مقایسه نسبت اندازه نمایشگر به بدنه آیفون ۱۰، ال جی V30 و شیائومی Mi Max 2

مقایسه نسبت اندازه نمایشگر به بدنه آیفون ۱۰، ال جی V30 و شیائومی Mi Max 2
  • 1396/6/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آنچه که در سال ۲۰۱۷ در میان پرچمداران معرفی شده ی هر برند دیده می شود، یکی طراحی نمایشگر بدون حاشیه است و دیگری استفاده از دوربین دوگانه. گوشی جدید آیفون ۱۰ یا همان آیفون ایکس نیز مانند سایر پرچمداران از طراحی بدون حاشیه بهره برده است.

گویا آی تی – گویا کاربرانِ گوشی های هوشمند، طراحی گوشی ای را بهتر و حرفه ای تر می دانند که توانسته باشد نسبت اندازه ی نمایشگر به بدنه را بالاتر ببرد. نخستین بار، شیائومی می میکس در سال ۲۰۱۶ به این نکته توجه زیادی کرد و از آن پس سایر برندها نیز این امر را مورد توجه قرار دادند.
با توجه به همین نکته، قصد داریم نسبت اندازه ی نمایشگر به بدنه ی سه گوشی آیفون ۱۰، ال جی وی ۳۰ و شیائومی می میکس۲ را با یکدیگر مقایسه کنیم. با گویا آی تی همراه باشید.

مقایسه ی نسبت اندازه ی نمایشگر به بدنه  آیفون ۱۰، ال جی V30 و شیائومی Mi Max2

گفته شد که شیائومی می میکس در سال ۲۰۱۶ اولین گوشی هوشمندی بود که نسبت اندازه ی نمایشگر به بدنه را بسیار زیاد در نظر گرفت. چند روز پیش نیز که محصول جدید شیائومی، یعنی می میکس ۲، عرضه شد دیده شد که این امر باری دیگر مورد تأکید قرار گرفته است.


از سوی دیگر، ال جی وی ۳۰ نیز به این نکته توجه داشته و آن را به خوبی به کار گرفته است. به همین دلیل برای مقایسه ی نسبت اندازه ی نمایشگر به بدنه محصول جدید آیفون، یعنی آیفون ۱۰، با گوشی های دیگر، برآن شدیم که این دو گوشی را با آیفون ۱۰ مقایسه کنیم و نتیجه چیزی نبود جز در رده ی آخر قرار گرفتنِ آیفون ۱۰٫

نسبت اندازه ی نمایشگر به بدنه ی هر یک از این سه گوشی به قرار زیر است:
• LG V30: 83.24%
• Xiaomi Mi Mix 2: 82.63%
• Apple iPhine X: 81.49%

همانطور که ملاحظه می کنید، ال جی وی ۳۰ بالاترین نسبت اندازه ی نمایشگر به بدنه را دارد و شیائومی می میکس ۲ در رده ی بعدی قرار گرفته است. این در حالی است که سال گذشته شیائومی می میکس بالاترین نسبت را داشت. ذکر این نکته لازم است که گرچه آیفون ۱۰ در رده ی آخر این مقایسه قرار گرفته است، اما باز هم به سبب رقم بالای ۸۰ درصدِ نسبت اندازه ی نمایشگر این گوشی به بدنه، می توان آن را در زمره ی گوشی های برتر، از لحاظ نسبت اندازه ی نمایشگر به بدنه، قرار داد.


نکته ای دیگر که ذکرِ آن لازم می نماید این است که گلکسی اس ۸ نیز از نسبت بالایی برخوردار است اما طراحی انحنادارِ آن باعث می شود که نتوان عدد دقیقی برای این نسبت به دست آورد و به همین سبب ما از آن در این مقایسه استفاده نکردیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *