخیرا علاقه به این موضوع با نتایج اعلام شده از سوی پژوهشگران مبنی بر تغییر آبی که تعمدا قصد تغییر آن را داشته اند را می توان با بررسی کریستال های یخ تشکیل شده از نمونه های مختلف آب تشخیص داد. دانشمندان این فرضیه را بررسی کرده و نشان دادند که اگر با تنها با نیت سعی در تاثیرگذاری روی آب داشته باشیم، شکل فیزیکی کریستال های یخ که آب تولید می کند، تغییر خواهد کرد. نتایج این طور نشان می دهند که نیات مثبت موجب تشکیل کریستال های متقارن، منظم و زیبا شده و نیات منفی منجر به شکل گیری کریستال های نامتقارن، بی نظم و زشت می شوند.
”دین رادین“ دانشمند برجسته موسسه علوم معرفت‌ بخشانه کالیفرنیا با همکاری ماسارو اموتو، تاکاشیگه کیزو و نانسی لاند برای تست این فرضیه اقدم به طراحی یک آزمایش کردند.
در توصیف این پژوهش این طور آمده:
در طی سه روز، ۱۹۰۰ نفر در اتریش و آلمان نیات خود را روی نمونه های آب که درون اتاقی در کالیفرنیا که با یک پوشش الکترومغناطیس محافظت می شود، متمرکز کردند. نمونه های آب که نزدیک آب هدف قرار داشتند (افرادی که نیت کرده بودند از این موضوع اطلاع نداشتند) به عنوان کنترل های ”نزدیک مبدا“ عمل می کردند. سایر نمونه هایی که خارج از اتاق با پوشش الکترومغناطیس قرار داشتند به عنوان کنترل های راه دور عمل می کردند. یک عکاس از قطرات یخی که از نمونه های آب در شرایط متفاوت قرار داشتند عکسبرداری کردند و هر تصویر از نظر زیبایی توسط بیش از ۲۵۰۰ قضاوت کننده مستقل مورد ارزیابی قرار گرفت و داده های حاصل شده در اختیار افرادی که هیچ اطلاعی در مورد آزمایش مذکور نداشتند قرار داده شد. نتایج نشان دادند که تصاویر کریستال هایی که آن ۱۹۰۰ نفر با نیات خود سعی در اثرگذاری روی آنها داشتند، زیباتر از کریستال های کنترل نزدیک مبدا، توصیف شدند. نتیجه به دست آمده از این آزمایش یافته های تست آزمایشی قبلی را تائید کرد.
برای مطالعه جزئیات پژوهش اینجا کلیک کنید.
یکی از مطالعات قبلی انجام شده در این حوزه در دهه ۹۰ میلادی و توسط ماسارو اموتو که یکی از مشارکت کنندگان پژوهش جدید است انجام شده بود. وی ایده منجمد کردن آب و مشاهده آن توسط میکروسکوپ را پیشنهاد داد. وی در ابتدا کریستال های آب موجود در شیر آب، آب رودخانه و آب دریاچه را مورد مشاهده قرار داد. وی در آب موجود در شیر آب هیچ گونه کریستال زیبایی که طراحی منحصر به فردی داشته باشد مشاهده نکرد و این امر حتی شامل آب رودخانه ها یا دریاچه هایی که اطراف شهرهای بزرگ قرار داشتند هم می شد. هر چند آب رودخانه ها و دریاچه هایی که در مکان های بکرتری قرار داشتند دارای کریستال های منحصر به فرد و زیبایی بودند.
ضمنا نتایج پژوهش قبلی نشان داد که شکل و ساختار فیزیکی کریستال های آب بعد از شنیدن واژه های خوب، پخش موسیقی زیبا، یا خواندن دعا تغییر می کنند. در شرایط معکوس کریستال های آب تغییر کرده و اشکال کج و معوجی ساخته می شد. برای درخواست تصاویر یا مشاهده بعضی از آنها اینجا کلیک کنید.
در ادامه می توانید کلیپی از مستند What The Bleep Do We Know (محصول سال ۲۰۰۴) را مشاهده کنید که تعدادی از فاکتورهای تائید کننده وجود رابطه میان فیزیک کوانتوم و آگاهی را نشان داده و صحبت هایی در مورد پژوهش اموتو و تاثیر نیات روی کریستال های آب هم می کند. در این مستند دانشمندان و پژوهشگران برجسته ای نظرات خود را بیان داشته و این فیلم موفق به کسب جوایز متعددی شده است.
پیشتر تلاش های اموتو به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بودند. این نوع پژوهش مستقیما سیستم باور بسیاری از دانشمندان را هدف قرار می دهد و علت این امر نیز فرضیاتی از علوم ماده است که تبدیل به عقاید تعصب آمیز شده و این باور را به وجود آورده اند که ذهن هیچ چیز نیست جز فعالیت فیزیکی مغز، و همچنین افکار ما هیچ تاثیری روی ساختارهای فیزیکی بدن یا دنیای مادی ندارند. به همین خاطر است که پژوهش جدید انجام شده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا بعد از سیل حملات و انتقادات انجام شده و به نوعی تکرار روش اموتو است.
قبل از نتیجه گیری نهایی لازم است بدانید که رابطه ذهن-بدن هم حوزه بسیار جذابی است و تنها یکی از مثال هایی است که در آن می توان شاهد تاثیر مستقیم آگاهی روی تغییر سیستم های فیزیکی باشیم.
اثر پلاسیبو هم یکی دیگر از مثال های بسیار جالب و ثابت شده است.
شاید به همین خاطر باشد که افراد بسیار زیادی جذب روش‌های جایگزین برای درمان‌های پزشکی شده‌اند. در این رابطه گارث کوک، در مجله‌ی Scientific American این طور توضیح می‌دهد:
”در بسیاری از تحقیقات علمی ثابت شده که ذهن ما نقش مهمی در درمان بدن یا حداقل سالم نگه داشتن آن ایفا می‌کند. حتی در بعضی از پژوهش‌های علمی ثابت شده که فهم و ادراک ذهنی ما از دنیای پیرامون‌مان، به صورت پیوسته اطلاعاتی در اختیار سیستم دفاعی‌مان گذاشته و آن را راهنمایی می‌کند به طوری که قابلیت و آمادگی ما نسبت به پاسخگویی به تهدیدهای احتمالی آینده را افزایش می‌دهد. کشف این مساله از آن لحظات سرنوشت‌ساز و کلیدی برای من بود؛ یعنی زمانی که متوجه شدم ایده‌ی ذهن و بدن به هم پیچیده نسبت به نظریه‌ی آگاهی زودگذر (ناپایدار) که طبق آن ذهن مستقل از اجزای فیزیکی بدن عمل می‌کند، بسیار علمی‌تر به نظر می‌رسید.“
در سال ۱۹۹۹ یک پروفسور آمار در دانشگاه کالیفرنیا در ارواین پژوهشی جالب با نتیجه ای جالب تر منتشر کرد: آزمایش های فرا روانشناسی در مقایسه با آزمایشاتی که در آنها دوز روزانه آسپیرین به منظور جلوگیری از حملات قلبی به بیماران تزریق می شد، نتایج بسیار بهتری داشتند. ضمنا وی ثابت کرد که این نتایج بسیار قوی تر از پژوهش های صورت گرفته برای اثبات کارآیی داروهایی ضدپلاکت هستند.
افکار، احساسات و عواطف انسانی قدرت تغییر دنیای ما را دارند و در حقیقت جزیی بسیار ضروری در پشت صحنه اعمال ما برای به ثمر نشستن تغییرات محسوب می شوند.
برای مشاهده لیستی از مطالعات علمی انجام شده در مورد پدیده های ذهنی و چگونگی تاثیرگذاری عواطف، افکار و احساسات روی دنیای مادی اینجا کلیک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *