اعلام زمان عرضه و قیمت آیفون ایکس در ایران

اعلام زمان عرضه و قیمت آیفون ایکس در ایران
  • 1396/6/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بسیاری از دوستداران و طرفداران آیفون در ایران، پس از رونمایی گوشی های جدید آیفون توسط شرکت اپل منتظر اعلام قیمت گوشی های جدید این برند در ایران هستند. در این نوشته قصد داریم به به بررسی قیمت های احتمالی گوشی جدید آیفون ایکس در ایران بپردازیم.

گویا آی تی – اندکی پیش شرکت اپل از گوشی های جدید خود یعنی آیفون ۸ (iPhone 8)، آیفون ۸ پلاس (iPhone 8 Plus) و آیفون ایکس (iPhone X )، در سالن همایش استیو جابز رونمایی کرد. شرکت اپل گوشی آیفون ایکس را به مناسبت دهمین سالگرد گوشی های آیفون طراحی کرده است. گوشی های جدید آیفون بزودی وارد بازار جهانی می شوند اگرچه زمان دقیق ورود آن ها به بازار ایران مشخص نیست.
اگر چه شرکت اپل قیمت گوشی های جدید آیفون را اعلام کرده است، اما در حال حاضر هنوز قیمت های گوشی های آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس در ایران مشخص نیستند. این در حالی است که برخی از خبرهای منتشر شده در مورد قیمت گوشی های جدید آیفون در ایران قیمت های بسیار بالایی را برای این گوشی ها در نظر گرفته اند. به عنوان نمونه در یکی از لیست های منتشر شده توسط یکی از فروشگاه های آنلاین محصولات اپل در ایران، برای آیفون ایکس ۲۵۶ گیگابایتی قیمت ۱۱ میلیون و برای آیفون ایکس ۶۴ گیگابایتی قیمت ۸٫۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مشخصات آیفون ایکس

همان طور که گفتیم اپل گوشی آیفون ایکس را به مناسبت ده ساله شدن گوشی های آیفون رونمایی کرده است.
در جدول زیر می توانید مشخصات این گوشی زیبا را مشاهده کنید:

در مورد قیمت آیفون ایکس در ایران با احتساب هر دلار ۳۹۰۰ تومان، به اعداد زیر می رسیم

• آیفون ایکس ۶۴ گیگا بایتی با قیمت پایه ی ۹۹۹ دلار: ۳ میلیون و ۸۹۶ هزار تومان
• آیفون ایکس ۲۵۶ گیگا بایتی با قیمت پایه ی ۱۱۴۹ دلار: ۴ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان

اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که ارقام فوق نشان دهنده ی قیمت های نهایی آیفون ایکس در ایران نیستند، چرا که در محاسبه ی فوق، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های گمرک منظور نشده اند. بر اساس اظهارات نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری در سال گذشته، تعرفه ی واردات تلفن همراه به کشور ۵ درصد و مالیات بر ارزش افزوده ی آن ۹ درصد می باشد. با در نظر گرفتن این دو مورد، در نهایت می توان قیمت آیفون ایکس را به صورت تخمینی به صورت زیر محاسبه نمود:
• آیفون ایکس ۶۴ گیگا بایتی: ۴ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۴۰۰ تومان
• آیفون ایکس ۲۵۶ گیگا بایتی: ۵ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۴۵۰ تومان

تجربه ی فروش گوشی های تازه رونمایی شده ی آیفون، نظیر آیفون ۷ نشان می دهد که در ابتدای ورود گوشی جدید آیفون به بازار، این گوشی با قیمت های بسیار بالا توسط قشر مرفه جامعه خریداری می شوند و سپس بعد از مدتی قیمت های این گوشی ها شکسته شده و به تدریج کاهش می یابد.

پیش سفارش آیفون ایکس از تاریخ ۵ آبان آغاز می شود و از روز ۱۲ آبان ماه این گوشی ها وارد بازار می شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *