چگونه از فهرست ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش استفاده کنیم

چگونه از فهرست ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش استفاده کنیم
  • 1396/6/14
  • مهدی پیوندی
  • 0

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین و مقرون به صرفه ترین انواع بازاریابی است و چنانچه فهرست مشترکان شما یک فهرست سالم و فعال باشد و البته برخی اصول ایمیل مارکتینگ را رعایت کنید، می توانید فروش خود را به سقف بچسبانید! ما در ادامه این مطلب از سلسله مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ به ذکر پنج تاکتیک می پردازیم که به کمک آنها می توانید به این مهم دست پیدا کنید.

 

  1. استفاده از خبرنامه

یک خبرنامه ایمیلی که به طور منظم به مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ ارسال می کنید، روش بسیار خوبی برای گرم نگه داشتن تنور فروش است. شما می توانید محتوای خبرنامه خود را از مطالب وبلاگ خودتان و یا حتی از سایر سایت های فعال در حوزه فعالیت تان انتخاب کنید.

با ارسال منظم یک خبرنامه سودمند می توانید شهرت خود به عنوان یک متخصص مجرب در حوزه فعالیت تان را تثبیت کرده و رابطه خود با مشترکان تان را تقویت کنید. از آنجایی که به طور مرتب محتوای رایگان و باکیفیت ارسال می کنید، مشترکان شما به بازکردن و خواندن ایمیل های شما عادت خواهند کرد و این عادت، تاثیر خود را در نرخ بازشدن و نرخ کلیک ایمیل های فروش-محور شما نشان خواهد داد.

 

  1. ارسال سلسله وار ایمیل های سریالی

یک روش دیگر برای تعامل با فهرست مشترکان بازاریابی ایمیلی، ارسال سلسه وار ایمیل های سریالی یا قطره ای (یک مجموعه از ایمیل هایی که به صورت خودکار و بر طبق یک زمان بندی مشخص، پشت سر هم ارسال می شوند) است.

به عنوان مثال، می توانید در یک صفحه از سایت خود (صفحه فرود) شرکت در یک دوره رایگان ایمیلی درباره موضوعی که به حوزه فعالیت تان ارتباط دارد را به مخاطبان خود پیشنهاد کنید. هر فردی که در فهرست شما ثبت نام کند، به طور خودکار این سلسله ایمیل ها را به طور مرتب در طی چند ایمیل و در طول چند روز، چند هفته یا ماه دریافت خواهد کرد.

مزیت این مجموعه سلسله وار نسبت به خبرنامه این است که مجبور نمی شوید که هربار محتوای جدیدی را تهیه کنید؛ محتوای مورد نظر را یکبار تولید می کنید، آن را قطعه بندی می کنید و با انجام تنظیمات لازم، آن محتوا بر طبق برنامه زمان بندی مورد نظر شما به شکل خودکار برای مشترکان جدیدتان ارسال خواهد شد.

بهتر است که دو صفحه فرود طراحی کنید؛ یکی برای یک خبرنامه ایمیلی و دیگری برای یک دوره رایگان. سپس مخاطبان خود را به هر دو هدایت کنید و ببینید که کدام یک نرخ تبدیل بیشتری دارد. مخاطبان شما متفاوت هستند، بنابراین همیشه بهتر است که امتحان کنید تا ببینید که چه چیزی برای شخص شما و کسب و کارتان موثرتر واقع می شود.

از این طریق هم مشابه با ارسال خبرنامه، ارزش آفرینی می کنید و به علاوه، مرتباً و به درخواست مستقیم خود مشترک در معرض دید او قرار می گیرید.

 

  1. اطلاع رسانی درباره پیشنهادهای ویژه

یکی از روشهای نسبتاً سنتی در ایمیل مارکتینگ، اطلاع رسانی به مشترکان درباره پیشنهادهای ویژه ای است که به خاطر تعطیلات یا ایام خاصی از سال ارائه می کنید. مثلاً می توانید فروش آخر سال، فروش تابستانه و فروش ویژه ای که به خاطر تخلیه انبار انجام می دهید را از طریق ایمیل به اطلاع مشترکین ایمیل مارکتینگ خود برسانید. به علاوه، می توانید روزهای خاصی مانند روز مادر را به آنها یادآوری کنید، یا حتی یک ایمیل تبریک سالروز تولد برای آنها ارسال کنید که حاوی یک کد تخفیف است.

 

  1. ارائه تخفیف های مخصوص مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ

چه یک خبرنامه معمولی برای مشترکان خود ارسال می کنید، یا مجموعه ای از ایمیل های سریالی، یا ایمیل اطلاع رسانی برای پیشنهادهای ویژه، در هر صورت و در همه آنها می توانید یک کد تخفیف قرار بدهید تا انگیزه خرید مشترکان شما تقویت شود.

امکان ایجاد کدهای تخفیف منحصر به فرد برای تک تک مشترکان وجود دارد، اما بهتر است که از یک کد تخفیف برای همه مشترکان استفاده کنید و برای استفاده از آن محدودیت زمانی تعیین کنید. ضمناً روی این محدودیت زمانی در ایمیل خود تاکید کنید.

این پیشنهاد محدود دو مزیت دارد: اول اینکه مانع استفاده چندباره از کد تخفیف در آینده می شود و دوم، یک حس اضطرار ایجاد می کند که مشترکان فهرست بازاریابی ایمیلی شما را ترغیب می کند تا به جای صبر کردن، همین الآن دست به کار شوند و چیزی را خریداری کنند.

 

  1. اطلاع رسانی درباره مسابقات و هدایایی که از طریق رسانه های اجتماعی ارائه می کنید

شما می توانید از فهرست ایمیل مارکتینگ خود برای تقویت حضورتان در رسانه های اجتماعی استفاده کنید. مثلاً فرض کنید که به منظور جذب ترافیک به صفحه فرود سایت و افزایش مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ تان روی تبلیغات سرمایه گذاری کرده اید، اما تعداد دنبال کنندگان شما در رسانه های اجتماعی به میزان مطلوب نیست. برای افزایش دنبال کنندگان تان در رسانه های اجتماعی می توانید مسابقه، قرعه کشی یا پیشنهادات خاصی که در رسانه های اجتماعی قرار می دهید را از طریق ایمیل به اطلاع مشترکان فهرست بازاریابی ایمیلی خود برسانید.

این استراتژی یک کانال دیگر را نیز برای افزایش تعامل مشترکان فهرست ایمیل تان در اختیار آنها قرار می دهد و نه تنها باعث می شود که آن مشترکین زودتر به قسمت های انتهایی قیف فروش برسند، بلکه این امکان را نیز به وجود می آورد که آن پیشنهادات و مسابقات را به اطلاع دوستان و دنبال کنندگان خود هم برسانند و به عبارتی برای شما بازاریابی دهان به دهان (word of mouth) انجام بدهند. از این طریق برند خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار می دهید و آنها را وارد قیف فروش خود می کنید.

آیا شما هم در کسب و کار خود از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید؟ لطفاً ایده ها و نظرات خود درباره این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *