گلکسی نوت ۸ بهترین دوربین برای تصویربرداری

گلکسی نوت ۸ بهترین دوربین برای تصویربرداری
  • 1396/7/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اخیراً آزمایشگاه DxOMark دوربین آیفون ۸ پلاس را با ۹۴ امتیاز به عنوان بهترین دوربین در میان اسمارت فون ها معرفی نمود. اما در همین روزهای اخیر همین آزمایشگاه امتیاز ۹۴ را به دوربین گلکسی نوت ۸ داده تا برای آیفون ۸ پلاس یک رقیب قدرتمند پیدا شود. درست است که هر دوی این اسمارت فون ها از امتیاز ۹۴ برخوردارند اما این امتیاز، مجموع امتیازهای آن هاست و هر یک در هر بخش امتیاز  متفاوتی کسب کرده اند. ولی در این بین نکته ی جالب این است که در قسمت تصویربرداری، دوربین گلکسی نوت ۸، امتیاز ۱۰۰ را از آنِ خود کرده است.

گویا آی تی – آنچنان که این آزمایشگاه اعلام کرده، کسب امتیاز ۱۰۰ در قسمت تصویربرداری توسط گلکسی نوت ۸ به سبب زوم بسیار عالی تا ۴X، فوکوس خودکار سریع، ثبت رنگ ها به صورت شفاف و نویز بسیار کم در محیط های کم نور بوده است.

در کنار این موارد، ثبت تصاویر بوکه و کم بودن جزئیات در بعضی از محیط های کم نور از نقاط منفی دوربین گلکسی نوت ۸ در کسب نمره بوده اند. (برای آگاهی بیشتر از جزئیات دوربین گلکسی نوت ۸ کلیک کنید.)

اما در قسمت فیلمبرداری، بر طبق آزمایش های آزمایشگاه DxOMark دوربین گلکسی نوت ۸ سرعت فوکوس خودکار خوبی داشته و در محیط های کم نور و پر نور از نویز بسیار کمی برخوردار بوده است. این دو در کنار رندر کردن خوب رنگ ها، از نقاط مثبت قسمت فیلمبرداری دوربین گلکسی نوت ۸ هستند.
گلکسی نوت 8

اما عدم وجود امکان پایش سوژه به وسیله ی فوکوس خودکار و لرزش های فیلم به هنگام فیلمبرداری از جمله نقاط منفی این دوربین به حساب آمده اند.

در کلیت امر، می توان حدس زد که دوربین دوگانه ای که در نوت ۸ استفاده شده و فیلم های بدون نویز نقشی اساسی در کسب ۹۴ امتیاز توسط دوربین این گوشی داشته اند.

در آخر گفتنی است که به زودی گوگل پیکسل ۲ توسط گوگل معرفی خواهد شد و امکان آن که این گوشی بتواند صدر جدول را از آیفون ۸ و گلکسی نوت ۸ بگیرد کم نیست. این امر در سال پیشین روی داد، هنگامی که گوشی های گوگل با کسب ۸۹ امتیاز بالاترین امتیاز را از آزمایشگاه DxOMark کسب کردند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *