بائوجون ای ۱۰؛ یک خودروی برقی ۲۰ میلیون تومانی

بائوجون ای ۱۰؛ یک خودروی برقی ۲۰ میلیون تومانی
  • 1396/7/16
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

همواره سطح آلایندگی سوخت های فسیلی یکی از دغدغه ها و نگرانی های شرکت های خودروساز و در کل حافظان محیط زیست بوده است. از همین روست که بحث در باب استفاده از سوخت های پاک به یکی از بحث های مطرح در این زمینه مبدل شده است. به تازگی شرکت جنرال موتورز از نیروی برق به عنوان جایگزین سوخت های فسیلی استفاده کرده اما درگیر مشکل افزایش قیمت خودرو نشده است. در ادامه نگاهی به این خودرو و مشخصات آن خواهیم انداخت و بیشتر در مورد قیمت این خودرو خواهیم گفت.

از این سوخت های پاک، می توان به نیروی برق اشاره داشت. نیروی برق از جمله بهترین و مقرون به صرفه ترین سوخت های پاک است و می تواند جایگزینی مناسب برای سوخت های فسیلی باشد. اما نکته ای که در ارتباط با استفاده از نیروی برق به جای سوخت های فسیلی مطرح است، این است که استفاده از نیروی برق برای خودروها موجب افزایش قیمت تمام شده ی آن ها شده و در نتیجه قیمت فروش خودروها نیز بسیار بیش تر از قیمت خودروهای حال حاضر می شود.
به تازگی شرکت جنرال موتورز از نیروی برق به عنوان جایگزین سوخت های فسیلی استفاده کرده اما درگیر مشکل افزایش قیمت خودرو نشده است. در ادامه نگاهی به این خودرو و مشخصات آن خواهیم انداخت و بیشتر در مورد قیمت این خودرو خواهیم گفت.

بائوجون ای 10

مشخصات فنی

محصول جدید شرکت جنرال موتورز که توسط شرکت سایک، زیرمجموعه ی جنرال موتورز، ساخته شده بائوجون ای ۱۰۰ نام دارد و از یک موتور الکتریکی بهره مند است. این موتور الکتریکی قادر به تولید ۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور بوده و، آنچنان که از گفته های طراحان این خودرو بر می آید، باتری لیتیومی این دستگاه پس از هر بار شارژ قادر است پیمودن ۱۵۵ کیلومتر را پشتیبانی کند. هر بار شارژ این باتری لیتیومی، ۷ ساعت و نیم به طول می انجامد.
گفتی است که این خودرو در حال حاضر تنها در کشور چین قابل استفاده می باشد.
گفته ها حکایت از آن دارند که کمپانی ژاپنی نیسان نیز در حال آماده سازی یک خودروی الکتریکی است که این خودرو قادر به طی کردن مسافتی بیش از ۲۷۰ کیلومتر است. اما یک نکته ی مثبت در بائوجون وجود دارد که می تواند عاملی مهم در فروش بیشتر آن به نسبت رقبا باشد و آن چیزی نیست جز قیمت پایین این خودرو. بائوجون قیمتی حول و حوش ۵ هزار دلار دارد این در حالی است که همین خودروی الکتریکی کمپانی نیسان و یا رقیبی دیگر مانند تسلا چیزی حدود ۳۵ هزار دلار قیمت دارند.

امکانات

برخی مشخصات و امکانات این خودرو به قرار زیرند:
• سیستم تعلیق مستقل در جلو و سیتم تعلیق تک بازویی در عقب
• ترمز ABS
• ترمز EBD
• فرمان الکتریکی
• ترمز پارک الکترونیکی
• هشدار عابر پیاده
• صفحه نمایش ۷ اینچی
• سیستم ورود بدون کلید

نکته ی قابل توجه در این خودرو، طراحی بسیار زیبای آن هم در قسمت بدنه و هم در قسمت کابین است. در آخر گفتنی است که آن چنان که شرکت جنرال موتورز اعلام کرده، خودروهای دیگری، از جمله شاسی بلند ۵۱۰ و ۵۶۰ و سدان ۳۱۰، به زودی از سوی شرکت سایک روانه ی بازار خواهند شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *