همین حالا اسم خود را در گوگل جستجو کنید

همین حالا اسم خود را در گوگل جستجو کنید
  • 1396/7/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

یکی از ابزارهای پرکاربرد برای یافتن پاسخ بسیاری از پرسش ها گوگل است. مردم پاسخ درصد بالایی از سوالات خود را در گوگل جست و جو می کنند و همین امر اگر چه دارای وجوه مثبت بسیاری است، با این حال می تواند برای یک فرد به عنوان یک کارآفرین به چیزی نامطلوب تبدیل شود.

گویا آی تی – نتیجه ی نظرسنجی انجام شده در مؤسسه ی Job-Hunt.org می گوید که ۴۰٫۶ درصد از کارفرمایان به هنگام استخدام کارمندان خود نام وی را در گوگل سرچ کرده و به نتایجی که در صفحات اول گوگل نشان داده می شود، توجه می کنند. چنین جست و جویی توسط سرمایه گذاران و افرادی که قصد همکاری با یک کارفرمای جدید را دارند نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از همین روست که ابزار جست و جوی گوگل می تواند موقعیت شغلی و حرفه ای یک فرد را تحت تأثیر قرار دهد. به همین سبب مؤسسه ی Job-Hunt.org نتایج نظرسنجی و تحقیقاش را برای حفظ حسن شهرت کارفرمایان مهم تلقی می کند.
سوزان پی.جویس کارشناس کاریابی آنلاین و مدیر این مؤسسه می گوید که شاید بسیاری از مردم گمان کنند که اگر گوگل در مورد آنان نکته ای را منتشر کرد، دیگر کاری از دستشان بر نمی آید. اما در واقع این امکان وجود دارد که با برخی اقدامات کاری کرد که دیگران مناسب ترین تصویر آنلاین را از فرد ببینند.
برای ایجاد چنین تصویری نکات زیر را در نظر داشته باشید:

با سیستم گوگل آشنا شوید

بسیاری از مردم می پندارند که گوگل سایتی جادویی است که می تواند به تمامی سؤالات آنان پاسخ دهد. شاید عده ی کمی در مورد کارکرد گوگل فکر کرده باشند. البته واقعیت این است که این موتور جست و جوی محبوب هنوز هم تمام رازهای خود را افشا نکرده است، با این حال ما تا اندازه ای می دانیم که گوگل به طور کلی چگونه نتایج جست و جوی خود را نشان می دهد.
در درجه ی اول موتور جست و جوی گوگل اینترنت را با استفاده از ربات، مورد جست و جو قرار می دهد و موضوع صفحات مختلف آن را بررسی می کند. به همین علت است که وقتی شخصی مثلاً کلمه ی «کامپیوتر» را جست و جو می کند، همه ی سایت هایی که در آن ها برای چندین بار از کلمه ی «کامپیوتر» یا کلمات مرتبط با آن استفاده کرده اند، در نتیجه ی گوگل نشان داده خواهند شد.
هر چه وب سایتی دارای اطلاعات درست تر و معتبرتری باشد قدرت بیشتری دارد. قدرت وب سایت ها در مکان نمایش نتایج جست و جوی گوگل از اهمیت برخوردار است. به همین سبب است که نتایج اولیه و صدر جدول جست و جوی گوگل اغلب متعلق به وب سایت های مشهور می باشد.
با توجه به نکات گفته شده، پس از آن که شما یا فردی دیگر نامتان را در گوگل مورد جست و جو قرار دهید، در ابتدا صفحات اجتماعی، سپس وبلاگ های حرفه ای و در مرتبه ی بعدی، در صورت بالا بودن رتبه ی وب سایتتان، نام شرکت شما نمایش داده خواهد شد.

چگونه مراقب نتایج جست و جوی گوگل در مورد نامتان باشید؟

همان طور که گفتیم پس از آن که شما یا فردی دیگر نامتان را در گوگل جست و جو کردید، به احتمال زیاد اولین صفحاتی که شامل نام شما باشند، شبکه های اجتماعی با نام شما خواهند بود.
باید مراقب باشید که در صورتی که در صفحات شبکه ی اجتماعی با نام خود مطالب نامناسب و حرف و حدیث دار منتشر کرده باشید، این مطالب به همراه نام شما توسط سرمایه گذاران و همکاران بالقوه قابل مشاهده خواهد بود و احتمال کنار رفتن آنان از همکاری با شما را افزایش خواهد داد. توصیه می شود تا در صورت علاقه به انتشار مطالب جنجال برانگیز آن ها را نه با نام خود بلکه با نامی مستعار در شبکه های اجتماعی منتشر نمایید تا بدین ترتیب به عنوان مدیر یک مجموعه موقعیت های سرمایه گذاری و همکاری بالقوه را از دست ندهید.
یکی از دیگر مشکلاتی که در مقام یک مدیر ممکن است به آن بربخورید، زمانی است که نام و نام خانوادگی شما پرتکرار باشد. در این صورت این احتمال وجود دارد تا صفحات نامناسبی با نام شما در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین و … وجود داشته باشد. برای مقابله با این وضعیت بهتر است که همواره در شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و وب سایتتان در کنار نام خود، نام شرکتتان را نیز درج کنید و برای اطمینان بیشتر خلاصه ای از فعالیت های خود یا بیوگرافی تان را به آن اضافه نمایید.
یکی از نکاتی که در شبکه های اجتماعی باید به آن ها توجه داشت این است که مناسب تر آن است که نامتان در تمامی شبکه های اجتماعی، ایمیل، وبلاگ و وب سایت های مرتبط با شما مشابه باشد. گذشته از این شاید اولین چیزی که در مورد شما در نتایج جست و جوها به چشم می‌آید تصویر نمایه ی حساب شما در گوگل است، به همین علت باید در انتخاب صحیح این نمایه دقت کافی به عمل آید.

نکته ی دیگری که جویس بر آن تأکید دارد، اهمیت پروفایل متمرکز و کامل لینکدین است. او می گوید حداقل ۵۰۰ رابطه در لینکدین مورد نیاز است تا بتواند مدیر یک کسب و کار را با توجه کافی مواجه سازد و به موفقیت بیشتر آن تجارت کمک نماید. شبکه ی لینکدین به دیگران نشان می دهد که شما چقدر در حرفه ی خود مورد توجه هستید.

انتشار اطلاعات مناسب در گوگل

جهت ایجاد یک تصویر مناسب از خودتان به عنوان یک کارآفرین لازم است تا میزان حضورتان در اینترنت را افزایش دهید. برای این کار می توانید از سایت ها حرفه ای استفاده نمایید. هر چه تعداد سایت های معتبری که نام شما را در محتوای خود ذکر کنند بیشتر باشد، جایگاه شما در اینترنت ارتقا خواهد یافت. شما می توانید به انجمن های تخصصی بپیوندید و در آن ها عوامل خود را برای نمایش عمومی فهرست کنید. عضویت در این انجمن ها باعث می شود تا نامتان در صفحه ی اول گوگل نمایش داده شود.
اقدام دیگری که می توانید برای انتشار اطلاعات مناسب در گوگل انجام دهید، ساختن وبلاگ شخصی خودتان است. شما می توانید با ساخت چنین وبلاگی در حوزه ی تخصصی خود به انتشار اطلاعات و دانش تان بپردازید. ساخت وب سایت نیز در همین راستا به شما کمک خواهد کرد.
به خاطر داشته باشید که در صورتی که خود، نامتان را در گوگل مورد جست و جو قرار دهید، همان نتایجی را مشاهده خواهید کرد که دیگران مشاهده می کنند. از همین روی بهتر است در صورتی که نتایج جست و جوی گوگل در مورد نامتان برای شما اهمیت دارید، همین امروز نام خود را در گوگل جست و جو نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *