هشدار ناگهانی اوباما به مارک زاکربرگ چه بود؟

هشدار ناگهانی اوباما به مارک زاکربرگ چه بود؟
  • 1396/7/8
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

گفتگوی اوباما و زاکربرگ دو ماه پیش از شروع به کار ترامپ انجام شد. که بعد از مدتها پرده از مضمون این گفتگو برداشته شده است.

گویا آی تی – طبق گزارش واشنگتن پست باراک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا طی یک گفتگو از مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ، درخواست کرده که مساله تهدید اخبار جعلی و نشر اطلاعات کذب سیاسی را با جدیت تمام دنبال کند. اوباما هشدار داده که اگر فیس بوک و دولت امریکا گام های جدی در راستای حل این مساله برندارند در انتخابات ریاست جمهوری بدی شاهد وخیم‌ تر شدن اوضاع خواهیم بود. زاکربرگ ادعای ”تاثیرگذاری اخبار جعلی فیس بوک روی انتخابات امریکا را ”احمقانه“ توصیف کرد و اوباما با وی ۹ روز بعد از رد ادعای مذکور از طرف مدیرعامل فیس بوک بوده است؛ یعنی دقیقا دو ماه قبل از شروع به کار ترامپ.
طبق اطلاعات مختصری که منابع آگاه از این گفتگو منتشر کرده‌ اند زاکربرگ وجود اخبار جعلی را تصدیق می‌ کند اما به اوباما گفته که این پدیده آن چنان که گفته می شد گسترده نبود و ضمنا راه حل ساده ای برای برطرف کردن آن هم وجود نداشت. منابع آگاه اضافه کرده اند اوباما امیدوار بود این گفتگو که در خلال یکی از گردهمایی های سران جهان در پرو انجام شد، چشمان زاکربرگ را به روی این مساله باز کند. با توجه به پیروزی ترامپ در انتخابات دستیاران اوباما انتظار داشتند مسئولان فیس بوک کارهای بیشتری در این رابطه انجام می دادند. در گزارشات این طور آمده بود که فیس بوک بعضی از عناصر عملیات‌ های اطلاعاتی روسیه در ژوئن ۲۰۱۶ را شناسایی و نتایج یافته های خود را به FBI گزارش کرده بود. فیس بوک با همکاری FBI سعی در دفع این حملات کرده بود.
فیس‌ بوک در زمینه مدیریت اخبار جعلی با انتقادت بسیاری رو به رو بوده است. از آن ماه به بعد فیس بوک تبلیغات صفحاتی که اخبار جعلی منتشر می‌ کردند را مسدود کرده و کمپینی برای آگاه کردن کاربران برای شناسایی اخبار جعلی راه اندازی کرده است. زاکربرگ هفته گذشته اعلام کرد تلاش های بیشتری برای ارتقا استانداردهای شفافیت فیس بوک انجام خواهد داد و از این پس آگهی های سیاسی که در ازای دریافت پول در صفحات فیس بوک درج شده اند باید قابل ردیابی باشند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *