ایلان ماسک جنگ جهانی سوم را پیش بینی کرد!

ایلان ماسک جنگ جهانی سوم را پیش بینی کرد!
  • 1396/7/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا و اسپیس اکس در یکی از توییت های خود در روز دوشنبه جنگ جهانی سوم را پیش بینی کرده است. این پیش بینی نه بر اساس آزمایش های هسته ای کره شمالی بلکه بر اساس نگرانی از بابت هوش مصنوعی است. او هوش مصنوعی را تهدیدی می داند که کره شمالی در رتبه ی پایین تری نسبت به آن قرار دارد. از نظر ایلان ماسک رقابت در تولید هوش مصنوعی برتر در سطح ملی، ممکن است به جنگ جهانی سوم ختم شود.

گویا آی تی – توییت اخیر ایلان ماسک در حقیقت پاسخی است به اظهار نظر اخیر رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، در مورد هوش مصنوعی. ولادیمیر پوتین در این اظهار نظر گفته بود که نه تنها آینده ی روسیه بلکه آینده ی نوع بشر وابسته به هوش مصنوعی است. او اظهار کرده بود که هر کسی که رهبری این حوزه را بر عهده بگیرد، قانون گذار جهان خواهد شد.
در حال حاضر، و بر اساس گفته ی یکی از مدیران اجرایی صنعت فناوری، آمریکا، چین و هند پیشگامان رقابت در زمینه ی هوش مصنوعی هستند. این در حالی است که ایلان ماسک عقیده دارد که دیگر کشورها نیز تلاش خواهند نمود که به هر نحوی خود را در این رقابت وارد سازند. او در توییت خود می گوید که دولت ها نیازی به پیروی از قوانین معمول ندارند. کشورها در صورتی که نیاز وجود داشته باشد، تلاش می کنند تا به وسیله ی تهدید، هوش مصنوعی توسعه داده شده توسط دیگر کشورها را به دست آورند.
او در پاسخ یکی از توییت های خود پیش بینی می کند که سامانه ی هوش مصنوعی بتواند آغازگر یک جنگ باشد. او بارها هشدارهایی را نسبت به خطرات هوش مصنوعی بیان کرده و خواستار برقراری مقرراتی جدید برای امنیت عمومی در این زمینه شده است. او نگرانی خود را از هوش مصنوعی در قالب اپن ای آی، یک شرکت تحقیقاتی غیرانتفاعی هوش مصنوعی، و نورالینک، یک شرکت تازه کار در زمینه ی ساخت دستگاه هایی که امکان برقراری ارتباط با کامپیوتر از طرق مغز انسان را داشته باشند، بیان کرده بود.
وی حتی برخوردهایی با برخی از افراد فعال در زمینه ی هوش مصنوعی، نظیر مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک داشته است. چندی پیش مدیر عامل فیس بوک سخنان ایلان ماسک در زمینه ی هوش مصنوعی را «بسیار غیر مسئولانه» خوانده بود. در مقابل ماسک درک زاکربرگ را از این موضوع «محدود» توصیف کرده بود.
ماسک در یکی از مصاحبه هایش می گوید: مدت زیادی بود که من سعی داشتم خطرات هوش مصنوعی را بازگو کنم ولی در واقع صحبت های من هیچ تأثیری نداشتند. به همین سبب بود که من به این نتیجه رسیدم که ما باید تلاش کنیم که هوش مصنوعی را در مسیری خوب توسعه دهیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *