آیا زنان برای سفر به مریخ مناسب تر از مردان هستند؟

آیا زنان برای سفر به مریخ مناسب تر از مردان هستند؟
  • 1396/7/16
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

سفر از زمین به سیاره ی سرخ، تقریباً یک سال و نیم طول می کشد. این مدت، زمانی طولانی جهت زندگی در سفینه های فضایی است. با این حال، با توجه به همین بازه ی زمانی، برخی کارشناسان بر آن اند که زنان گزینه ای مناسب تر از مردان برای سفر به مریخ هستند.

گویا آی تی – یکی از دغدغه ها و موضوعاتی که باعث نگرانی کارشناسان ناسا شده، ازدواج فضانوردان در فضا می باشد که ممکن است با خطرات مختلفی عجین باشد. البته به دنیا آمدن فرزندان در کره ی ماه و در کل خارج از جو زمین موضوعی است که در مدت اخیر به یکی از موضوعات بحث در میان کارشناسان تبدیل شده، اما با این حال در حال حاضر و با امکانات حاضر این کار با ریسک ها و خطرات متعددی همراه است.
اما در هر صورت برخی تحقیقات نشان از آن دارند که زنان به نسبت مردان از سیستم ایمنی قوی تری برخوردار هستند و به همین سبب بهتر می توانند در فضا تاب آورند. همچنین در وضعیت بی وزنی، این گردش خونیِ زنان است که بهتر از مردان صورت می گیرد. یک پژوهش نیز این امر را تأیید کرده است. بر طبق نتیجه ی این پژوهش، مردان به نسبت زنان در فضا با احتمال بیشتری ممکن است دچار التهاب و قرمزی صورت شوند و در نتیجه، امکان ایجاد لخته خون برای آن ها بیشتر از زنان است.
افزون بر موارد فوق، کارشناسان بر این باورند که زنان در انجام کارهای گروهی بهتر از مردان عمل می کنند، زیرا نوسان های خلقی، افسردگی و خشونت در میان آنان بسیار کمتر از مردان است.
با همه ی این احوال، در طی زمان سفر به سیاره مریخ، یعنی یک سال و نیم، خطرات متعددی از جمله خطرات ناشی از اشعه های کیهانی ممکن است گریبان فضانوردان را بگیرد و این امر در صورت بارداری زنان می تواند بسیار خطرناک تر باشد. تمامی این ها مواردی هستند که ناسا در حال بررسی آن ها است و تا زمانی که تصمیمی قطعی در مورد اعزام تیمی از زنان به مریخ گرفته نشده نمی توان چیزی زیاده تر گفت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *