حسرت خریداران آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از نبود چند ویژگی خاص

حسرت خریداران آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از نبود چند ویژگی خاص
  • 1396/6/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

امسال هم همانند سال‌های پیش اپل به یک‌باره از چندین آی‌فون خوب پرده‌برداری کرد. اسمارت‌فون‌هایی که گل سر سبدشان آی‌فون X بود. در واقع آی‌فون ۸ و ۸ پلاس در برابر آی‌فون X از نظر ظاهری، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حرف زیادی برای گفتن ندارند و خیلی معمولی به‌نظر می‌رسند.

گویا آی تی – امسال هم همانند سال‌های پیش اپل به یک‌باره از چندین آی‌فون خوب پرده‌برداری کرد. اسمارت‌فون‌هایی که گل سر سبدشان آی‌فون X بود. در واقع آی‌فون ۸ و ۸ پلاس در برابر آی‌فون X از نظر ظاهری، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حرف زیادی برای گفتن ندارند و خیلی معمولی به‌نظر می‌رسند. اگرچه این دستگاه‌ها جایگزین آی‌فون ۷ و ۷ پلاس شده‌اند، ولی هنوز کمبودی‌هایی در آن‌ها حس می‌شود.

طراحی جدید

اشتباه برداشت نکنید، طراحی آی‌فون ۸ و ۸ پلاس خوب است. اما دیگر پس از چهار سال طراحی تکراری، به‌نظر وقتش بود که تغییر و تحولی ایجاد می‌شد. مسلما پنل شیشه‌ای پشت دستگاه زیبا بوده و ظاهر جذابی به هندست‌ها می‌دهد، اما اصل طراحی مشابه گذشته است.

نمایشگر بدون حاشیه

مدتی بود که عکس‌هایی از آی‌فون ۸ بدون حاشیه نمایشگر در اینترنت منتشر می‌شد که برشی در بالای پنل داشت. تصور می‌کردیم که اگر این طراحی مربوط به محصولات اپل باشد، نسخه نهایی متفاوت و زیباتر خواهد بود که البته در نهایت شاهد استفاده از این سبک طراحی در آی‌فون X هستیم.

گواهی IP68

چند سالی می‌شود که دستگاه‌های اپل گواهی IP67 دارند و این یعنی افتادن گوشی در یک گودال کم عمق آب هم می‌تواند دارای ریسک باشد. البته این‌طور به‌نظر می‌رسد که شرکت قصدی برای تغییر این وضعیت ندارد، چون هم آی‌فون‌های ۸ و هم آی‌فون X دارای همین گواهی هستند.

صفحه‌نمایش ۱۲۰Hz

تجهیز آی‌پدهای جدید به صفحه‌نمایش ProMotion 120Hz باعث شده است که رابط کاربری خیلی نرم‌تر و زیباتر اجرا شود. استفاده از این مدل صفحه‌نمایش می‌توانست برای آی‌فون ۸ یک تحول بسیار بزرگ باشد که ظاهرا اپل آن را صلاح ندانسته است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *