حل مشکلات سامسونگ گلکسی S7 Edge؛ خاموش شدن،کارت حافظه، صدا و هنگی

حل مشکلات سامسونگ گلکسی S7 Edge؛ خاموش شدن،کارت حافظه، صدا و هنگی
  • 1396/7/15
  • زهرا معبودی
  • 0

 

سامسونگ گلکسی S7 Edge برادر بزرگتر S7 ، که سال پیش معرفی شد، به حساب می آید. مشخصات هر دو دستگاه یکی است یا این تفاوت که صفحه نمایش S7 Edge بزرگتر است. این گوشی صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی دارد که در اطراف دارای خمیدگی است. بزرگتر بودن صفحه ی نمایش مصرف منجر به مصرف بیشتر باتری می شود، البته باتری S7 Edge نیز ۳۶۰۰ میلی آمپر است که باعث می گردد با یک بار شارژ استفاده ی بیشتری از دستگاه بکنید.

گویا آی تی- درست است که این مدل از سامسونگ گوشی بسیار قدرتمندی است ولی مواردی وجود دارد که این گوشی نیز بعضاً دچار اشکالاتی شده است که در مقاله ی امروز قصد داریم به تعدادی از آنها اشاره کنیم. در مقاله امروز ما به سراغ سامسونگ گلکسی S7 Edge و مشکل مربوط به اینترنت داده ی این دستگاه و اشکلات مرتبط با آن خواهیم رفت.

Samsung Galaxy S7 Edge

مشکل مربوط به اینترنت داده

مشکل : زمانیکه با این مشکل روبرو شدم لیست نقاط دسترسی (َAccess point) را چک کردم. همه چیز بنظر درست بود. من شبکه موبایل دستگاه را راه اندازی مجدد کردم و همچنین دستگاه را چندین بار راه اندازی مجدد نمودم به این امید که مجبور به استفاده از گزینه ی “بازگشت به تنظیمات کارخانه” نشوم. اما  متاسفانه مشکل من حل نشد و هم اکنون تنها راه استفاده از اینترنت برای من WiFi است.

راه حل : اولین موردی که بعد از این اتفاق باید بررسی نمایید این است که با سرویس دهنده تماس گرفته و از فعال بودن سرویس اینترنت داده ی بر روی دستگاه تان مطمئن شوید. اگر این سرویس فعال بود باید به سراغ تنظیمات رفته و آنها را بررسی کنیم.

مطمئن شوید که اینترنت داده ی دستگاه شما روشن بوده و دستگاه آنتن داشته باشد. به سراغ تنظیم نوع شبکه در تنظیمات رفته و اطمینان حاصل کنید که نوع شبکه را LTE انتخاب کرده اید.

  • به تنظیمات بروید.
  • بر روی شبکه های موبایل (Mobile Network) ضربه بزنید.
  • بر روی نوع شبکه (Network Mode) ضربه بزنید.
  • مظمئن شوید گزینه ی ۴G/3G/2G (auto connect) انتخاب شده است.

سپس به قسمت نقاط دسترسی (APN) رفته و تنظیمات نقطه دسترسی را بررسی نمایید. برای اطلاع از تنظیمات مربوط به تلفن همراه تان باید به سایت اپراتوری که از آن استفاده میکنید رفته و تنظیمات را از آنجا مشاهده نمایید.

اگر کماکان مشکل باپرجا بود بناچار باید از گزینه ی “بازگشت به تنظیمات کارخانه” استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که این کار تمامی اطلاعات روی گوشی شما را پاک خواهد کرد.

پشتیبانی نکردن از کارت حافظه

مشکل : من سال ها پیش یک کارت حافظه خریداری کردم ولی اکنون گوشی سامسونگ من از این کارت پشتیبانی نمی کند. تلاش کردم آن را فرمت کنم ولی روند فرمت فقط تا ۲۰ درصد پیش رفت. حتی دستگاه را راه اندازی مجدد کردم و حافظه ی نهان (Cache) آن را نیز پاک کردم ولی مشکل برطرف نشد.

راه حل : کاری که باید در این مورد انجام دهید این است که کارت حافظه را از گوشی خارج کرده و با یک دستگاه کارت خوان به کامپیوتر متصل کنید. اگر کامپیوتر نیز نتوانست اطلاعات آن را بخواند کارت حافظه مشکل داشته و باید به فکر تهیه یک کارت حافظه ی جدید باشید. اما اگر کامپیوتر در خواندن اطلاعات کارت حافظه موفق بود ابتدا از اطلاعات یک پشتیبان تهیه کرده و سپس آن را با استفاده از فایل سیستم FAT32 فرمت نمایید. بعد از اتمام کار مجددا کارت حافظه را داخل گوشی قرار دهید و بررسی کنید که مشکل برطرف شده است یا خیر.

صدای اعلان دستگاه تغییر نمی کند

مشکل : من سعی کردم که صدای اعلان پیام ها و یا صدای زنگ گوشی را عوض کنم ولی گزینه های معمولی که همیشه نشان داده می شود برای ما به نمایش در نیامد. بعد از انتخاب این گزینه صفحه ای به من نشان داده شد با تعدادی زیادی پوشه که تاریخ پوشه ها نیز برای سال ۱۹۶۹ بود. این مورد خیلی مایوس کننده است زیرا نمی توانم هیچ صدایی انتخب کنم و هنگام گرفتن پیام و یا داشتن تماس فقط ویبره ی دستگاه کار می کند و هیچ صدایی از آن خارج نمیشود.

راه حل : برای اینکه بدرستی صدای اعلان و یا زنگ گوشی را تنظیم کنید مسیر زیر را دنبال نمایید.

  • در صفحه ی اصلی گوشی بر روی Apps ضربه بزنید.
  • گزینه ی Setting را انتخب کنید.
  • بر روی Sounds and notification ضربه بزنید.
  • برای انتخاب صدای زنگ پیش فرض بر روی Ringtone ضربه بزنید.
  • برای انتخاب صدای اعلان پیش فرض بر روی Default notification sound ضربه بزنید.

اگر این گزینه ها را مشاهده نکردید ابتدا گوشی را راه اندازی مجدد کنید. اگر باز هم این گزینه ها برای شما به نمایش در نماید ابتدا از اطلاعات گوشی پشتیبان تهیه کرده و سپس از گزینه ی “بازگشت به تنظیمات کارخانه” استفاده نمایید.

خاموش شدن خودکار WiFi

مشکل : بعد از این WiFi را روشن می کنم، گوشی بصورت خودکار دوباره آنرا خاموش می کند.

راه حل : اگر در هنگام اتصال به یک شبکه ی خاص این اتفاق می افتد ابتدا دستتان را بر روی آن شبکه نگه داشته و گزینه ی فراموش کردن (Forget Network) را انتخاب کنید و گوشی را راه اندازی کنید.

اما اگر بعد از روشن کردن WiFi و قبل از اتصال به شبکه ی خاص WiFi خاموش می شود راه حل های زیر را انجام دهید.

  • گوشی را به حالت Safe Mode ببرید. اگر مشکل برطرف شد احتمالا این اشکال بواسطه ی یکی از نرم افزارهایی که نصب کرده اید بوجود آمده. نرم افزار را پیدا کنید و آنرا حذف نمایید.
  • از حالت Recovery گزینه ی Wipe the cache partition را انتخاب کنید.
  • از اطلاعات گوشی پشتیبان تهیه کرده و از گزینه ی “بازگشت به تنظیمات کارخانه” استفاده کنید.

گیر کردن روی صفحه ی لوگو

مشکل : من از رمز عبور استفاده می کنم. وقتی رمز عبور را وارد کردم گوشی روی صفحه ای با آیکون قفل باز گیر کرد و البته چیزی هم روی صفحه در حال چرخش است.

راه حل : از حالت Recovery گزینه ی Wipe the cache partition را انتخاب کنید. در صورت باقی ماندن مشکل بررسی کنید که آیا می توانید گوشی را در حالت Safe Mode روشن کنید یا خیر. اگر این گزینه نیز مشکل را برطرف نکرد ناچار به استفاده از گزینه ی “بازگشت به تنظیمات کارخانه هستید. از اطلاعات گوشی پشتیبان تهیه کنید و از حالت Recovery گزینه ی “بازگشت به تنظیمات کارخانه” را انتخاب کنید.

نشان دادن پشت سر هم صفحه ی لوگو

مشکل : گوشی من پس از خاموش دیگر روشن نشد. گزینه ی بازگشت به تنظیمات کارخانه را استفاده کردم ولی اکنون پس از روشن شده و نمایش لوگوی سامسونگ صفحه نمایش دوباره خاموش شده و مجدداً لوگوی سامسونگ را نشان می دهند و همین چرخه مرتباً تکرار می شود.

راه حل : آیا گوشی شما کارت حافظه دارد ؟ اگر پاسخ مثبت است آنرا خارج کرده و مجددا امتحان کنید.

همچنین میتوانید با نگه داشتن دکمه های روشن/خاموش و دکمه ی کم کردن صدا به مدت ۱۰ ثانیه گوشی را راه اندازی مجدد کنید.

اگر مشکل باز هم پابرجا بود باید گوشی خود را به یکی از نمایندگی ها سامسونگ ببرید زیرا ممکن است مشکل از یکی از سخت افزارهای سیستم باشد.

خاموش شدن بطور خوکار

مشکل : گوشی من بصورت خوکار و یکباره خاموش می شود. همچنین زمانی که می خواهم چیزی تایپ کنم کیبورد نمایش داده نمی شود. و همچنین دستگاه بیش از حد داغ می شود.

راه حل : برای رفع این مشکل راه حل های موجود در لیست زیر را امتحان کنید.

  • اگر داخل گوشی کارت حافظه است آنرا خارج کنید. مواردی بوده که کارت حافظه ی معیوب باعث چنین مشکلاتی شده است. پس ایتدا این مورد را بررسی کنید.
  • گوشی را در حالت Safe Mode روشن نموده و بررسی کنید که آیا مشکل مرتفع می گردد یا خیر. اگر مشکل از بین رفت می توان نتیجه گرفت که ایراد از یکی از اپلیکیشن های نصب شده است. آن اپلیکیشن را پیدا کرده و حذف نمایید.
  • در حالت Recovery گزینه ی Wipe the cache partition را انتخاب کنید و وجود مشکل را بررسی کنید.
  • از اطلاعات گوشی پشتیبان گرفته و از گزینه ی “بازگشت به تنظیمات کارخانه” استفاده نمایید.

اگر راه حل های بالا مشکل را رفع نکرده احتمال این وجود دارد که یکی از سخت افزارهای دستگاه معیوب شده باشد.  پس لازم است که گوشی را به یکی از مراکز خدمات پس از فروش ببرید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *