در خرید آیفون ۸ عجله نکنید؛ امتیاز متوسط سطح تعمیر پذیری آیفون ۸

در خرید آیفون ۸ عجله نکنید؛ امتیاز متوسط سطح تعمیر پذیری آیفون ۸
  • 1396/7/2
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

وب سایت iFixit بعد از آن که آیفون ۸ را مورد کالبد شکافی قرار داد، به سطح تعمیر پذیری این گوشی، نمره ی متوسط داد.

گویا آی تی – آیفون ۸، که امروز رسماً به بازارهای جهانی وارد شده، همچون آیفون ۸ پلاس توانسته در آزمون سطح تعمیر پذیری از ۱۰ امتیاز، امتیازِ ۶ را از آنِ خود کند و این نشان از آن دارد که آیفون ۸ به نسبت آیفون ۷ پلاس، در سطح تعمیر پذیری یک امتیاز کمتر کسب کرده است.
در گوشی آیفون ۸، برای دو قطعه ی صفحه نمایش و باتری، که معمولاً بیشترین آسیب دیدگی متوجه آن ها است، دسترسی خوب و مستقیمی فراهم شده است. در حالی که آسیب دیدگی درگاه لایتنینگ در گوشی های قبلی آیفون یکی از مواردی بود که بارها اتفاق می افتاد، به سبب استفاده از فناوری شارژ بی سیم در آیفون ۸، احتمال آسیب دیدگی درگاه لایتنینگ بسیار کاهش یافته است.
اما یکی از چیزهایی که سطح تعمیر پذیری آیفون ۸ را پیچیده تر و سخت تر کرده اند، احتمالاً آب بندی دستگاه و مقاوم کردن آن در برابر رطوبت و گرد و غبار است. ولی همین مقاومت بالای گوشی در برابر رطوبت و گرد و غبار، به این معنی است که آیفون ۸ نیازی به تعمیرات سخت برای نفوذ مایعات ندارد.
بر طبق ادعای نماینده ی شرکت اپل در طی معرفی آیفون ۸، شیشه های استفاده شده در قسمت های جلویی و عقبی آیفون، مقاوم ترین شیشه هایی هستند که تا به حال برای گوشی های هوشمندی ارائه شده اند. این ادعا تاکنون به اثبات نرسیده، اما آن چیزی که مهم است این است که تعویض شیشه ی پشتی آیفون ۸ بسیار مشکل است. افزون بر این، آنچنان که وب سایت iFixit می‌گوید، قطعات سخت افزاری پایینی آیفون ۸، در زیر کابل ها و براکت ها گیر افتاده و این امر تعمیر آن را به امری مشکل مبدل می سازد.
باتری آیفون ۸، به نسب باتری آیفون ۷، کوچکتر است ولی حسگر دوربین آن به نسبت حسگر دوربین آیفون ۷، بزرگتر است و در عین حال، رزولوشنی برابر با رزولوشن تصویر آیفون ۷ دارد. این امر نشان از آن دارد که پیکسل های موجود در سنسور آیفون ۸ بزرگتر از آیفون ۷ هستند. افزون بر این، آیفون ۸ از رم ۲ گیگابایتی، مودم MDM9655 کوالکام و ماژول NFC ساخت کمپانی NXP برخوردار است.
باید منتظر بود و دید که آیا تعمیرپذیری سخت تر آیفون ۸ به نسبت آیفون ۷ و سایر ویژگی های آن، چه تأثیری در میزان فروش آن دارند؟!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *