آموزش غیر فعال سازی Face ID در آیفون X

آموزش غیر فعال سازی  Face ID در آیفون X
  • 1396/6/25
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از مهم ترین و حرفه ای ترین دستاورد های اپل در سال جاری Face ID بوده که در گوشی آیفون X یا آیفون ۱۰ قرار داده شده است. هر چند که بی نظیر است اما در مورد آن نگرانی هایی وجود دارد چرا که بسیار ساده مورد استفاده قرار می گیرد.

اپل ادعا دارد که Face ID تا ۲۰ برابر قوی تر از Touch ID است. مهم نیست که چند نفر از آن استفاده می کنند اما نگرانی از آن جا شروع می شود که مهاجمان، پلیس و دیگر افراد به زور بخواهند از شما بخواهند که با این قابلیت گوشی تان را باز کنید. حتی اگر نخواهید این کار ساده تر از هر روش دیگری می تواند رخ دهد.

زمانی که بخواهیم قانونی به این موضوع فکر کنیم، باید بدانیم که، پلیس تا حکم قانونی نداشته باشد، نمی تواند شما را مجبور کند که با استفاده از Touch ID گوشی تان را باز کنید. در مورد فیس آی دی نیز این موضوع وجود دارد.

اما یک راه سریع و ساده وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید و فیس آی دی را غیرفعال کنید تا بیم مشکل سازی از سوی مهاجمان وجود نداشته باشد.

آموزش غیر فعال سازی  Face ID در آیفون X

زمانی که گوشی تان در دست کسی دیگر است تنها به راحتی با گرفتن دکمه های دو طرف، ( مطابق عکس زیر ) بدین معنی که باید تمام سه دکمه را با هم بگیرید تا این امکان غیرفعال شود. دقت کنید که ما از میزان زمان گرفتن این سه دکمه اطلاعی نداریم اما از آن جا که در زمان اورژانسی و کم باید این موضوع عمل کند، به مدت زمان کوتاه برای گرفتن سه دکمه نیز جواب می دهد.

در گوشی هایی که به IOS 11 ارتقا پیدا می کنند اگر بخواهید تماس ضروری با SOS بگیرید باید ۵ بار دکمه پاور را فشار دهید. در آیفون X هم می توانید به کمک این سه دکمه که در اطراف گوشی قرار دارد، تماس اضطراری را فعال کنید.

آیفون X یکی از گوشی های معروف و تازه متولد شده ی اپل است که با یک سنت شکنی، با نام مستعار آیفون ۱۰ به همراه آیفون ۸ معرفی شده است. گفته شده که قیمت این گوشی در ایران نزدیک به ۱۰ میلیون تومان است. آیا شما حاضر هستید برای داشتن آیفون X به میزان ۱۰ میلیون تومان خرج کنید؟ چه ویژگی از این گوشی را برتر از سایر محصولات اپل می دانید؟

در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *