مقایسه دوربین آیفون ۱۰، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۸

مقایسه دوربین آیفون ۱۰، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۸
  • 1396/6/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بالاخره گوشی های جدید اپل نیز معرفی شدند و به همین سبب در چند روز اخیر بحث ها در مورد این سه گوشی فراوان بوده است. این سه گوشی در قسمت دوربین به نسبت نسل قبلی تغییراتی داشته اند و به همین دلیل در ادامه به دوربین های آیفون ۱۰، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۸ نگاهی خواهیم داشت و آنها را مقایسه خواهیم کرد.

گویا آی تی – بالاخره گوشی های جدید اپل نیز معرفی شدند و به همین سبب در چند روز اخیر بحث ها در مورد این سه گوشی فراوان بوده است. این سه گوشی در قسمت دوربین به نسبت نسل قبلی تغییراتی داشته اند و به همین دلیل در ادامه به دوربین های آیفون ۱۰، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۸ نگاهی خواهیم دشت.

دوربین آیفون ۸

در آیفون ۸ از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 استفاده شده است. این دوربین قابلیت زوم دیجیتال تا پنج برابر و با تثبیت کننده ی اپتیکال تصویر را داراست. دوربین سلفی آیفون ۸ نیز همچون آیفون ۷، ۷ مگاپیکسلی است.
اما آن چیزی که در دوربین آیفون ۸ جدید و قابل توجه است، استفاده از ۴ چراغ LED در آن برای تصویربرداری Slow Synce است. این قابلیت باعث می شود که در محیط های کم نور و بی نور، بتوان با روشن کردن فلاش و کاهش سرعت شاتر، عکس های روشن و با کیفیتی ثبت کرد. به گفته ی اپل، سنسور دوربین آیفون ۸ بسیار سریع تر از آیفون ۷ است. آیفون ۸، ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۶۹۹ دلار در ۲۲ سپتامبر عرضه می شود.

دوربین آیفون ۸ پلاس


در آیفون ۸ پلاس از دوربین دوگانه استفاده شده است. هر دوی این دوربین ها ۱۲ مگاپیکسلی بوده و دریچه دیافراگم یکی از آن ها f/1.8 و دیگری f/2.8 است. در آیفون ۸ پلاس نیز همچون آیفون ۸ و آیفون ۷ از دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی استفاده شده است.
آیفون ۸ پلاس نیز مانند آیفون ۸ از ویژگی Slow Synce برخوردار است. اما مورد قابل توجهی که در دوربین آیفون ۸ پلاس به چشم می خورد قابلیت Portrait Lighting است. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که پرتره هایی با نورپردازی استودیویی ثبت کند.
قیمت آیفون ۸ پلاس از ۷۹۹ دلار شروع می شود و تاریخ عرضه ی آن ۲۲ سپتامبر خواهد بود.

آیفون ۱۰

مقایسه دوربین آیفون 10، آیفون 8 پلاس و آیفون 8
دوربین آیفون ۱۰ نیز همچون آیفون ۸ پلاس و آیفون ۷ پلاس دوگانه است. اما تنها تفاوتی که در ظاهر آن ها وجود دارد این است که دوربین های آیفون ۱۰ یا همان آیفون ایکس به صورت عمودی در کنار هم قرار گرفته اند. علاوه بر دوگانه بودن، دوربین های آیفون ۱۰ در چند ویژگی دیگر نیز با دوربین های آیفون ۸ پلاس اشتراک دارند ویژگی هایی مانند ده برابر زوم دیجیتال، دو برابر زوم اپتیکال، قابلیت Portrait Mode، قابلیت Portait Lighting و … .
اما با وجود آن که لنز واید گوشی همچون آیفون ۸ پلاس دارای دریچه دیافراگم f/1.8 است، ولی دریچه دیافراگم لنز تله فوتوی آیفون ۱۰، بر خلاف آیفون ۸ پلاس، f/2.4 است که امکان ثبت تصاویر بهتری در محیط های کم نور را فراهم می کند. همچنین در آیفون ۱۰ از تثبیت کننده ی اپتیکال برای هر دو دوربین استفاده شده است، این در حالی است که آیفون ۸ پلاس و آیفون ۷ پلاس چنین قابلیتی ندارند.

و سر انجام آن که در دوربین جلوی آیفون ۱۰ از ویژگی TrueDepth استفاده شده است. این ویژگی، علاوه بر آن که باعث ارائه ی قابلیت Face ID برای باز کردن گوشی می شود، می تواند موجب ثبت پرتره هایی بسیار عالی شود.
قیمت آیفون ۱۰ از ۹۹۹ دلار شروع می شود و تاریخ ارائه ی آن ۲۷ اکتبر است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *