آموزش فعال سازی اتوماتیک wifi در اندروید ۸ در نزدیکی شبکه های امن

آموزش فعال سازی اتوماتیک wifi در اندروید ۸ در نزدیکی شبکه های امن
  • 1396/7/15
  • زهرا معبودی
  • 0

احتمالا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که برای صرفه جویی در عمر باتری، وای فای خود را خاموش میکنید. اما شاید بارها برای شما هم پیش آمده باشد که فراموش کنید تا در مواردی که شبکه ای در دسترس است وای فای را مجددا ً روشن نمایید که اینکار احتمالاً منجر به مصرف اینترنت داده ی شما خواهد شد و در نتیجه هزینه ای اضافی در پی خواهد داشت. اما در اندروید اوریو دیگر نیاز نیست نگران این موضوع باشید.

گویا آی تی: در اندروید اوریو تغییرات جزئی بسیار زیادی صورت پذیرفته است که یکی از این تغییرات فعال کردن هوشمندانه ی وای فای در مکان های خاص است. البته اساساً اندروید شبکه هایی که شما معمولا به آنها متصل میشوید را زیر نظر میگیرد، برای مثال شبکه های موجود در خانه و یا محل کار، و سپس آنها را به محلی که در آن قرار دارند مربوط می کند.

اندروید از این اطلاعات استفاده کرده تا مطمئن شود وای فای شما همیشه در مواقع لزوم فعال باشد. برای اینکار زمانیکه شما به نزدیکی یکی از این شبکه ها می رسید بصورت خودکار وای فای شما فعال خواهد شد. مطمئناً شما هم از این ایده ی عالی استقبال خواهید کرد.

برای استفاده از این امکان به سراغ نوار اعلان در بالای گوشی رفته و دستتان را بر روی آیکون وای فای نگه دارید. با اینکار به تنظیمات بخش وای فای هدایت می شوید.

فعال سازی اتوماتیک wifi در اندروید 8

در آن قسمت بر روی گزینه ی ‘Wi-Fi Preferences’ ضربه بزنید.

فعال سازی اتوماتیک wifi در اندروید 8

اولین گزینه ای که در این منو مشاهده میکنید گزینه ی ‘Turn on Wi-Fi Automatically’ است. این گزینه ای است که ما بدنبال آن میگردیم. این گزینه را فعال کنید.

فعال سازی اتوماتیک wifi در اندروید 8

گزینه ی دیگری که در این منو وجود دارد ‘Connect to open networks’ است که در صورت فعال بودن تلفن همراه شما را بصورت خودکار به شبکه های باز و با کیفیت متصل خواهد کرد. البته شمنظور این گزینه شبکه هایی است که گوگل از ایمن بودن آنها مطلع است. میتوانید در این زمینه مقالات دیگری را نیز مطالعه کنید ولی پیشنهاد ما این است که این گزینه را نیز فعال کنید.

فعال سازی اتوماتیک wifi در اندروید 8

این مطلب نمونه دیگر از ترفندهایی بود که به شما کمک می کنند تا در مصرف باتری و همینطور اینترنت داده ی تلفن تان صرفه جویی کنید. آیا در این باره ترفند دیگری به ذهن شما می رسد که آن را با ما در میان بگذارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *